Byl vydán Mozilla Firefox 118.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout je nutno automatický lokální strojový překlad webových stránek. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 118 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána nová major verze 15.0.0 softwaru OCRmyPDF pro přidávání textové vrstvy k naskenovaným PDF dokumentům (PDF/A). Přehled novinek v poznámkách k vydání. OCRmyPDF využívá pro optické rozpoznávání znaků (OCR) engine Tesseract.
Karel Matějka zveřejnil druhé demo své chystané hry Bzzzt. Kromě verze pro Windows a macOS je dostupná i verze pro Linux. Plná verze hry má vyjít zanedlouho.
Noví Bulánci byli oficiálně vydáni. V roce 2021 bylo na Startovači na podporu vývoje této hry vybráno 7,3 miliónů Kč. Hra je zatím určena jenom pro Windows, díky Protonu ale běží také na Linuxu.
ChatGPT může vidět, slyšet a mluvit.
Upscaler je open source nástroj pro zvýšení rozlišení a vylepšení obrázků pomocí AI. Vývoj probíhá na GitLabu. Instalovat lze také z Flathubu. Stejně jako Upscayl je Upscaler postaven nad Real-ESRGAN.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.20.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
V Dublinu o víkendu proběhla dvanáctá iterace multimediální konference Video Dev Days, kterou pravidelně pořádá nezisková organizace VideoLAN. Záznamy přednášek z prvního a druhého dne jsou dostupné na YouTube.
LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.
Facebook má nové logo. Poznáte rozdíl?
using namespace std; class ClassPrihlasit : public QObject { Q_OBJECT public slots: void cppSlot() { cout << "Called the C++ slot with message:"; } }; int main(int argc, char *argv[]) { QApplication app(argc, argv); QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QMYSQL"); db.setHostName("88.86.113.81"); db.setDatabaseName("chat"); db.setUserName("chat"); db.setPassword("********"); db.open(); QSqlQuery sql; sql.prepare( "SELECT id FROM uzivatele where email='info@efadesigner.cz' and heslo=sha1('********')" ); sql.exec(); QSqlRecord rec = sql.record(); int pocet = rec.count(); cout << pocet; QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události ClassPrihlasit test; QObject::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&test, SLOT(cppSlot())); window->show(); return app.exec(); }skoro dole volam udalost cppSlot() kliknutim na tlacitko prihlasit ale hlásí mě to chybu (.text.startup+0x5ab):-1: error: undefined reference to `vtable for ClassPrihlasit' pritom tu class mam definovanou nahoře, už netuším co dělám špatně a za jakou koliv radu co povede k řešení budu Rád.
Řešení dotazu:
moc
na příslušný hlavičkový soubor, což se obvykle nedělá, protože je to pracné a snadno se to zapomene.
Mnohem lepší je moc soubory generovat automaticky. qmake to pokud vím dělá samo bez dalšího zásahu, jak to udělat pro obyčejný makefile je popsáno přímo v dokumentaci Qt. Pro CMake je možné použít buď qt4_automoc() na všechny zdrojáky a moc se vygeneruje pro všechny, pro které je to potřeba, nebo lze použít qt4_wrap_cpp() pro vygenerování moc pro konkrétní soubor.
void GrafikaPrihlaseni(){ QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události prihlaseni prihlasit_click; QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&prihlasit_click, SLOT(UserPrihlaseni())); window->show(); }kterou si samozrejme radne pripojim do projektu (je v samostatnem souboru) a prez hlavickove soubory ji pripojim a z main zavolam , grafika se zobrazi, ale kdyz kliknu na tlacitko tak to nic nevykona ani chybu to nezobrazi ale kdyz to dam cele do mainu tak to projde v pohode
using namespace std;
. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug()
.
A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.
Také je lepší zdědit si třídu QWidget
a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect()
ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda))
.
A teď k té chybě:
Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click
jen takle bez new
, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window); QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu
prihlasit_click
se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.
V main()
to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec()
.
Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
class WidgetPrihlaseni : QWidget { private: QLineEdit *m_email; QLineEdit *m_heslo; public: WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent) { //sirka výska // window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo QGridLayout layout = new QGridLayout(this); QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:")); layout->addWidget(email_label, 1, 1); m_email = new QLineEdit(QString("")); layout->addWidget(m_email, 1, 2); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:")); layout->addWidget(heslo, 2, 1); m_heslo = new QLineEdit(); m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password); layout->addWidget(m_heslo, 2, 2); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit")); layout->addWidget(prihlasit, 3, 2); //události connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni())); // this->show(); -- neni treba, vola se to samo // rekurzivne, takze to patri jen jednou do main() } public slots: void login() { // Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen // přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci, // který se stará o session. qDebug() << "email:" << m_email->text(); qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****"); emit submited(m_email->text(), m_heslo->text()); } signals: void submited(const QString & email, const QString & password); };
QWidget *window= new WidgetPrihlaseni; window->show();a uz me to jelo ok a pokud mohu jest jednu otazku jak pak vypnu to oknu? krom toho ze bych to main.cpp napsal window->close() ale napr z nejake vnejsi funkce zda k tomu jde pristoupit do toho main a tu promenou window proste vypnotu cvy vyvolat a vypnout jinde?
deleteLater()
. Případně si můžeš hrát s hide()
a show()
. Odkud to budeš volat záleží na kontextu a na logice aplikace.
Na modální dialogy je ale lepší použít třídu QDialog a z ní zděděné.
Použití pak může vypadat takto:
LoginDialog ld; if (ld.exec() == QDialog::Accepted) { qDebug() << ld.email() << ld.password(); }Modifikaci kódu z mého minulého příspěvku určitě zvládneš, vlastně jen změníš rodičovskou třídu z QWidget na QDialog a doladíš detaily.
window->close();a bylo vystarano ale to nemohu udelat v najake funkci kdyz je to ve tride uplne nekde jinde
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje?
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje? jeste doplnuji Qt creator je tvurce
Tiskni
Sdílej: