Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
if (x > y) {
z = x - y
} else {
z = y - x
}
#define ABS_DIFF(X,Y) ((X > Y) ? (X - Y) : (Y - X))
Řešení dotazu:
/* Return the absolute value of I. */
int
abs (int i)
{
return i < 0 ? -i : i;
}
na tom mym srotu (i686) to pri pouziti makra a prelozeni s -O1 vychazi podobne jako volani abs, a mezi pouzitim short a int neni taktez temer rozdil.
Dost mozny, ze to brzdi ten short. Prace s typem, kterej nema velikost slova muze bejt asi drazsi.
int abs(int i)
{
int t = i >> (32 - 1);
return (i ^ t) - t;
}(a presne to isté generuje gcc pre 32 bitový int)
unsigned short my_abs(int i)
{
int t = i >> (sizeof(int) * CHAR_BIT - 1);
/* patent free */
return (i + t) ^ t;
/*return (i ^ t) - t;*/
}
Jinak ta varianta s minusem je možná patentově chráněna (viz.) :)
Např.:
unsigned short x = 5; unsigned short y = 20; unsigned short z = my_abs(x - y);Přetypování my_abs(x - y) typicky zabere jeden procesorový cyklus. Přetypování int na unsigned short je bez výkonové penalizace.
return i < 0 ? -i : i;Všechny tři metody jsou ve výsledném kódu totožné. Doporučuji nepoužívat short, operace s ním jsou dražší než s intem (resp. longem na 64bitech).
function soucet_abs_hodnot(unsigned short *input1, unsigned short *input2, unsigned int size) {
int z = 0, i;
for (i = 0; i < size; i++) z+= abs(input1[i] - input2[i]);
return z;
}
Takhle přesně vypadá funkce kterou chci zoptimalizovat.
int abs(int i) {
if (i & 0x80000000) return -i; // hex hodnota se samozřejmě liší podle použitých číselných typů
return i;
}int sim = 0; int i; for (i = 1; i <= input2[0]; i++) sim+= abs((int) input1[i] - (int) input2[i]); return sim;
real 0m16.898s user 0m56.828s
#define MACRO_DIST(X,Y) ((X < Y) ? (Y - X) : (X - Y)) unsigned short sim = 0; for (i = 1; i <= input2[0]; i++) sim += MACRO_DIST(input1[i],input2[i]); return sim;
real 0m20.070s user 1m18.761sData ve formátu float
float sim = 0; int i; for (i = 1; i <= input2[0]; i++) sim+= fabs(input1[i] - input2[i]); return sim;
real 0m12.351s user 0m33.758s
#include <stdio.h>
#include <math.h>
// Config.
#define USE_SSE2
#define USE_SSSE3
// SSE2.
#if defined(USE_SSE2)
#include <emmintrin.h>
#endif // USE_SSE2
// SSSE3.
#if defined(USE_SSSE3)
#include <tmmintrin.h>
#endif // USE_SSE3
#define ABS_C(_Value_) abs(_Value_)
int sum_abs_u16(
const unsigned short* input1,
const unsigned short* input2,
size_t size)
{
size_t i = size;
int z = 0;
#if defined(USE_SSE2)
if (i >= 20)
{
// Align.
while ((intptr_t)input1 & (intptr_t)0xF)
{
z += ABS_C((int)input1[0] - (int)input2[0]);
if (--i == 0) return z;
input1++;
input2++;
}
// Counter.
__m128i cn = _mm_setzero_si128();
__m128i zn = _mm_setzero_si128();
// Large loop.
while (i >= 16)
{
__m128i r0, r1;
__m128i r2, r3;
__m128i r4, r5;
// Load input1, aligned.
r0 = _mm_load_si128(reinterpret_cast<const __m128i*>(input1 + 0));
r3 = _mm_load_si128(reinterpret_cast<const __m128i*>(input1 + 8));
// Load input2, unaligned.
r2 = _mm_loadu_si128(reinterpret_cast<const __m128i*>(input2 + 0));
r4 = _mm_loadu_si128(reinterpret_cast<const __m128i*>(input2 + 8));
// Get absolute values.
r1 = _mm_subs_epu16(r2, r0);
r0 = _mm_subs_epu16(r0, r2);
r5 = _mm_subs_epu16(r3, r4);
r4 = _mm_subs_epu16(r4, r3);
r0 = _mm_add_epi16(r0, r1);
r4 = _mm_add_epi16(r4, r5);
// Unpack to 32-bit and sum.
r1 = _mm_unpackhi_epi16(r0, zn);
r5 = _mm_unpackhi_epi16(r4, zn);
r0 = _mm_unpacklo_epi16(r0, zn);
r4 = _mm_unpacklo_epi16(r4, zn);
r0 = _mm_add_epi32(r0, r1);
r4 = _mm_add_epi32(r4, r5);
cn = _mm_add_epi32(cn, r0);
cn = _mm_add_epi32(cn, r4);
i -= 16;
input1 += 16;
input2 += 16;
}
#if defined(USE_SSSE3)
cn = _mm_hadd_epi32(cn, cn);
cn = _mm_hadd_epi32(cn, cn);
z += _mm_cvtsi128_si32(cn);
#else
cn = _mm_add_epi32(cn, _mm_shuffle_epi32(cn, _MM_SHUFFLE(2, 3, 0, 1)));
cn = _mm_add_epi32(cn, _mm_shuffle_epi32(cn, _MM_SHUFFLE(0, 1, 3, 2)));
z += _mm_cvtsi128_si32(cn);
#endif
}
#endif // USE_SSE2
// Small loop.
while (i > 0)
{
z += ABS_C((int)input1[0] - (int)input2[0]);
i--;
input1++;
input2++;
}
return z;
}
int main(int argc, char* argv[])
{
const unsigned short input1[40] = { 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 };
const unsigned short input2[40] = { 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 };
int sum = sum_abs_u16(input1, input2, 40);
printf("Sum=%d\n", sum);
return 0;
}
gcc -O3 -mssse3), tak vygeneruje jeste o kousek lepsi kod (protoze ma funkci abs).
// Small loop.
while (i > 0)
{
z += ABS_C((int)input1[0] - (int)input2[0]);
i--;
input1++;
input2++;
}
Prelozi nejak takhle:
movl 8(%ebp), %ebx
xorl %edx, %edx
xorl %eax, %eax
pxor %xmm4, %xmm4
pxor %xmm5, %xmm5
.p2align 4,,7
.p2align 3
.L7:
movdqu (%ebx,%eax), %xmm2
movdqu (%edi,%eax), %xmm3
movdqa %xmm2, %xmm0
movdqa %xmm3, %xmm1
punpcklwd %xmm5, %xmm0
punpcklwd %xmm5, %xmm1
addl $1, %edx
psubd %xmm1, %xmm0
punpckhwd %xmm5, %xmm2
pabsd %xmm0, %xmm0
punpckhwd %xmm5, %xmm3
paddd %xmm4, %xmm0
psubd %xmm3, %xmm2
addl $16, %eax
cmpl %edx, %ecx
pabsd %xmm2, %xmm4
paddd %xmm0, %xmm4
ja .L7
+ nejaka ta omacko okolo.
Tiskni
Sdílej: