Byla vydána verze 6 s kódovým název Faye linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byly publikovány informace o novém bezpečnostním problému pojmenovaném GPU.zip (paper, GitHub). S vlastním logem. Jedná se o možný útok postranním kanálem na grafickou kartu (GPU). Proces může "krást pixely" jinému procesu.
Projekt GNU dnes slaví 40. výročí. Přesně před čtyřiceti lety, 27. září 1983, Richard Stallman oznámil, že se chystá napsat s Unixem kompatibilní operační systém GNU (Gnu's Not Unix). Hlavní oslava a setkání hackerů probíhá ve Švýcarsku ve městě Biel/Bienne. Na programu je také přednáška Richarda Stallmana.
Byl vydán Mozilla Firefox 118.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout je nutno automatický lokální strojový překlad webových stránek. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 118 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána nová major verze 15.0.0 softwaru OCRmyPDF pro přidávání textové vrstvy k naskenovaným PDF dokumentům (PDF/A). Přehled novinek v poznámkách k vydání. OCRmyPDF využívá pro optické rozpoznávání znaků (OCR) engine Tesseract.
Karel Matějka zveřejnil druhé demo své chystané hry Bzzzt. Kromě verze pro Windows a macOS je dostupná i verze pro Linux. Plná verze hry má vyjít zanedlouho.
Noví Bulánci byli oficiálně vydáni. V roce 2021 bylo na Startovači na podporu vývoje této hry vybráno 7,3 miliónů Kč. Hra je zatím určena jenom pro Windows, díky Protonu ale běží také na Linuxu.
ChatGPT může vidět, slyšet a mluvit.
Upscaler je open source nástroj pro zvýšení rozlišení a vylepšení obrázků pomocí AI. Vývoj probíhá na GitLabu. Instalovat lze také z Flathubu. Stejně jako Upscayl je Upscaler postaven nad Real-ESRGAN.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.20.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Ahoj,
není mi jasná jedna věc. Mám program v c++, v hlavičce vkládám knihovnu.
Při sestavení programu pomocí qmake funguje "include<QtOAuth>", ale když jsem to zkoušel přepsat pod CMake, musím použít "include<QtOAuth/QtOAuth>".
V čem je rozdíl a proč? V CMakeLists není nic zvláštního, QtOAuth si ještě vyžádalo QCA2, aby se to skompilovalo, ale jinak v pohodě.
Moc prosím o vysvětlení, díky mockrát.
Řešení dotazu:
Záleží na tom, jak vypadá seznam adresářů, ve kterých se hlavičkové soubory hledají, ten můžete ovlivnit přepínačem -I
. Tipoval bych, že ve vašem případě qmake automaticky přidává adresáře s hlavičkovými soubory knihovny Qt.
Hnidopišská poznámka: includují se hlavičkové soubory, ne knihovny.
Aha, tak takhle to je.
No jo, měl jsem nejdřív použít hlavu, když si nechám vypsat proměnné:
MESSAGE("QtOAuth include dir: ${QTOAUTH_INCLUDE_DIR}") MESSAGE("QtOAuth library: ${QTOAUTH_LIBRARY}")
Tak dostanu:
QtOAuth include dir: /usr/include QtOAuth library: /usr/lib/libqoauth.so
Logické, děkuji mockrát.
Tiskni
Sdílej: