abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 17:44 | Nová verze

    Linuxová distribuce OpenMandriva byla vydána ve verzi ROME 23.03. Název ROME říká, že se jedná se o průběžně aktualizovanou (rolling) edici. Stabilní edice nese název Rock, aktuálně OpenMandriva Lx 4.3 Dysprosium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:33 | Pozvánky

    Tento pátek od 14:00 proběhne v Brně na FI MUNI konference DevConf Mini. Na programu je celá řada zajímavých přednášek od testování releasů Fedory, přes super počítače nebo Big Data, až po závody autonomních aut. Konferenci bude možné sledovat i na online streamu.

    joejoe | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Vancouver 2023. Adobe Reader, Microsoft SharePoint, Oracle VirtualBox, Tesla, Ubuntu Desktop, Windows 11, macOS, Microsoft Teams, VMWare Workstation. Vše hacknuto. Synacktiv získal 530 000 dolarů a Teslu Model 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 07:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 06:00 | Nová verze

    Po 5 měsících vývoje od vydání verze 6.1 byla vydána nová verze 6.2 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Dolphy bylo vybráno na počest amerického jazzového altsaxofonisty, flétnisty a basklarinetisty Erica Dolphyho.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.3. 21:44 | IT novinky

    Josef Průša představil (YouTube) novou 3D tiskárnu Original Prusa MK4. Cena sestavené tiskárny je 27990 Kč. Cena stavebnice je 20990 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.3. 19:00 | Nová verze

    Turris OS, operační systém pro síťová zařízení Turris postavený na OpenWrt, byl vydán v nové verzi 6.3.0. Vývojáři upozorňují, že Netmetr byl nahrazen LibreSpeedem, viz příspěvek na blogu CZ.NIC.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.3. 17:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vydán xorg-server 21.1.8 a xwayland 22.1.9 a 23.1.1. Řešena je zranitelnost CVE-2023-1393 využitelná k lokální eskalaci práv.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    29.3. 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.3. 22:33 | Komunita

    Ubuntu Cinnamon bude od Ubuntu 23.04 oficiální odnoží Ubuntu (návrh, schválení).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Používáte WSL (Windows Subsystem for Linux)?
     (73%)
     (12%)
     (3%)
     (11%)
    Celkem 377 hlasů
     Komentářů: 7, poslední 28.3. 17:34
    Rozcestník


    Dotaz: C++ inicializace statických proměnných

    8.11.2011 22:22 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    C++ inicializace statických proměnných
    Přečteno: 948×
    Příloha:
    Ahojte, dlouho tu nebyl žádný dotaz na C++…
    Máme C++ (level nechám na uvážení, jestli teda C++0x má „statický“ konstruktor, tak je to jasné a proto snížíme level :-))
    Máme třídu která má jen statické proměnné a fce (statická class).
    Máme minimálně dvě (a více) priváte statických proměnných, které vyžadují „složitou“ inicializace a navíc ta inicializace potřebuje pracovat s těmito proměnnými současně.
    Nemůžeme použít public funkci na inicializace.
    Nemůžeme použít odloženou inicializaci (vnitřní automatická inicializace při první potřebě použití těchto proměnných).

    První otázka: „Jaká jsou řešení?“

    Jedno řešení: první (1. až n.-1) proměnné klasicky nastavíme na „něco prázdné či základní“ a poslední inicializujeme privátní statickou metodou, ve které uděláme patřičné inicializace všech proměnných.
    V příloze je třída demonstrující tuto záležitost jednoduchým způsobem (compilovatelné).

    Druhá otázka: Toto uvedené řešení je přenositelné a pořadí inicializace, které je zde vyžadováno je zaručeno standardem (špatně jsem hledal - nanašel a jsem přesvědčen, že ano pokud to bude v jednom cpp-čku)?
    PS: GCC init_priority nebereme v potaz.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.11.2011 13:09 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Udělal bych to, jak píšeš. Tedy nejdříve všechno nějakým základním způsobem nainicializovat a pak to "doinicializovat" v posledním kroku.

    Osobně pro zavolání komplexnější inicializační funkce používám nějakou statickou dummy boolovskou proměnnou, která se nainicializuje voláním té inicializační funkce. Něco jako:
    std::map< int,int >  staticClass::map1; // Tady se to inicializuje default construktorem
    std::map< int,int* > staticClass::map2; // Take inicializace default constructorem
    
    static const bool init = staticClass::createMaps(); // createMaps musi samozrejme pak vracet bool, idealne true
    
    
    Proměnnou init je možné někam schovat, třeba jako private membera nějaké třídy nebo do anonymního namespace.

    Pokud by se takto inicializovaly statické proměnné z template třídy a "dummy" init proměnná by byla také templatovaná, je potřeba dát si pozor na to, aby ta "dummy" proměnná init byla někde použita. Jinak ji překladač vyoptimalizuje a tudíž vyoptimalizuje i volání její inicializace.

    Nejsem si jist, jestli poslední odstavec dotazu je otázka, jestli je pořadí inicializace zaručeno standardem. Každopádně tvrdím, že je, ovšem jenom v rámci jedné kompilační jednotky (tedy jeden zdroják obsahující všechny includované headery).
    9.11.2011 15:20 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Ad otázka z posledního odstavce - standard [basic.start.init]: "Objects with ordered initialization defined within a single translation unit shall be initialized in the order of their definitions in the translation unit." - tvrzení je podpořené i standardem.
    9.11.2011 17:34 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    To je dobré, ta proměnná 'init' může být private té inicializované třídy a nemusí být nutně const a pak lehce lze otočit funkcionalitu(bez změny rozhraní) na „odloženou inicializaci“ a tuto proměnnou použít jako indikátor inicializace.
    Ale hlavně to na mě působí čistěji-čitelněji, protože všechny „nutné“ proměnné jsou inicializovány stejně a jen jedna „speciální“ se stará o tu vyšší logiku.
    PS: nejsem si fčul jist, ale pokud je std::map< int,int > staticClass::map; member of class, tak je třeba aby byla explicitně uvedena inicializace tedy std::map< int,int > staticClass::map1 = std::map< int,int >();.
    Ano druhou otázku chápeš dobře, a odpověď je tak jak jsem přesvědčen, že to je, ale nedokázal jsem si své přesvědčení verifikovat nalezením nějakým odkazu na standard.
    Dík - později to označím jako řešení, aby to zatím někoho neodradilo k případným dalším návrhům :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 13:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Podivej se na knihu Andrei Alexandrescu: Modern C++ Design: Generic Programming. Tam je to pekne popsano v kapitole o Singletonech. Resi se tam i mnohem komplikovanijesi priklad - destrukce statickych promennych.

    Popr. je to implementovano v knihovne Loki od stejneho autora.
    9.11.2011 17:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Samozřejmě dík za tip, jestli se napletu, už by měla být doma, připravena k přečtení.
    Předjímám, ale Singleton není obvykle statická třída, nebo právě k vůli inicializaci a úklidu není vhodné jej tak implementovat…
    Mohl jsi písnout to řešení :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 21:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Tak jsem to zkoukl a nenašel jsem tam žádné řešení odpovídající zadání.
    Řeší se tam docela obšírně jak implementovat Singleton a jak manipulovat s jeho daty a hezky je to vyjádřeno na začátku Static Data + Static Functions != Singleton.
    Singletom jako takový není, podle mě, řešením, ale řešením můžete implementovat Singleton.
    Můj dotaz byl „nižšího“ charakteru…
    Můžeme se bavit o tom, že otázka je nesprávná a měla znít „Co dostanete, když vynásobíte šest devíti?“, ale to by zas odpověď byla „42“ :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.