Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.
Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.
Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.
openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.
Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly
… více »Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti
… více »Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:
Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »class Hrac { private: QString * jmeno; QColor * barva; int * znak; int * body; public: Hrac(); Hrac(const Hrac &other); ~Hrac(); void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body); int * zjistiZnak(); int * zjistiBody(); QColor * zjistiBarvu(); QString * zjistiJmeno(); TypHrace * zjistiTyp(); bool checkForVictory(); friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac); void serialize(QDataStream& ost); static Hrac unserialize(QDataStream& istr); };
Řešení dotazu:
serialize
a unserialize
, definice třídy se zdá v pořádku
QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize
unserialize
by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)
Btw. proč jsou tam ty dva int
y (znak
a body
) dynamicky alokované?
QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac) { return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body); } void Hrac::serialize(QDataStream &ost) { ost << this; } Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr) { Hrac tmp; int delkajmena; QString jmeno; QColor barva; int znak; int body; istr >> delkajmena; //istr.readBytes() //? tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body); return tmp; }Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
void Hrac::serialize(QDataStream &str) { str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body; } void Hrac::unserialize(QDataStream &str) { str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body; }resp. s konstruktorem:
Hrac::Hrac(QDataStream &str) : jmeno(new QString()) , barva (new QColor()) , znak (new int(0)) , body (new int(0)) { this->unserialize(str); }a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac) { hrac.serialize(str); return str; } QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac) { hrac.unserialize(str); return str; }
Tiskni
Sdílej: