Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Dobrý den.
V příloze jsem vložil obrázek aplikaci. Je v ní QGridLayout, který má na každém řádku nékolik widgetů a hlavně každý řádek má tlačítko, které má řádek smazat. Moje otázka je, jak toto nejlíp vyřešit.
Zatím jediné co mě napadlo, je funkce přípojená na každé tlačítko, která udělá následující věci:
Toto jsem vyzkoušel, problém je, že to nefunguje, pořád existuje řádek layoutu, není to ono.
Navíc, není nějaký lepší způsob, jak zjistit všechny widgety jednoho řádku ?
Díky mockrát za pomoc.
Jediné co mě napadlo je, že si uložím vše krom řádku který chci smazat, smažu celý widget a znovu ho vykreslím.
To fakt není jiné řešení ?
Tak vyřešeno.
Po smazání widgetu se mu musí nastavit setParent(None).
Díky Petrovi Vaňkovi z py.cz konference.
Tak vyřešeno.
Po smazání widgetu se mu musí nastavit setParent(None).
Díky Petrovi Vaňkovi z py.cz konference.
Hmm...přiznám se že mi není úplně jasné, čeho pomocí setParent(None) dosáhneš. Widgety zmizí, GC je posbírá protože nemají žádného parenta, to je jasný, ale řádek layoutu tam pořád zůstane, ne? I když teda asi nebude mít žádnou velikost...safra, už jsem PyQt dlouho nic neudělal, ztrácím tu jistotu 
Máš pravdu, řádek tam zůstane a je to pro mě problém, protože pak ty řádky procházím, sbírám data z widgetů a cyklus řídí počet řádků.
Není to čisté řešení. Jak ten řádek smazat korektně ?
Obávám se, že u už vytvořeného QGridLayoutu řádky ani nepřidáš, ani neodebereš. Asi se budeš muset smířit s tím, že tam vždycky nějaké zůstanou, a seznam widgetů pro cyklus si držet někde bokem, aby se ti tam prázdné řádky layoutu nepletly.
Přidat řádek není problém.
Dobrá, postačí mi držet si řádky které jsou obsazeny widgety, to není problém. Jenom jsem doufal, že bude nějaké čistší řešení.
Jak přidáš pátý řádek do gridu, který má jen čtyři řádky? Neříkám že to nejde, možná jsem jen nevzdělanej, ale nikde na to metodu nevidím. Tedy pokud tím nemyslíš to, že do řádku gridu šoupneš dvouřádkový HBoxLayout 
Já si nejsem vůbec jistý, jestli to všechno chápu dobře já, ale když vytvořím GridLayout, tak předem nemusím specifikovat kolik řádků/sloupců bude mít.
Když do něj tedy chci něco vložit, tak zavolám addWidget() kde určím ukazatel na widget který do layoutu vkládám, řádek, sloupec, popřípadě další věci. Toť vše.
Viz tady, "self.answersWidgets" je GridLayout, pod "self.rowCount" mám další volný řádek v layoutu a poslední parametr je sloupec.
Doufám že každý nemluvíme o něčem jiném :)
Počet sloupců/řádků se v konstruktoru QGridLayoutu specifikoval v Qt3, v Qt4 už se to zřejmě dělá dynamicky při vkládání widgetů. Vždyť říkám, že jsem v PyQt dlouho nic nedělal.
Tiskni
Sdílej: