abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | IT novinky

    Softwarová společnost Avast musí ve Spojených státech zaplatit pokutu 16,5 milionu dolarů (více než 386 milionů Kč) a přestat prodávat data o uživatelích k reklamním účelům. V tiskové zprávě to ve čtvrtek oznámila americká Federální obchodní komise (FTC). Společnost Avast se sídlem v Británii se podle FTC nedovoleného jednání dopouštěla přes svou českou součást Jumpshot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:33 | Zajímavý článek

    Andrey Konovalov popisuje, jak se mu podařilo na notebooku Lenovo ThinkPad X1 Carbon 6. generace povolit řadič xDCI, aby umožnil emulaci libovolných USB zařízení.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 10:00 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.2 Kereru. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:00 | Nová verze

    MindForger, tj. poznámkový blok, markdown editor a nástroj pro management znalostí, byl vydán v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek na GitHubu. Hlavní novinkou je integrace s LLM (OpenAI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    22.2. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 22.04.4 LTS, tj. čtvrté opravné vydání Ubuntu 22.04 LTS s kódovým názvem Jammy Jellyfish. Stejně tak Kubuntu 22.04.4 LTS, Ubuntu Budgie 22.04.4 LTS, Ubuntu MATE 22.04.4 LTS, Lubuntu 22.04.4 LTS, Ubuntu Kylin 22.04.4 LTS, Ubuntu Studio 22.04.4 LTS a Xubuntu 22.04.4 LTS. Pro ARM servery je nově k dispozici ISO arm64+largemem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.2. 17:22 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 24. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 24 vychází z Wine 9.0, Wine Mono 8.1.0, vkd3d 1.10 a MoltenVK 1.2.5. Do 2. března lze koupit CrossOver+ se slevou 24 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    22.2. 15:44 | IT novinky

    Byla představena nová verze 3 AI systému pro generování obrázků z textu Stable Diffusion (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.2. 14:44 | Nová verze

    Cca před rokem uvolnilo animační studio DreamWorks Animation svůj renderer MoonRay jako open source. Včera byla vydána nová verze 1.5.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.2. 12:44 | IT novinky

    Vývojáři KDE ve spolupráci se společností Slimbook oznámili 16palcový notebook KDE Slimbook V s předinstalovaným KDE Neon s Plasmou 6. Uvnitř se nachází procesorem AMD Ryzen 7 7840HS s integrovanou grafickou kartou Radeon 780M.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    Kolik máte nálepek na víku notebooku?
     (17%)
     (59%)
     (5%)
     (4%)
     (5%)
     (10%)
    Celkem 375 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 21.2. 21:51
    Rozcestník

    Dotaz: JavaScript

    18.8.2009 14:37 Sten Fil | skóre: 4
    JavaScript
    Přečteno: 408×

    Ahoj,

    pri click na element chci zavolat metodu

    OnClick_.

    Nevite jak zjednodusit ten zapis

    .click (...)

    Diky.

     

    function Frm_Login (element)
    {
        $(element).click ( function (frm) {
            return function () { frm.OnClick_(); };
        }(this));

    };

    Frm_Login.prototype.OnClick_ = function ()
    {

         /* Nejake operace. */
    };

     

     

    Odpovědi

    Tarmaq avatar 18.8.2009 15:59 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    priklad mi prijde dost neotesany, ale minimalne zjednodusit lze zbytecne zanoreni volani do dalsi funkce:
    function Frm_Login (element)
    {
        $(element).click ( function (frm) {
            return frm.OnClick_;
        }(this));
    };
    
    Don't panic!
    18.8.2009 16:47 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript

    Zkousim takovou "okenni" aplikaci, ktera by bezela v internetovych prohlizecich.

    Pomoci knihovny dhtmlx vytvarim okna (formulare). Na test treba Frm_Test.

    var okno1 = new Frm_Test ();

    var okno2 = new Frm_Test ();

    A potrebuju aby pri stisku daneho tlacitka na formulari se zavolala metoda

    daneho objektu. Tak mi to prislo podobne jako v desktop aplikacich.

    S JS zacinam takze mozna to je blbost. Uvidim casem.

     

    Tady je cely priklad:




    function Geozone_Frm_Login (ownerWS)
    {
        /**
         * PRIVATE
         */
        var mThis = this;
        var mWin;
        var mCtlLogin;
        var mBtnLogin;
        var mOwnerWS = ownerWS;
       
        /**
         * PROPERTIES
         */
        this.BtnLogin = function () { return mBtnLogin; };
        this.Win = function () { return mWin; };
        this.CtlLogin = function () { return mCtlLogin; };
        this.OwnerWs = function () { return mOwnerWS; };

        /**
         * CONSTRUCTOR
         */   
        /* Vytvorime sebe. dhtmlxWindow. */
        mWin =  MV7.Dhtmlx ().CreateWindow ("FrmLogin" + MV7.UId (), 0, 0, 325, 125, 'Prihlaseni');
       
        /* Prusvitnost. */
        $(mWin).css ({'opacity' : '.90'});
       
        /* Tlacitka formu. */
        mWin.button('close').hide ();
        mWin.button('minmax1').hide ();
        mWin.button('park').hide ();

        /* Umisteni. */
        mWin.denyResize ();
        mWin.center ();
       
        /* Prvek Login */
        mCtlLogin = new Geozone_Ctl_Login ();
        mCtlLogin.Position (5, 5);

        mBtnLogin = new MV7_Widget_Button ('Prihlasit');
        mBtnLogin.Geometry (225, 70, 90, 30);

        $(mBtnLogin.Ele ()).click (function () {
            mThis.BtnLoginOnClick_ ();
        });

        /* Nahozeni prvku na form. */
        mWin.attachObject (mCtlLogin.Ele ());
        mWin.appendObject (mBtnLogin.Ele ());
    };

    Geozone_Frm_Login.prototype.BtnLoginOnClick_ = function ()
    {
        var mThis = this;
       
        this.Win ().progressOn ();
        $(this.BtnLogin ().Ele ()).attr ('disabled', 'disabled');
       
        data = this.CtlLogin ().GetData ();
        MV7.Log ().Trace ('name: ' + data.name + '; pass: ' +data.pass);
       
        this.OwnerWs ().LoginTest (data.name, data.pass,
            function (recv) {
                mThis.LoginTestOnSuccess_ (recv);
            },
            function (obj)
            {
                return function (a, b) {obj.LoginTestOnError_ (a, b); };
            }(this)
           
            );
    /*   
        function (obj)
        {
            return function (recv) { obj.LoginTestOnSuccess_ (recv); };
        }(this),
    */
    };

    /**
     * Volana po uspesnem zavolani WebSluzby Logintest.
     * @param recv
     * @return
     */
    Geozone_Frm_Login.prototype.LoginTestOnSuccess_ = function (recv)
    {
        var res;
       
        res = this.OwnerWs ().LoginTestResult (recv);
       
        MV7.Log ().Trace ('ReturnCode:' + res.ReturnCode);
    };

    Geozone_Frm_Login.prototype.LoginTestOnError_ = function (a, b)
    {
        MV7.Log ().Info ('LoginTestOnError_' + a + b);
    };
     

     

     

    19.8.2009 04:52 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Na okenni aplikace to chce nejaky toolkit (treba qooxdoo), tento kod vypada podle me strasne:-)
    19.8.2009 10:57 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript

    qooxdoo urcite vyzkousim.

    Komplet strasne nebo snad jen nektere konstrukce ? :-)

    19.8.2009 11:34 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Mi prijde takove neprehledne to vytvareni objektu, a ten objektovy system, ale to je tim, ze jsem zvykly na neco jineho a podle me cistejsiho. Jen se mrkni jak funguje objektovy system v qooxdoo, a uvidis, ze to ma neco do sebe (aspon do cistoty kodu urcite). Neco podobneho, ale velice lightweight jsem napsal v knihovne blite, ale jedna se jen o mini-knihovnu, ktera je vhodna jen na stranky, ne na aplikace (to byl cil).

    Jinak tech frameworku je vic, ja jsem zminil qooxdoo, protoze s nim mam asi rok zkusenosti, a prijde mi to dobre navrzene;)
    19.8.2009 12:38 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript

    No mne pripada, ze v JS jde pouzit styl modul (podobne C) i objekt (C++,C#).

    Modul soubor js podobny souboru v C:

    var Modul1 = function() {   
        /* Privatni promenne modulu. */
        var _xx = 0;
        var _xy = null;
        /* Verejne metody. */
        return {
            Metoda1 : function ()
            {
            },
            Metoda2 : function ()
            {
            }
        }
    }();
    V kodu pak volame metody
    Modul1.Metoda1 ().
    Tohle mi pripada dost jasne a funkcni.
     
    Objekt. To je ten muj pokus. Priblizit se k objektum podobnym treba v C++ nebo C# se mi zatim nepodarilo.
    Existuje spoustu knihoven, ktere to nejak implementuji, ale zatim sem tomu moc neporozumel.
    Aby objekt mel sve privatni promenne a metody a verejne prommene a metody a fungovala dedicnost to
    netusim jak udelat. Vzdy je tam nejake ale.

     

     
    19.8.2009 22:40 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    No právě, tento systém je podle mě strašně nepřehledný a na větší projekt se mi to zdá šílené. Příklad vytváření objektů v qooxdoo:
    qx.Class.define("myNamespace.A", {
      // Dědičnost.
      extend: qx.core.Object,
    
      // Konstruktor
      construct: function()
      {
        // Něco jako v jave super(), volání konstruktoru třídy, kterou rozšiřujeme (extend)
        this.base(arguments);
        
        // Něco ...
      },
      members: {
        // metody, v js je všecho jako virtual v C++:)
        tell: function()
        {
          alert("myNamespace.A.tell()");
        }
      }
    });
    
    qx.Class.define("myNamespace.B", {
      // Dědičnost.
      extend: myNamespace.A,
    
      // Konstruktor
      construct: function()
      {
        // Něco jako v jave super(), volání konstruktoru třídy, kterou rozšiřujeme (extend)
        this.base(arguments);
        
        // Něco ...
      },
      members: {
        // no a tady si tu metodu reimplementujeme
        tell: function()
        {
          // zavolá metodu tell z myNamespace.A
          this.base(arguments);
    
          // další kód...
          alert("myNamespace.B.tell()");
        }
      }
    });
    
    Viz dokumentace

    Přijde mi to celkem čisté (na javascript až moc:) ). Qooxdoo umí i interfaces, mixins, properties, události, atd:)
    Tarmaq avatar 19.8.2009 15:58 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript

    taky mam s qooxdoo asi dvoulete zkusenosti, neni to uplne spatne, ale jak rikas neni to uplne lightweight.. jinak kdyz jsme migrovali z 0.6.x na 0.7.3 tak to byl docela porod a ted uz je 0.8, do cehoz jsme se radsi ani nepousteli - nase aplikace ma cca 40k radku ;]

    Na ukazku narychlo splacnuta trida:
    qx.Class.define("b.tabview.ButtonFoo",
    {
        extend : qx.ui.pageview.tabview.Button,
    
        construct : function(title)
        {
            this.base(arguments, title);
            this.setAppearance("tab-view-button-Foo");
            this.addEventListener('click', this.bar, this);
        },
        members :
        {
            prop1 : 'OMG',
            foo : function(blah)
            {
                return blah.roflmao();
            },
            bar : function(e)
            {
                alert(e.getTarget().getLabel());
            }
    });
    
    API
    Don't panic!
    19.8.2009 22:44 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Tak to já jsem něco začal v 0.7.3 a pak migroval na 0.8.0 (později SVN) a migrování proběhlo tím způsobem, že jsem mazal kód. 0.8 řada se mi zdá míň ukecanější (hlavně ty layouty jsou teď lepší, třeba udělat grid layout v 0.7.3 mi dělalo celkem problém). No bylo toho víc, i ten treeview mi teď přijde lepší, a teď nové virtual widgets se mi hodně zamlouvají.

    Ale jak říkáš, qooxdoo je heavy, hodí se podle mě na admin rozhraní, webové aplikace, atd. Na normální webové stránky by to byl overkill (proto jsem napsal bLite).
    20.8.2009 15:58 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Pred nejakým časom som robil niečo v Ext JS. Keď som potom skúšal qooxdoo, tak mi ten kód vôbec nepripadal prehľadnejší (v porovnaní s tým Ext JS). :)
    21.8.2009 04:12 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Ext jsem nikdy nezkoušel kvůli licenci, takže nemůžu posoudit :)
    Tarmaq avatar 21.8.2009 12:34 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    tak tak... ;] ale jinak co jsem koukal na nejaky ukazkovy priklad, tak mi to neprijde prilis odlisne od qooxdoo..
    Don't panic!
    21.8.2009 12:40 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Ext JS som používal pred zmenou licencie. :)
    21.8.2009 12:49 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Tak to vám nezávidím, co s tím teď :)
    mess avatar 21.8.2009 21:19 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Neupgradovat :-). Však to bude ještě chvíli držet pohromadě.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    18.8.2009 16:32 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript

    Po precteni clanku na root zdrojak sem to upravil takhle.

    function Frm_Login (element)
    {

        var this_ = this;


        $(element).click ( function () {
            this_.OnClick_();
        });

    };

    Frm_Login.prototype.OnClick_ = function ()
    {

         /* Nejake operace. */
    };

    18.8.2009 19:42 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Klíč je v tom, že v JavaScriptu i funkce je hodnota. Takže si s ní můžete házet jak chcete: přiřazovat do proměnné, předávat jiné funkci jako parametr a tak.

    Takže i
    $(element).click ( function () {
      this_.OnClick_();
    });
    by mělo jít ještě trochu zjednodušit, asi tak na
    $(element).click ( this_.OnClick_ );
    To vyplývá z toho, jak v jQuery funguje click: jako parametr dostane funkci, kterou zavolá při kliknutí na element. V původní variantě vytváříte anonymní funkci, která teprve zavolá tu, co chcete. Ale protože nic jiného se v ní nedělá, můžete funkci click předat rovnou tu funkci, kterou potřebujete zavolat.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    18.8.2009 21:02 Sten Fil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript

     

    Dik za info.
    Takhle mi to nejak nefunguje. Spoustim na FF 3.0 na debian.
    $(element).click ( this_.OnClick_ );
    Problem je v tom, ze v OnClick_ volam metody objektu viz. cely priklad nahore.
    A v te metode OnClick_ je v tomto pripade this = elementu na kterem udalost nastala.

     

    18.8.2009 23:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript
    Máte samozřejmě pravdu, jQuery s this trochu šaškuje, jak já v tom pravidelně nepracuju a znám to jenom povrchně, tak jsem na to zapomněl. Ale na principu to nic nemění.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.