sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
using namespace std; class ClassPrihlasit : public QObject { Q_OBJECT public slots: void cppSlot() { cout << "Called the C++ slot with message:"; } }; int main(int argc, char *argv[]) { QApplication app(argc, argv); QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QMYSQL"); db.setHostName("88.86.113.81"); db.setDatabaseName("chat"); db.setUserName("chat"); db.setPassword("********"); db.open(); QSqlQuery sql; sql.prepare( "SELECT id FROM uzivatele where email='info@efadesigner.cz' and heslo=sha1('********')" ); sql.exec(); QSqlRecord rec = sql.record(); int pocet = rec.count(); cout << pocet; QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události ClassPrihlasit test; QObject::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&test, SLOT(cppSlot())); window->show(); return app.exec(); }skoro dole volam udalost cppSlot() kliknutim na tlacitko prihlasit ale hlásí mě to chybu (.text.startup+0x5ab):-1: error: undefined reference to `vtable for ClassPrihlasit' pritom tu class mam definovanou nahoře, už netuším co dělám špatně a za jakou koliv radu co povede k řešení budu Rád.
Řešení dotazu:
moc
na příslušný hlavičkový soubor, což se obvykle nedělá, protože je to pracné a snadno se to zapomene.
Mnohem lepší je moc soubory generovat automaticky. qmake to pokud vím dělá samo bez dalšího zásahu, jak to udělat pro obyčejný makefile je popsáno přímo v dokumentaci Qt. Pro CMake je možné použít buď qt4_automoc() na všechny zdrojáky a moc se vygeneruje pro všechny, pro které je to potřeba, nebo lze použít qt4_wrap_cpp() pro vygenerování moc pro konkrétní soubor.
void GrafikaPrihlaseni(){ QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události prihlaseni prihlasit_click; QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&prihlasit_click, SLOT(UserPrihlaseni())); window->show(); }kterou si samozrejme radne pripojim do projektu (je v samostatnem souboru) a prez hlavickove soubory ji pripojim a z main zavolam , grafika se zobrazi, ale kdyz kliknu na tlacitko tak to nic nevykona ani chybu to nezobrazi ale kdyz to dam cele do mainu tak to projde v pohode
using namespace std;
. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug()
.
A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.
Také je lepší zdědit si třídu QWidget
a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect()
ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda))
.
A teď k té chybě:
Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click
jen takle bez new
, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window); QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu
prihlasit_click
se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.
V main()
to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec()
.
Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
class WidgetPrihlaseni : QWidget { private: QLineEdit *m_email; QLineEdit *m_heslo; public: WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent) { //sirka výska // window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo QGridLayout layout = new QGridLayout(this); QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:")); layout->addWidget(email_label, 1, 1); m_email = new QLineEdit(QString("")); layout->addWidget(m_email, 1, 2); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:")); layout->addWidget(heslo, 2, 1); m_heslo = new QLineEdit(); m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password); layout->addWidget(m_heslo, 2, 2); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit")); layout->addWidget(prihlasit, 3, 2); //události connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni())); // this->show(); -- neni treba, vola se to samo // rekurzivne, takze to patri jen jednou do main() } public slots: void login() { // Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen // přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci, // který se stará o session. qDebug() << "email:" << m_email->text(); qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****"); emit submited(m_email->text(), m_heslo->text()); } signals: void submited(const QString & email, const QString & password); };
QWidget *window= new WidgetPrihlaseni; window->show();a uz me to jelo ok a pokud mohu jest jednu otazku jak pak vypnu to oknu? krom toho ze bych to main.cpp napsal window->close() ale napr z nejake vnejsi funkce zda k tomu jde pristoupit do toho main a tu promenou window proste vypnotu cvy vyvolat a vypnout jinde?
deleteLater()
. Případně si můžeš hrát s hide()
a show()
. Odkud to budeš volat záleží na kontextu a na logice aplikace.
Na modální dialogy je ale lepší použít třídu QDialog a z ní zděděné.
Použití pak může vypadat takto:
LoginDialog ld; if (ld.exec() == QDialog::Accepted) { qDebug() << ld.email() << ld.password(); }Modifikaci kódu z mého minulého příspěvku určitě zvládneš, vlastně jen změníš rodičovskou třídu z QWidget na QDialog a doladíš detaily.
window->close();a bylo vystarano ale to nemohu udelat v najake funkci kdyz je to ve tride uplne nekde jinde
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje?
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje? jeste doplnuji Qt creator je tvurce
Tiskni
Sdílej: