Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
#include "zthread/ZThread.h"
Tak cestu k headrom nemusíš zadávať, pretože /usr/include sa prehľadáva vždy a zthread/ZThread.h sa k tomu len prilepí, a vytvorí sa celá cesta.
Ak máš
#include "ZThread.h"
Nehľadaj v tom žiadnu vedu. Zamysli sa, či sa má ako vyskladať cesta k headrom/knižniciam a zariaď sa podľa toho.
Tak potrebuješ
g++ ... -I/usr/include/zthread
Nejprve by bylo dobré napsat, že ti jde o qmake a ne o make, aby si nepletl ty, co se ti snaží pomoct (že pane rastos
)
No a pak je taky dobrý se podívat do dokumentace...
"undefined reference" je chyba linkeru, ne kompilátoru. V "qmakefilu" ti chybí ještě přidání té knihovny pro linker pomocí LIBS = ... Je to v tý odkazovaný dokumentaci...
Mimochodem, máš nějakej speciální důvod, proč chceš použít ZThreads, když používáš Qt? U někoho, kdo nerozumí základům kompilace C++ projektů mě nenapadá žádnej rozumnej důvod proč nepoužít třídu QThread která je standartní součástí Qt (a je tudíž stejně dobře přenositelná jako ZThreads).
Jinak diky za radu, jsem zase o neco moudrejsi :)
Tiskni
Sdílej: