Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Ahoj, mohl by mi nekdo vysvetlit, proc bych mel pouzit lambda funkci namisto normalni funkce? Vyhody, nevyhody? Oboje dela totez...
soucet=lambda a,b: a+b
---
def soucet(a,b):
return a+b
Lambda umožňuje ušetřit až dva řádky kódu a nemusíš vymýšlet název pro funkci. Tím výhody končí. Giudo van Rossum ji už dávno navrhoval z Pythonu úplně odstranit. Bohužel to neprošlo, ale vůbec nic nezkazíš, když lambdu nikdy nepoužiješ. Spíš naopak.
Až pro to budete mít využití, tak názor změníte. Není důvod pro jednoduché operace psát nové funkce někam mimo, když je můžete lambdou zapsat přímo v místě jejich použití. Osobně to u velkých projektů často ocením.
Nevím jestli v Pythonu (ale v otázce o Pythonu nic není), ale lambda se dost hodí u funkcí které vracejí funkce (například curry, konvertory regexp -> funkce a podobně)
no zrovna totez to uplne nedela .... , vykonove na tom bude lepe druha varianta ....., a anonymni funkce maji celkem specificke vyuziti ..... zvlast kdyz nekdo pouziva funkcionalni programovani , napriklad kdyz potrebujes vratit z funkce/tridy funkci
viz http://docs.python.org/3.0/tutorial/controlflow.html#lambda-forms
+ ad 1 komentar nic se nestne kdyz ji nikdy nepouzijes ....
Takové debaty se na pythonních fórech vlečou už spoustu let. Závěr je pokaždé stejný. Lambda umožní někdy ušetřit až dva řádky kódu a nemusíte pojmenovávat funkci. Někdo tvrdí, že je to báječné. Někdo zase, že se nevyplatí mít další klíčové slovo a konstrukci, která jen omezeným způsobem duplikuje definici funkce.
Je úplně jedno, co funkce vrací, je jedno zda programujete funkcionálně nebo bůhvíjak, je jedno zda máte velký projekt nebo malý. Uvedený příklad z tutoriálu lze napsat třemi způsoby.
#!/usr/bin/python
class make_incrementor1:
def __init__(self, x):
self.x = x
def __call__(self, y):
return y + self.x
def make_incrementor2(x):
def incr(y): return x + y
return incr
def make_incrementor3(n):
return lambda x: x + n
f = make_incrementor1(42)
print f(0)
print f(1)
f = make_incrementor2(50)
print f(0)
print f(1)
f = make_incrementor3(55)
print f(0)
print f(1)
Jenže takový příklad je právě věc kde je lambda úplně, s prominutím, na hovno. Výhodu přináší v konstrukcích (nejen) následujícího druhu:
a = [1, 2, 3, 4, 5]
b = map(lambda x: x * 2, a)
Lambda je naho*no i v tomto případě.
>>> a = [1, 2, 3, 4, 5] >>> [x*2 for x in a] [2, 4, 6, 8, 10]
Jistě, šlo mi jen o (podle mě) názornější příklad použití lambdy kdekoliv místo normální funkce, protože to (podle mě) z toho tutoriálového incrementoru začátečník nikdy nepochopí (jako nejpíš i náš tazatel).
Tiskni
Sdílej: