Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.
Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.
Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.
Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).
Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
class Hrac { private: QString * jmeno; QColor * barva; int * znak; int * body; public: Hrac(); Hrac(const Hrac &other); ~Hrac(); void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body); int * zjistiZnak(); int * zjistiBody(); QColor * zjistiBarvu(); QString * zjistiJmeno(); TypHrace * zjistiTyp(); bool checkForVictory(); friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac); void serialize(QDataStream& ost); static Hrac unserialize(QDataStream& istr); };
Řešení dotazu:
serialize
a unserialize
, definice třídy se zdá v pořádku
QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize
unserialize
by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)
Btw. proč jsou tam ty dva int
y (znak
a body
) dynamicky alokované?
QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac) { return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body); } void Hrac::serialize(QDataStream &ost) { ost << this; } Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr) { Hrac tmp; int delkajmena; QString jmeno; QColor barva; int znak; int body; istr >> delkajmena; //istr.readBytes() //? tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body); return tmp; }Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
void Hrac::serialize(QDataStream &str) { str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body; } void Hrac::unserialize(QDataStream &str) { str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body; }resp. s konstruktorem:
Hrac::Hrac(QDataStream &str) : jmeno(new QString()) , barva (new QColor()) , znak (new int(0)) , body (new int(0)) { this->unserialize(str); }a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac) { hrac.serialize(str); return str; } QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac) { hrac.unserialize(str); return str; }
Tiskni
Sdílej: