Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
string_t
a string_traits
do vlastniho jmenneho prostoru. Pritom a.cpp jde zkompilovat (gcc) bez problemu, ale b.cpp skonci s chybou:
/usr/lib/gcc/3.4.4/include/c++/bits/stl_function.h: In member function `bool std::less<_Tp>::operator()(const _Tp&, const _Tp&) const [with _Tp = xxx::string_t]': b.cpp:54: instantiated from here /usr/lib/gcc/3.4.4/include/c++/bits/stl_function.h:227: error: no match for 'operator<' in '__x < __y'Zajimavy je ze yyy::less funguje ale std::less ne. Pritom jsem yyy::less vytvoril jako kopii std::less... a.cpp:
#include <boost/mpl/bool.hpp> #include <boost/utility/enable_if.hpp> #include <functional> namespace yyy { template<typename _Tp> struct less : public std::binary_function<_Tp, _Tp, bool> { bool operator()(const _Tp& __x, const _Tp& __y) const { return __x < __y; } }; } struct string_t { }; template <typename string_type_> struct string_traits; template <> struct string_traits<string_t> { typedef string_t string_type; }; template <typename A, typename B> struct both_exist: public boost::mpl::true_ {}; template <typename T, typename U> inline typename boost::enable_if < both_exist < typename string_traits<T>::string_type, typename string_traits<U>::string_type >, bool >::type operator < (const T &str1, const U &str2) { } int main() { yyy::less<string_t> cmp; std::less<string_t> cmp1; string_t a; string_t b; cmp(a, b); cmp1(a, b); }b.cpp:
#include <boost/mpl/bool.hpp> #include <boost/utility/enable_if.hpp> #include <functional> namespace yyy { template<typename _Tp> struct less : public std::binary_function<_Tp, _Tp, bool> { bool operator()(const _Tp& __x, const _Tp& __y) const { return __x < __y; } }; } namespace xxx { struct string_t { }; template <typename string_type_> struct string_traits; template <> struct string_traits<string_t> { typedef string_t string_type; }; } template <typename A, typename B> struct both_exist: public boost::mpl::true_ {}; template <typename T, typename U> inline typename boost::enable_if < both_exist < typename xxx::string_traits<T>::string_type, typename xxx::string_traits<U>::string_type >, bool >::type operator < (const T &str1, const U &str2) { } int main() { yyy::less<xxx::string_t> cmp; std::less<xxx::string_t> cmp1; xxx::string_t a; xxx::string_t b; cmp(a, b); cmp1(a, b); }
Řešení dotazu:
namespace yyy { class x; inline bool operator < (x const &a, x const &b) { } }a dela me to stejnou chybu i s yyy::less. Takze zrejme ten muj "operator <" neni pristupny v zadnym namespace kde uz existuje jiny "operator <". Nejak to nechapu... chapal bych kdyby to muj operator prekrylo vzdycky, ale proc to dela jenom kdyz je string_t a string_traits v xxx ??
operator <
presunu do xxx
tak to funguje.
Problem je (see http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_dependent_name_lookup), ze napr pri pouziti yyy::less
, gcc nejdriv najde yyy::operator<
, potom prohleda namespacy asociovany s argumentama a najde xxx::operator<
, a root namespace uz neprohledava...
Tak nevim. Je tohle vlastnost nebo chyba ? A je teda mozny udelat operator <
, ktery by fungoval na vsechny string tridy co maji string_traits
, at uz jsou v jakymkoli jmennym prostoru ?
Co by "univerzalni" operator<
mel delat? To je problem kazde implementace stringu, aby mela i svoji definici porovnani, ktera bude ve stejnem namespacu, takze vsechno bude fungovat, jak ma.
Tiskni
Sdílej: