abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 197 hlasů
     Komentářů: 13, poslední dnes 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)

    microcz avatar 26.8.2011 13:32 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Přečteno: 410×
    Dobrý den,

    předem se omlouvám za případnou stupiditu dotazu, ale potřeboval bych od Vás poradit....

    Pracujeme ve firmě na několika rozsáhlejších projektech v C++. Jednotlivé projekty mají mezi sebou závislosti, například projekty B a C používají různé podmnožiny z množiny tříd projektu A, který byl vytvořen dříve. Zároveň pro projekt A beží podpora a je potřeba uvedené třídy měnit (vylepšovat, opravovat)

    Řešením by mohlo být rozdrobit projekty do mnoha malých knihoven a v každém projektu si pak stahovat ze správy verzí aktuální verze potřebných knihoven. V jave by tohle byla paráda, ale problémem je C++ ... psát CMake pro každou knihovnu, uvažovat fakt že každá knihovna může být závislá na jiných knihovnách, být schopen zkompilovat každou knihovnu pro všechny požadované architektury, operační systémy a začlenit ji do projektů, nutnost stromovitě překompilovávat závislosti, to vše činí z tohohle způsobu řešení peklo.

    Proto bych se chtěl zeptat zda nějaký existující verzovací systém neobsahuje něco jako tvorbu odkazů...

    PŘEDSTAVA:
    1. Existovali by oddělené složky pro projekty A,B,C...atd
    2. Každý projekt by měl svou adresářovou strukturu, ale z růzých míst v B a C by mohli být odkazovány třídy nebo celé adresáře projektu A.
    3. Pokud by někdo stáhl z repozitáře pouze projekt B nebo C, stáhli by se mu místo linků reálné soubory a adresáře, aniž by vědět o přítomnosti linků na projekt A, při commitu změn v těchto souborech by se ale updatovaly i soubory v A.
    Zdá se Vám to jako hloupost? Jak byste podobný problém řešili vy?

    Odpovědi

    26.8.2011 16:47 vbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Subversion podporuje symlinky, ale bohužel nikoli pod Windows... Osobně jsem tenhle problém řešil na svém posledním projektu hrubou silou, tj. sdílené soubory se udržovaly zvlášť a každý projekt který je potřeboval si je v rámci buildu zkopíroval. Je pravda že to ten build komplikuje, a dělat změny na originálu mimo projekt je nepohodlné, ale pro podporu bouřlivě se vyvíjejících závislostí a obskurních platforem to má své výhody. Stabilnější části jsem ale stejně tlačil do sdílené knihovny - kolik jich na konkrétním projektu má být a jak velké je podle mně hlavně otázka osobních preferencí architekta...
    26.8.2011 18:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Subversion hlavně podporuje svn:externals a není problém sdílený kód umístit do jedné složky, kterou takhle „nalinkujete“. S tímto přístupem mám na Windows dobré zkušenosti. Nicméně už nějakou dobu používám git, který externals umí také.
    26.8.2011 17:43 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Dejte si to vše do jednoho repa, nebo vyjměte z A jednu knihovnu na kterou budou odkazovat A B C.
    aniž by vědět o přítomnosti linků na projekt A, při commitu změn v těchto souborech by se ale updatovaly i soubory v A
    To je dost nebezpečné řešení.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.8.2011 20:33 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Nebezpečného na tom není nic.

    Akorát normálnější je sdílená knihovna (blouznění tazatele o samostatných makefiles nechápu, to snad už takhle je, nebo má rozbitý build system).
    Josef Kufner avatar 29.8.2011 22:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    V Gitu bych to řešil pomocí submodulů.

    Ten makefile napíšeš jen jednou a pak ho budeš jen kopírovat a kopírovat pro každou knihovnu.

    Závislosti můžeš vyřešit celkem jednoduše malým scriptem. V kořeni každého submodulu bys mohl mít soubor, kde na samostatných řádcích budou uvedeny závislosti dané knihovny. Pak jen uděláš cat lib/*/závislosti | uniq a odečteš seznam souborů (| while read d ; do [ -d "$d" ] || echo "Missing $d" ; done).

    Build takového projektu bude jen o tom, že v tom adresáři lib/ budeš mít makefile, který rekurzivně zavolá makefily všech knihoven. Pokud je pořadí kompilace důležité (nemělo by být, hlavičkové soubory by měly stačit), tak ty soubory se závislostmi jednoduchým scriptem poskládáš do makefilu (každý soubor spojit v jeden řádek uvozený jeho jménem a dvojtečkou, tedy ještě to asi bude chtít převést názvy na jména archivů knihoven). Jo a ten makefile v lib zavoláš na začátku kompilace tvého projektu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.