Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
Ahoj, řeším situaci kdy mám cca 30MB XML soubor s tisíci dat a potřebuji jej rozparsovat, některá data upravit a následně - ideálně v jednom cyklu - naimportovat do předpřipravené tabulky v MySQL. Teoreticky nějaké cesty vím, ale řeším správnou cestu z pohledu výkonu (operační paměť, konektivita k DB, doba trvání skriptu, ...). Mohl by někdo prosím poradit jaký zvolit pro takový moloch nejvýkonnější XML parser (DOM v PHP5, SimpleXML, SAX ...) ? Další otázkou je zda se u každého importováného záznamu připojovat k MySQL zvlášť - nevím jak by to zvládlo perzistentní připojení - a taky zda se vyplatí využít prepared statements? Spíš takový průzkum jak na to jít opravdu nejlépe, aby nestrádal server, DB, ... Ještě poznámka : omezení hostingu jsou - max. execution time 360s a memory limit 75 - obávám se, že na jeden zátah to ani neudělám.
Díky
Osobně se mi pracuje líp s DOM, ale vim, že na tyhle věci optimální neni, tak sáhnu po SAXu. Po více záznamech to nějak určitě udělám, zkusim najít optimální počet. Naštěstí to bude takhle fungovat denně (resp. nočně :) a ta tabulka bude prázdná a vždycky se naplní od nuly znovu (přírustkově-úbytková metoda v tomhle případě není možná asi), tak s tím by problém být neměl. Záznamů bude něco kolem 13 tisíc, tak snad to do těch 6 minut projde.
Mě ještě napadlo si něco na ten import pouštět někde u sebe, na vlastním stroji, kde by člověk nemusel řešit maximální dobu běhu a memory limit. Pak z toho udělat normální SQL dump a ten přenést na hosting. Ale když teď píšete, že se to bude dělat nějak pravidelně...
Taky jsem si s touhle myšlenkou pohrával, ale právě ta denní pravidelnost vyžaduje prostě server + CRON a nestarat se o to.
Tiskni
Sdílej: