VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
svn copy.
copy bude…
svn copy http://my.repo.com/my_project/trunk http://my.repo.com/my_project/cool_feature_branchNiekolko rad: 1) Graficke klienty a IDE pluginy pre SVN su sice pekna vec, ale je len otazkou casu, kedy s nimi nastanu problemy; u Taba uz nastali?
Odporucam vzdy mat nainstalovany normanleho command-line klienta a robit akcie cez neho; aspon akcie ine ako add/commit/update. Je zdokumentovany, je podporovany, a ma built-in napovedu.
2) Neodporucam adresarovu strukturu
${REPOSITORY_ROOT}/
${REPOSITORY_ROOT}/trunk/
${REPOSITORY_ROOT}/branches/
${REPOSITORY_ROOT}/branches/b1/
${REPOSITORY_ROOT}/branches/b2/
${REPOSITORY_ROOT}/tags/
${REPOSITORY_ROOT}/tags/t1/
${REPOSITORY_ROOT}/tags/t2/
Je to prezitok zavedeny cvs2svn a vzhladom na navrh -- t.j. neexistenciu -- tagov a branchov v SVN nema opodstatnenie. Odporucam KISS:
${REPOSITORY_ROOT}/
${REPOSITORY_ROOT}/trunk/
${REPOSITORY_ROOT}/x/
${REPOSITORY_ROOT}/y/
${REPOSITORY_ROOT}/z/
Klucovy aspekt tohto navrhu je mat kazdy korenovy adresar samotneho projektu rovnako hlboko od korena repozitara.
3) Ak ches robit nelinearny vyvoj s viacerymi "zivymi" vetvarmi, ktore sa budu nasledne mergovat spolu, zabudni na SVN.
Tiskni
Sdílej: