Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Řešení dotazu:
tray = new QSystemTrayIcon(style()->standardIcon(QStyle::SP_MediaPlay),this);
QSlider * slider=new QSlider();
QMenu* menu = new QMenu(this);
QAction* actionQuit = menu->addAction(slider);
tray->setContextMenu(menu);
tray->show();
metoda addAction je přetížená ale jaksi na QSlider ne, možna to nějak přetypovat na QObject (to jsem zkoušel ale marně), opravdu nevim....
Původně jsem si myslel, že budeš muset upustit od QMenu, ale nakonec mě napadlo jiné řešení. MainWindow.h
class MainWindow : public QMainWindow
{
Q_OBJECT
public:
MainWindow(QWidget * parent = 0);
private:
Ui::MainWindow _ui;
QSystemTrayIcon * _trayIcon;
QMenu * _trayMenu;
QSlider * _traySlider;
QWidgetAction * _sliderAction;
};
MainWindow.cpp
#include "MainWindow.h"
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent)
{
_ui.setupUi(this);
_trayIcon = new QSystemTrayIcon(style()->standardIcon(QStyle::SP_MediaPlay), this);
_trayMenu = new QMenu(this);
_traySlider = new QSlider(this);
_sliderAction = new QWidgetAction(this);
_sliderAction->setDefaultWidget(_traySlider);
_trayMenu->addAction(_sliderAction);
_trayIcon->setContextMenu(_trayMenu);
_trayIcon->show();
}
Toto řešení by mělo přesně splňovat Vaše požadavky.
Přes QWidgetAction lze do QMenu, do QTollbaru atd. vkládat všechny QWidgety. 
Tiskni
Sdílej: