Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Ahoj, chystám se dělat celkem komplexní webovou aplikaci, jako nástroj jsem si vybral python+django a Apache+mod_python. Mám jen malé zkušenosti s webovým programováním, možná právě proto mě při čtení dokumentace djanga zarazila jedna věc: kdykoliv provedu změnu kódu, musí se restartovat Apache.
Jak se to řeší? Je mi jasné, že na produkčním serveru se kód nemění každý den, ale ve fázi testování samotnými uživateli se to bude dít poměrně často a to za provozu! Co když hosting vůbec neumožňuje restart Apache?
python manage.py runserver ip:port
Zkusil bych kouknout do django book kapitola 20:
"Because mod_python caches loaded Python code, when deploying Django sites on mod_python you’ll need to restart Apache each time you make changes to your code. This can be a hassle, so here’s a quick trick to avoid it: just add MaxRequestsPerChild 1 to your config file to force Apache to reload everything for each request. But don’t do that on a production server, or we’ll revoke your Django privileges."
Ale da se to pouzit jen na vyvojovy server.
But don’t do that on a production server, or we’ll revoke your Django privileges.Takže postup by byl ten, že 1) vyzkouším opravu na vývojovém serveru 2) nastavím MaxRequestsPerChild na produkčním serveru 3) provedu opravu 4) nastavím MaxRequestsPerChild zpátky?
vim ~/.emacs
Myslel jsem to jako jeden vyvojovy server nastaveny s MaxRequestsPerChild 1 a produkcni server s normalni hodnotou.
Tiskni
Sdílej: