Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Ahoj,
Na gitorious jsem si "naklonoval" jeden projekt, stáhl si repozitář k sobě a začal dělat úpravy.
Jaký je správný postup jak mít klon aktuální oproti původnímu repozitáři?
Přidal jsem si původní repozitář jako vzdálený a když se tam objeví nějaké nové commity, tak si ho aktualizuji a jeho master brach si sloučím s mým klonem/master větví..
Asi to funguje, ještě jsem nenarazil na konflikt, ale to asi příjde :)
Je nějaký lepší způsob?
Řešení dotazu:
git fetch origin git merge origin/masterpripadne to jde udelat rovnou pres
git pull
U projektů, u nichž nejste v roli správce, je většinou jednodušší, aby vaše hlavní větev stále sledovala větev origin/master a abyste práci prováděli v tematických větvích, jichž se můžete beze všeho vzdát v případě, že budou odmítnuty. Jednotlivé úkoly izolované v tematických větvích mají také tu výhodu, že snáze přeskládáte svou práci, jestliže se průběžně posouvá konec hlavního repozitáře a vaše revize už nelze aplikovat čistě.[1] S. Chacon, Pro Git, (str. 139 v ceskem prekladu, ke stazeni napr. na http://knihy.nic.cz)
git fetch origin
git rebase origin/master
Tím se všechny lokální commity na současné větvi přeskládají úplně nahoru nad vzdálený master. Tenhle způsob dává hezčí a přehlednější historii bez zbytečných merge commitů. Ale přepisuje historii, takže by se neměl dělat na větvích které jsi už nahrál někam jinam.
git checkout master
git pull
git checkout devel
git rebase master
Pri rebasovani navic muzete v commitech trochu poklidit (interaktivni rebase, napr.),
do master branche muzete pretahovat jednotlive commity cherry-pickem atd.
Takže origin/master v mém naklonovaném projektu bude pořád sledovat repozitář s originálem/původním projektem, ok?
V mém klonu si pro vývoj budu dělat branche a v případě potřeby spojím s masterem a odešlu do původního projektu.
Tak?
Tiskni
Sdílej: