Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dobry den, muze mi prosim nekdo vysvetlit, proc se nasledujici program neukonci a zustane viset v konzoli?
import java.util.concurrent.Executor; import java.util.concurrent.Executors; public class Main { public static void main(String[] args) { int NTHREADS = 10; Executor exec = Executors.newFixedThreadPool(NTHREADS); //Executor exec = Executors.newSingleThreadExecutor(); // requests are executed one by one for (int i = 0; i < 100; i++) { final int index = i; Runnable requestHandler = new Runnable() { public void run() { System.out.println(index+""); } }; exec.execute(requestHandler); } } }
import java.util.concurrent.ExecutorService; import java.util.concurrent.Executors; public class Main { public static void main(String[] args) { int NTHREADS = 10; ExecutorService exec = Executors.newFixedThreadPool(NTHREADS); for (int i = 0; i < 100; i++) { final int index = i; Runnable requestHandler = new Runnable() { public void run() { System.out.println(index+""); } }; exec.execute(requestHandler); } exec.shutdown(); System.out.println("exit"); } }
Ano, toto reseni me take napadlo, znamena to tedy, ze samotny interface Executor je nepouzitelny (~program nezastavi) a pro takovou predpokladanou funkci jako je ukonceni programu musim pouzit ExecuterService? K cemu je potom samotny Executor?
Můžeš použít i interface Executor, ale na konci programu musíš zavolat:
System.exit(0);
Tiskni
Sdílej: