abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 565 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    28.2.2009 22:15 Murry | skóre: 16 | Brno
    QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Přečteno: 269×
    Příloha:

    Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně vytváření pluginů v QT.

    Podle helpu jsem si vytvoril plugin, ale potřeboval bych mít v konstruktoru parametr. Na google jsem našel, že se to dělá pomocí další třídy (factory), která má za úkol vytvořit onu třídu a předat parametry. Nicméně, už se s tím trápím nějakou dobu, pořád mi to nechce jet.

    Opravil, pomohl by mě prosím někdo?
    Chybové hlášení:

    debug/moc_myenginefactory.cpp: In member function ‘virtual void* myEngineFactory::qt_metacast(const char*)’:
    debug/moc_myenginefactory.cpp:53: error: invalid static_cast from type ‘myEngineFactory*’ to type ‘Engine*’

    Přikládám zdrojové kódy tohoto pokusu.(jednoduchý plugin) Děkuji Petr D.

    Odpovědi

    1.3.2009 00:10 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Staci kdyz v souboru myenginefactory.h vyhodis radek s Q_INTERFACES(Engine). Tato trida zadny interface neimplementuje (to by z nej musela i dedit), ale pouze vytvari instanci v samostatne metode.

    Mimochodem, nevim jak se kod chova na linuxu (mam ted k dispozici jen widle), ale po vygenerovani staticke knihovny v debug verzi se v jejim nazvu objevi na konci pismenko d, se kterym se v hlavnim programu pri linkovani nepocita. Taky to jeji vicenasobne linkovani by si zaslouzilo trochu procistit ;-)

    1.3.2009 01:12 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Toto mě napadlo také, nicméně, pak v: populateMenus(QObject *plugin) nevím jak přetypovat na Engine*. Protože on nezná metodu Engine* create(int x);
    1.3.2009 01:16 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ještě mě napadlo v interface třídě udělat také nějakou pod třídu s virtualní čirou metodou, posléze ji překrýt. Co myslíte? Je to úplná kravina?

    1.3.2009 13:05 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Protoze metoda create je v tve factory, kterou je treba includnout (include "myengine/myenginefactory.h") a pak staci jen napsat:

    Engine *iEngine = qobject_cast<myEngineFactory*>(plugin)->create(123);

    Nevim, jak moc je to v souladu s navrhovym vzorem, ktery jsi pozil, nicmene to funguje :-)

    1.3.2009 13:40 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    No, mě jde o to, že chci, aby se posléze mohlo dodělat podpora dalších a dalších Engine(s). Bez znalosti/přístupu zdrojových kódů celé aplikace. Nicméně, takto to nepůjde. Nemůžu includovat všechny factoryEngine(s). Nebudu je znát.

    Pozn.: toto je statický plugin, který je 'základ', ale pak udělám dynamický plugin(y), které se nahrají:

    QPluginLoader loader(pluginsDir.absoluteFilePath(fileName));

    QObject *plugin = loader.instance();

    if (plugin) {

      populateMenus(plugin);

      pluginFileNames += fileName;

    }

    Netušíte jak toto vyřešit? Nicméně děkuji za nápady.

    Pro upřesnění, ty Engine(s) představují vypočítavající motory  aplikace. Jeden bude přímo v aplikaci (statický), další dynamické, nad kterými nemám kontrolu.

    Představa je, že v aplikaci se budou vybírat, kdokoliv si 'splácá' vlastní motor, přilinkuje, bude ho používat.

    1.3.2009 14:22 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Je mi jasne, co je cilem, ale osobne bych to obesel tak, ze konstruktor by zustal bez parametru. Kazdy plugin by povinne implementoval jeden interface, ktery by obsahoval metody pro komunikaci s pluginy. Konstruktor pluginu by tak nedelal skoro nic a veskera inicializace by probehla v metode ala create s libovolnym poctem parametru...

    Pokud je realne, ze vysledna aplikace bude komplexnejsiho razu, zkusil bych se podivat na nejaky uz hotovy framework jako je napr. GCF.

    1.3.2009 15:07 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ano nějak takto bych si to také představoval, nicméně, nedokážu to sestavit. Podle vaší myšlenky, bych měl mít interface a v factory jen čiré metody a ve vlastním pluginu je implementovat? (Teď to mám dočasně uděláno bez ostatních tříd. A každý plugin (myEngine) musí mít metou create(...).Nicméně, nemůžu používat dědičnost, protože konstruktor je bez parametrů). Btw. děkuji za odkaz, podívám se (ale frameworky používat moc nechci:-( )

     

    1.3.2009 15:36 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Příloha:

    V priloze je zdrojak jednoho jednoducheho pluginu z meho projektu (zatim neni verejne dostupny), pouzity interface a priklad metody na natahnuti pluginu. Pro pochopeni funkce by to melo stacit, pokud si clovek odmysli prebytecne veci, kterou vyzaduje zbytek projektu...

    Taky jsem na zacatku projektu nechtel pouzit zbytecne slozity framework, nicmene po par mesicich prace jsem zjistil, ze jsem si sam vytvoril celkem komplexni framework a stale narazim na dalsi jeho nedostatky az si rikam, zda by nebylo rychlejsi na zacatku venovat par dnu/tydnu pochopeni hotoveho frameworku, nez znovu vynalezat uz vynalezene...

    1.3.2009 17:32 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Děkuji mnohokrát, vidím, že to tak jednoduché nebude. Škoda jen, že už nezbývá mnoho času. Tzn. budu muset udělat nečo podobného jako je v QStyle QStylePlugin,...

    To bude ještě zajímavý.....

    Nicméně ještě jednou děkuji...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.