Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
final class DateTableRenderer extends DefaultTableCellRenderer { DateFormat m_formatter; public DateTableRenderer() { super(); m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM); } @Override public void setValue(Object value) { setText((value == null) ? "" : m_formatter.format(value)); } }Problém však je, že takto renderovaná buňka nerespektuje look&feel, viz obrázek (modrá tečka je řádek, který má focus, červená znázorňuje pozici kurzoru). Zkoušel jsem setOpacity() a to nemá na výsledek vliv. Otázkou tedy je, jak to správně napsat, aby to vypadalo "hezky".
Řešení dotazu:
setValue()
jsem snad ještě neviděl… U rendereru je hlavně důležitý způsob jeho použití, chtělo by vidět kód, kterým ho nastavujete do tabulky. Kžadopádně bych v setValue()
nevolal setText()
, ale super.setValue()
.
JTable.setDefaultRenderer(Date.class, new DateTableRenderer());
. Můj model pro ten column vrací právě Date.class (metoda getColumnClass(int)).
setText((value == null) ? "" : value.toString());
org.pushingpixels.substance.api.renderers.SubstanceDefaultTableCellRenderer$DateRenderer
. Jenže to mi není moc platný, když potřebuju, aby se to renderovalo správně pro každý nastavený UI Look&Feel, pouze potřebuju změnit text. Když zase budu v modelu vracet přímo text a né datum, tak mi zase bude špatně fungovat řazení data a budu muset předělávat to final class DateTableRenderer implements TableCellRenderer { DateFormat m_formatter; TableCellRenderer m_stringRenderer; public DateTableRenderer(TableCellRenderer stringRenderer) { super(); m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM); m_stringRenderer = stringRenderer; } public Component getTableCellRendererComponent(JTable table, Object value, boolean isSelected, boolean hasFocus, int row, int column) { if (value == null) { return null; } else { String str = m_formatter.format((Date)value); return m_stringRenderer.getTableCellRendererComponent(table, str, isSelected, hasFocus, row, column); } } }Nastavím ho takto:
setDefaultRenderer(Date.class, new DateTableRenderer(getDefaultRenderer(String.class)));
. Výsledek je trochu jiný, ale pořád špatný. Jestli implementuju přímo TableCellRenderer
nebo podědím z DefaultTableRenderer
a překryju tu metodu nemá žádný vliv ...
getDefaultRenderer(String.class)
ten správný renderer (tj. ten z vámi použitého L&F)? Pokud ano, pak už mne napadá jedině možnost, že ten L&F ten renderer nějak částečně obchází, nebo že si tam někde zjišťuje typ rendereru, a pokud je nastaven ten „vlastní“ renderer, chová se to k němu nějak jinak. Chtělo by to podívat se na implementace toho rendereru a TableUI
v tom L&F.
final class DateTableRenderer extends org.pushingpixels.substance.api.renderers.SubstanceDefaultTableCellRenderer { DateFormat m_formatter; public DateTableRenderer() { super(); m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM); } @Override public void setValue(Object value) { setText(value == null ? "" : m_formatter.format((Date)value)); } }Výše napsaný renderer funguje správně. Akorát jsem teď omezený na Substance L&F. Já jsem s ním spokojený, ale jinému uživateli se třeba líbit nemusí. Ještě kouknu na zdroják substance L&F, jak to kreslí, jestli by to šlo nějak lépe.
Tiskni
Sdílej: