Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
setImage (self, QString path). Myslel jsem, že to obejdu přes QLabel, které pixmapu nastavit umí, ale tu se mi nepodařilo přidat do Layoutu
Hledal jsem inspiraci u jiných plasmoidů - nejslibněji vypadá Now Rocking, ovšem kód je hodně komplikovaný a moje omezené znalosti objektového programování a pythonu nestačí k pochopení co se to tam děje a hlavně proč se to děje a proč právě takhle.
Vím o tom, že můžu použít metodu appletu paintInterface(), ale pak si musím umístění jednotlivých prvků řešit sám. Rád bych to nechal na Plasmě/Qt vzhledem k plánovanému rozšíření o další prvky.
Kousek kódu:
# We need a layout
self.layout = QGraphicsLinearLayout(Qt.Horizontal, self.applet)
self.setLayout(self.layout)
# A label
self.label = Plasma.Label(self.applet)
self.label.setScaledContents(True)
self.label.setAlignment(Qt.AlignCenter)
# add it to current layout
self.layout.addItem(self.label)
# Prepare pixmap
pixmap = QPixmap();
painter = QPainter();
painter.begin(pixmap)
painter.setPen = QColor('green')
painter.drawText(self.label.rect(), QtCore.Qt.AlignCenter, text)
#self.label.setText(text)
self.label.set???(pixmap)
Potřeboval bych buď nějak nastavit tu pixmapu na Plasma.Label, nebo přidat do layoutu objekt QLabel, nebo použít nějaký jiný prvek, podobně jako v Now Rocking.
Teď mě napadlo zkusit self.label.nativeWidget().setPixmap(pixmap). Sice to nespadne na chybu, ale label je prázdný
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: