Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Dobry den,
potreboval bych poradit jak zmenit velikost obrazku (bmp, jpg) do urciteho rozmeru a pak upraveny obrazek ulozit do pole.
Dekuji
neco blizsiho k tomu?
moc se mi do toho nechtelo, ale nakonec jsem to pouzil, prace s knihovou je jednoducha a lze ji lehce pridat do vyvojoveho prostredi :), skoda jen ze neumi pracovat s obrazky ve formatu bmp
diky za radu :), jinak hodim sem nejaky priklad kodu kdyby se o to nekdo zajimal
#include "gd.h"
#include <stdio.h>
unsigned char matice[64][64];
int main()
{
gdImagePtr image_in, image_out;
FILE *zapis_obr, *nacti_obr;
int black, bod;
int x = 0, y = 20, barva, i, j;
int vyska, sirka;
nacti_obr = fopen("00.gif", "rb"); //nacteni gif 30x23
image_in = gdImageCreateFromGif(nacti_obr);
fclose(nacti_obr);
sirka = gdImageSX(image_in);
vyska = gdImageSY(image_in);
barva = gdImageGetPixel(image_in, x, y); //ziskani barvy pixelu
gdImageSetPixel(image_in, 10, 0, bod); //zmena barvy jednoho pixelu
image_out = gdImageCreate(64, 64);
gdImageCopyResized(image_out, image_in, 0, 0, 0, 0, 64, 64, sirka, vyska); //zmena velikosti obrazku na 64x64
for(i = 0; i < 64; i++) //vypis obrazku do pole
{
for(j = 0; j < 64; j++)
{
matice[j][i] = gdImageGetPixel(image_in, i, j);
}
}
printf("barva: %d, barva %d, vyska %d, sirka: %d\n", barva, matice[10][0], vyska, sirka);
system("pause");
zapis_obr = fopen("01.png", "wb");
gdImagePng(image_out, zapis_obr); //zapis na vystup - png
fclose(zapis_obr);
gdImageDestroy(image_in);
gdImageDestroy(image_out);
}
skoda jen ze neumi pracovat s obrazky ve formatu bmpNapsat si podporu pro BMP by neměl být takový problém, protože BMP je pouze hlavička a co 3 bajty to jeden pixel... Hodil jsem do přílohy můj pokus o práci s BMP - ale je to programovaný před 4 roky, takže ten kód vypadá dost ohavně, ale myslím, že +- fungoval...
koukal jsem na to a urcite to neni spatny napad, akorat ze jsem nenasel zpusob jak nacpat knihovny do devcpp, teda pokud znate jine vyvojove prostredi se kterym to slape v pohode, tak sem s nim, klidne vyzkousim :)
Tiskni
Sdílej: