Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
ahoj jdes na to spravne, chybka bude asi nekde schovana v kodu, ktery jsi sem nenapsal, to co jsi napsal predava referenci na objekt T2, je to tedy parametr predavany odkazem, pokud se jedna o nedynamickou instanci, kterou chces predavat hodnotou, muzes pouzit normalni metoda(T2 objekt) ... tedy treba
class T1 {
void metoda(T2 objekt) { ... }; // hodnotou
void metoda(T2 &objekt) { ... }; // preda nedynamickou instanci odkazem
void metoda(T2 *objekt) { ... }; // preda ukazatel hodnotou, tedy dynamicky vytvoreny objekt odkazem
};
obecne, nejsou zadna omezeni, odkazem muzes predat jakoukoliv tridu....pokud chces predavat hodnotou, napada me jen jedno omezeni, dana trida od ktere je objekt odvozen nesmi byt abstraktni (nesmi obsahovat rize virtualni metody ani dedit nedodefimovane rize virtualni metody)
pokud chces predavat hodnotou, napada me jen jedno omezeni, dana trida od ktere je objekt odvozen nesmi byt abstraktni-- abych mohl předávat instanci jako parametr nějaké metodě, logicky přece nemůže být třída dané instance abstraktní, jelikož jsem ji přece *instancioval*
achjo clovicku, neni to zmatene, poradne si to prectete....
1) ja NEPISU ze nemuze!!! ..jen je to ponekud kostrbate pro jednoduchy projektit o dvou tridach. Samozrejme ze predavat dynamickou promennou referenci je uplne bezne, dokonce casto, pokud se u projektu pracuje s rozsahlimi objekty, voli se parametry metod jako konstantni, predavane referenci, kdezto instance se vytvareji dynamicky
2) nemuze, ale ta instance v momente deklarovani metody s velkou pravdepodobnosti NEEXISTUJE, tedy neprojde to pres onu deklaraci metody
3) kdyz uz jsme u toho slovickareni se slovem staticky bych si tolik nezahraval, pouzival bych radeji dynamicky/nedynamicky nebo alokovany na halde/ alokovany na zasobniku , protoze pod statickou instanci si lze predstavit, jak jiste vite ledaccos
sorry, myslel jsem ze chce obecne vedet zda existuje omezeni pro parametry metod, pak se stejne ukazalo, ze slo o cross-include, takze jsi mel vlastne pravdu s tim ze kod napovi
obecne, nejsou zadna omezeni, odkazem muzes predat jakoukoliv tridu....pokud chces predavat hodnotou, napada me jen jedno omezeni, dana trida od ktere je objekt odvozen nesmi byt abstraktni (nesmi obsahovat rize virtualni metody ani dedit nedodefimovane rize virtualni metody)
To je... nějak divně napsané. Nevím, jakou roli by v tom mohly hrát virtuální metody, ani jak vypadá ne-ryze virtuální metoda. Jinak odkazem se dají předávat samozřejmě i dynamické instance. Ono vůbec o C++ si bude lepší přečíst nějakou pořádnou knížku, třeba od Stroustrupa, než sbírat moudra po webu.
Když se předává hodnotou, musí se dát pozor, aby funkce (metoda) nepřijímala jen předka instance, kterou ji chceš předat. Ty data, která jsou v instanci "navíc" oproti tomu předkovi by mohly zmizet. Je to ten samý důvod, proč zachytávat výjimky odkazem a proč do STL kontejnerů nedávat přímo objekty různých odvozených tříd. Asi by to mělo i vyprodukovat nějaký warning, ale teď v noci to zkoušet nebudu...
mas pravdu, to je dobry postreh, to me nenapadlo ...btw: ja pisu hodne shared library, ktere casto obsahujou tridy, ktere budou pouzivany "zvenci" v pripade napriklad nejakeho obecneho, abstraktniho rendereru, s vetsim pocet rize virtualnich metod se mi semtam stane ze zapomenu v jeho potomkovi nejakou dodefinovat, predam jeho instanci hodnotou (ale instance bude fyzicky deklarovana az v aplikaci pouzivajici knihovnu), tak proto me to napadlo a psal jsem o tom, samozrejme pred prekladem to zarve, takze zadnej kolosalni problem
obecne, nejsou zadna omezeni, odkazem muzes predat jakoukoliv tridu....pokud chces predavat hodnotou, napada me jen jedno omezeni, dana trida od ktere je objekt odvozen nesmi byt abstraktni (nesmi obsahovat rize virtualni metody ani dedit nedodefimovane rize virtualni metody)
Asi bych jeste dodal (jestli si to dobre pamatuju), ze je potreba, aby mela ta trida copy constructor (ano muze byt i defaultni, ale to obcas neni to co chcete)...
#ifndef T1_H #define T1_H #include <systemove_knihovny> #include "T2.h" class T1 { nejake vlastnosti; public: T1(); ~T1(); }; #endifA soubor T2.h vypadá takhle:
#ifndef T2_H #define T2_H #include <kni.h.ovny> #include "T1.h" class T2 { nejake vlastnosti; public: T2(); T2(T1 &t1); // TADYTEN ŘÁDEK DĚLÁ PROBLÉM T2(int i1, int i2, int i3, int i4, bool b1 = false, bool b2 = true); T2(int i1, int i2, bool b1 = false, bool b2 = true); ~T2(); dalsi metody(); ... }; #endifPokud se toto pokusím zkompilovat, dostanu
error: expected `)' before ‘&’ token
na řádku, který jsem označil komentářem (tzn. přímo toto, bez ohledu na to, jestli je implementace v .cpp souboru hotová nebo ne. Stejně se to chová i při pass-by-address nebo obyčejném pass-by-value.
T1 &t1
dát class T1 &t1
.
Což mě ovšem překvapuje - měl jsem za to, že v C++ se název třídy bere jako název typu - při vytváření proměnných to tak funguje, proč to je v deklaraci funkce jinak?
podle meho nazoru to mozna mohlo byt tim, ze jsi includoval T1.h v T2.h a obracene T2.h v T1.h, pokud si pamatuji pri takovymhle krizovym include byva problem s rozpoznanim typu, resenim je pouzit v jednom z h souboru Doprednou deklaraci, napriklad v T2.h pred deklaraci T1: class T1;.....class v deklaraci funkce jsem nepouzival, dovolil bych si spekulovat ze se jedna o ono doprednou deklaraci v hlavicce metody, radeji na to nekam mrkni
class T1;
. Nejlépe nad řádek s class T2 {
.
include
a vyřešit se dá použitím dopředné deklarace.
Jinak obecně v případech, kdy ve třídě A potřebuješ například jen ukazatel na objekt nějaké jiné třídy B, je docela zbytečné před samotnou deklarací A includovat celý hlavičkový soubor třídy B. Kompilátor se spokojí s tím, že ho dopřednou deklarací ujistíš o tom, že třída B bude definovaná prostě jenom někde jinde. Preprocessor tak nebude muset natahovat celý hlavičkový soubor a ušetří to docela dost práce (v opravdu velikém projektu by se spousta závislostí mezi soubory už mohla docela dost projevit na době kompilace).
Tiskni
Sdílej: