abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    17.9. 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.9. 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.9. 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.9. 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (55%)
     (6%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (15%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 22:30
    Rozcestník

    Dotaz: (Py)Qt a práce se signály

    Martin Stiborský avatar 15.3.2009 14:29 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    (Py)Qt a práce se signály
    Přečteno: 306×

    Dobrý den. Chtěl bych požádat o radu ohledně programování v Qt. Pracuji s PyQt, ale to není důležité, spíš mi jde o princip.

    Jde mi o to, že neumím namapovat signál na widget, protože se neumím "dostat" k samotnému objektu widgetu.
    Totiž, mám soubor app.py, kde je třída s programem, metody a další věci.
    Dále mám appGui.py, kde je popsáno GUI programu a také je tam metoda errorWindow(), která vykreslí jednoduché okýnko s QTextEdit. Toto okýnko má Button, u kterého potřebuji, aby spouštěl metodu, která je součástí app.py.
    Když si v app.py vytvořím proměnnou s instancí errorWindow(), tak přímo na widget buttonu se nedostanu, signál na něj nenalepím (dělám tady chybu ?), takže si mám widget nechat najít vypsáním potomků instance okýnka, nebo jak se toto řeší ?

    Díky za pomoc, snad to je aspoň trochu srozumitelné ..

    Kvík ..

    Odpovědi

    15.3.2009 18:41 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Py)Qt a práce se signály
    Pokud se k tomu objektu potřebuješ dostat, ale rozumným způsobem to nejde, tak máš asi něco špatně navrženo. Když pošleš zdrojáky a napíšeš, kde chceš co udělat, tak bude mnohem snazší poradit.
    Martin Stiborský avatar 16.3.2009 23:20 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Py)Qt a práce se signály

    Tak už jsem se s tím nějak popral.

    Dám se zdrojáky řešení kterého jsem potřeboval dosáhnout. Je to samozřejmě úplně jednoduché, stačilo si pořádně uvědomit teorii a pořádně na to kouknout ..

    Soubor app.py

    #-*- coding: utf-8 -*-
    
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    from app_gui import AppGui
    import sys
    
    class App:
    	
    	def __init__(self):
    		self.ui = MyAppGui(None)
    		QtCore.QObject.connect(self.ui.cudlik, QtCore.SIGNAL("clicked()"), self.ui.cudlikZmacknut)
    
    class MyAppGui(AppGui):
    
    	def __init__(self, parent):
    		AppGui.__init__(self, parent)
    
    	def cudlikZmacknut(self):
    		QtGui.QMessageBox.information(self,
    						"Stibi si hraje!",
    						"Zmacknul jsi cudlik kamo!",
    						QtGui.QMessageBox.Ok)
    
    if __name__ == "__main__":
    	app = QtGui.QApplication(sys.argv)
    	mainWindow = App()
    	mainWindow.ui.show()
    	app.exec_()
    
    Soubor app_gui.py
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    
    class AppGui(QtGui.QMainWindow):
    	def __init__(self, parent = None):
    		QtGui.QMainWindow.__init__(self, parent)
    		self.setWindowTitle("Test")
    
    		self.udelejCudlik()
    
    	def udelejCudlik(self):
    		self.cudlik = QtGui.QPushButton("Zmackni me!", self)
    

    Kvík ..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.