abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:22 | IT novinky

    Retro PC emulátor UTM SE pro iPhone, iPad a Apple Vision Pro je nově zdarma k dispozici v App Storu (𝕏). UTM SE je postavený nad QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.9 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.10. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    PCSX2 (Wikipedie), tj. emulátor herní konzole Sony PlayStation 2, byl vydán v nové major verzi 2.0 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.7. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 30.2 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.7. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Thunderbird 128 “Nebula”, tj. nová major verze poštovního klienta Thunderbird. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.7. 20:55 | IT novinky

    Aktivistický technologický kolektiv NoLog.cz spustil 7 nových služeb: anon.nolog.cz - NoLog identita, talk.nolog.cz - videokonferenční systém OpenTalk, vault.nolog.cz - bezpečný správce hesel pro jednotlivce a skupiny, search.nolog.cz - anonymní vyhledávač, kdy.nolog.cz - snadné domlouvání společných termínů, md.nolog.cz - editor pro společnou práci na textech ve formátu Markdown a nolog.chat - šifrovaný chat pro jednotlivce a skupiny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.7. 02:33 | Nová verze

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. V květnu byly oznámeny pokroky při portaci na Linux. Dnes byly oznámeny oficiální linuxové buildy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 76
    11.7. 00:22 | Zajímavý článek

    Behdad Esfahbod pro článek Stav vykreslování textu v roce 2024 sesbíral, jaký software se používá pro vykreslování textu na open-source desktopu. Volně navazuje na přehled z let 2009 až 2012. Autor je hlavní vývojář knihovny HarfBuzz.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
    10.7. 18:55 | IT novinky

    Po 17 letech ukončila svou činnost (𝕏, Facebook) mezinárodní nezisková organizace Girls in Tech (Wikipedie) usnadňující ženám vstup do světa technologií. Došly finance. V dubnu ze stejného důvodu skončila organizace Women Who Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 99
    10.7. 15:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.6 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: (Py)Qt a práce se signály

    Martin Stiborský avatar 15.3.2009 14:29 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    (Py)Qt a práce se signály
    Přečteno: 275×

    Dobrý den. Chtěl bych požádat o radu ohledně programování v Qt. Pracuji s PyQt, ale to není důležité, spíš mi jde o princip.

    Jde mi o to, že neumím namapovat signál na widget, protože se neumím "dostat" k samotnému objektu widgetu.
    Totiž, mám soubor app.py, kde je třída s programem, metody a další věci.
    Dále mám appGui.py, kde je popsáno GUI programu a také je tam metoda errorWindow(), která vykreslí jednoduché okýnko s QTextEdit. Toto okýnko má Button, u kterého potřebuji, aby spouštěl metodu, která je součástí app.py.
    Když si v app.py vytvořím proměnnou s instancí errorWindow(), tak přímo na widget buttonu se nedostanu, signál na něj nenalepím (dělám tady chybu ?), takže si mám widget nechat najít vypsáním potomků instance okýnka, nebo jak se toto řeší ?

    Díky za pomoc, snad to je aspoň trochu srozumitelné ..

    Kvík ..

    Odpovědi

    15.3.2009 18:41 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Py)Qt a práce se signály
    Pokud se k tomu objektu potřebuješ dostat, ale rozumným způsobem to nejde, tak máš asi něco špatně navrženo. Když pošleš zdrojáky a napíšeš, kde chceš co udělat, tak bude mnohem snazší poradit.
    Martin Stiborský avatar 16.3.2009 23:20 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Py)Qt a práce se signály

    Tak už jsem se s tím nějak popral.

    Dám se zdrojáky řešení kterého jsem potřeboval dosáhnout. Je to samozřejmě úplně jednoduché, stačilo si pořádně uvědomit teorii a pořádně na to kouknout ..

    Soubor app.py

    #-*- coding: utf-8 -*-
    
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    from app_gui import AppGui
    import sys
    
    class App:
    	
    	def __init__(self):
    		self.ui = MyAppGui(None)
    		QtCore.QObject.connect(self.ui.cudlik, QtCore.SIGNAL("clicked()"), self.ui.cudlikZmacknut)
    
    class MyAppGui(AppGui):
    
    	def __init__(self, parent):
    		AppGui.__init__(self, parent)
    
    	def cudlikZmacknut(self):
    		QtGui.QMessageBox.information(self,
    						"Stibi si hraje!",
    						"Zmacknul jsi cudlik kamo!",
    						QtGui.QMessageBox.Ok)
    
    if __name__ == "__main__":
    	app = QtGui.QApplication(sys.argv)
    	mainWindow = App()
    	mainWindow.ui.show()
    	app.exec_()
    
    Soubor app_gui.py
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    
    class AppGui(QtGui.QMainWindow):
    	def __init__(self, parent = None):
    		QtGui.QMainWindow.__init__(self, parent)
    		self.setWindowTitle("Test")
    
    		self.udelejCudlik()
    
    	def udelejCudlik(self):
    		self.cudlik = QtGui.QPushButton("Zmackni me!", self)
    

    Kvík ..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.