abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 568 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: C++ – práce s poli

    28.10.2010 16:11 atomic1977
    C++ – práce s poli
    Přečteno: 982×
    Nevi nahodou někdo jak c++ napsat script který by každý lichý řádek dvourozměrného pole naplnil jedničkami nebo aby nastavil prvky ve čtvercovém dvourozměrném poli na hodnoty 0 a 1 tak, aby 0 a 1 tvořily šachovnici. Moc by mi to pomohlo chystám se na test do školy a nějak tomu nemužu přijít na kloub. Potřeboval bych nějaký příklad na prozkoumáni. Dik.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (HS)
    28.10.2010 18:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    To vážně nezvládneš něco jako tohle?
    for(r=0;r<radku;++r)
        for(s=0;s<sloupcu;++s)
            pole[r][s]=((r%2)^(s%2));
    ...
    
    Pokud by ti nevyhovovalo rozložení jedniček a nul na šachovnici, zkus !((r%2)^(s%2)), zjednodušit to jen na řádky už bys měl dokázat sám ;-)
    28.10.2010 19:35 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ok, ale jak bys napsal aby ti to vyhodilo např.:

    00000 11111 00000 11111 00000 prostě 0 a 1 pod sebou :-) ?

    28.10.2010 19:49 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    To bys mel na zaklade toho predchoziho prikladu opravdu zvladnout sam za dobu srovnatelnou s polozenim dotazu. Zkus se nad tim nejprve zamyslet a zeptej se pak konkretne, co ti neni jasne nebo co ti nefunguje.
    28.10.2010 19:56 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Chápu, že to pro Vás jakožto zkušené borce je velice primitivní, ale prostě jsem se na tom zasekl a už se nehnu :-( Potřebuji to vidět jak to je napsáno. Díky
    28.10.2010 20:04 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Je to videt o kousek vys. Pravdepodobne nerozumis tomu prikladu se sachovnici, asi nekterym pouzitym operatorum (?). Pro sachovnici se vypisuje na sudych radcich jednicka do lichych sloupcu a na lichych radcich do sudych sloupcu. To co ty chces je zjednoduseni, kdy se o sloupce nemusis starat.
    28.10.2010 20:13 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ok. už to mám. Díky
    28.10.2010 20:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Napsal bych to úplně stejně, jen s nepatrně "odlehčeným" řádkem 3. Což by samozřejmě platilo i v případě že bys chtěl jedničkové a nulové sloupce místo řádků :-D
    A ještě víc bych si vyhrál, kdyby tam bylo potřeba dosadit jiné hodnoty, třeba -3 a 15:
    pole[r][s] = ((r%2) ^ (s%2)) ? -3 : 15;
    Za zkušeného borce mě nepovažuj, prostě si vyzkoušej co udělá to %2 s jakýmkoliv číslem a použij to. Já jsem tam dal tu složitější možnost, kde se s řádky a sloupci provádí ještě XOR, tobě stačí jen půlka toho výrazu...
    Ukaž kód co máš, já se tím zkusím nějak prokousat.
    28.10.2010 20:36 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Díky fakt mi to hodně pomohlo, už mám jen poslední dotaz, takto mi ty řádky začínají 0 a co kdyby to chtěl, ať to začíná 1? Jak by si to napsal?

    Jakože aby na výstupu bylo

    1111 0000 1111 0000 Pod sebou..
    28.10.2010 20:46 atomic1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Jestli ti to funguje mužeš sem postnout cely fragment kodu prosím mě to nějak nechce šlapat asi nastavuji špatně proměnné. Dik
    28.10.2010 20:53 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Tak už jsem na to přišel sám (zázrak). Díky tedy moc za pomoc.

    28.10.2010 21:11 atomic1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Mrkněte na tohle co je v tom špatně ?

    using namespace std;

    int main(void) { int matice[15][10]; int i, j;

    for (i = 0; i < 6; i++) for (j = 0; j < 3; j++) matice[i][j] = ((i%2)^(j%2)); }

    Zkompiluje se to normalně ale na vystupu nic není :(
    28.10.2010 21:35 atomic1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli

    Mrkněte na tohle co je v tom špatně ?

    using namespace std;

    int main(void)

    {

    int matice[15][10];

    int i, j;

    for (i = 0; i < 6; i++)

    for (j = 0; j < 3; j++)

    matice[i][j] = ((i%2)^(j%2));

    }

    Zkompiluje se to normalně ale na vystupu nic není :(

    28.10.2010 21:46 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Na jakem vystupu? Ten program neco zapisuje na vystup? Co? Jak?
    28.10.2010 22:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Co zatím vidím, vypadá celkem funkčně, až na jednu podstatnou drobnost. Ono na výstupu ani nic být nemůže, když na něj nic nepíšeš! Máš zatím jen první půlku programu, která ti v tom poli vytvoří požadovaný vzorek. Teď musíš napsat ještě druhou, která ti to pole vypíše. Použij stejné smyčky se stejnými parametry, akorát místo přiřazení zkus vypisovat. Já C++ neumím a nejde mi tu ani zkompilovat (asi mi něco v GCC chybí, hraju si jen s Céčkem), takže to nemůžu vyzkoušet, ale mělo by tam být něco takového:
    for (i = 0; i < vyska; i++)
    {
        for (j = 0; j < sirka; j++)
            cout << matice[i][j];
        cout << endl;
    }
    
    Snad to není moc blbě, nějak to musíš přebrat :-) Hlavně jestli víš proč tam přibyly ty složené závorky!
    Ještě bych ti doporučil ty číselné konstanty 6 a 3 ve všech smyčkách nahradit třeba proměnnými (jako jsou ty vyska a sirka), do kterých si na začátku programu vložíš požadované rozměry matice, kromě jiného (hlavně zbytečných chyb a překlepů) ti to ušetří čas, když budeš potřebovat některý parametr změnit, nebudeš muset hledat kde všude se ti v programu vyskytuje...
    No a nakonec, když už máš int main(), kde int znamená typ návratové hodnoty, tak bys měl mít program (ona je to vlastně také funkce jako ty ostatní) ukončený return 0, aby ten program který ho spustil poznal že skončil úspěšně a bez chyb ;-)
    Saljack avatar 29.10.2010 14:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ještě si zapoměl aby importoval iostream (případně ostream), protože si myslím, že to ho také nenapadne, takže na začátek toho zdrojáku přidej:
    #include <iostream>
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    28.10.2010 20:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Možností je několik, můžeš to udělat stejně jako jsem v tom prvním příkladu nechal "otočit" hodnotu jednotlivých polí, pomocí !(výraz), akorát ti nezaručím že při použití jiného překladače místo 1 nevyjde -1 :-D
    Druhá možnost je prostě to políčko odečíst od jedničky, takže
    pole[r][s]=1-(výraz)
    aby ses nemusel jistit absolutní hodnotou. Takhle to bude fungovat samozřejmě i u té šachovnice.
    29.10.2010 17:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    !(výraz) vrací vždy true (1) / false (0), nikdy nemůže vrátit jinou hodnotu. 0 a -1 by vracel operátor ~ (binární negace).
    30.10.2010 08:40 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Jo, na to že to bude 1 sice také spoléhám, ale kdysi dávno jsem někde zažil že true bylo -1. Je to taková moje malá noční můra. Počítače jsou bestie zákeřné a nikdy se nedá spoléhat na to že od nich dostaneš to co očekáváš :-D
    Saljack avatar 30.10.2010 09:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Tohle se může stát?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    30.10.2010 11:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Už jsem to našel, musel jsem se trochu pohrabat v hlubinách disku :-D Dělal to microsoftí QuickBasic, QBasic a starý GWBasic také, takže to byla "vlastnost". Zatím jsem si nic novějšího od nich nevyzkoušel, všas jsem tenhle pochybný směr vývoje opustil, takže netuším jak to funguje v jejich nástupcích: Visual Basic, C#, .NET... Každopádně bych se toho pro jistotu obával a ověřil si to předem.
    Saljack avatar 30.10.2010 13:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ježiš to je zvěrstvo :-D.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    30.10.2010 16:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    No jo, je lepší přemýšlet: „True = něco jiného než false.“ :)
    (False = 0 a cokoliv jiného je true.)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    30.10.2010 21:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Přemýšlet musíš ještě víc, ale hlavně nesmíš důvěřovat, mě by třeba fakt nikdy nenapadlo že
    PRINT (1=1)
    mi dá výsledek -1, a když jsem tenkrát v minulém tisíciletí přecházel z Didaktiku na PC a převáděl svoje prográmky do QBasicu, tak jsem se hodně trápil s podobnými "drobnostmi" ;-) Oni redmondští mají vůbec dost divnou logiku, třeba to jejich slavné RND(0) a RND(1)...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.