Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »
using namespace std;
class ClassPrihlasit : public QObject
{
Q_OBJECT
public slots:
void cppSlot() { cout << "Called the C++ slot with message:"; }
};
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication app(argc, argv);
QWidget *window = new QWidget();
//sirka výska
window->resize(200, 110);
QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QMYSQL");
db.setHostName("88.86.113.81");
db.setDatabaseName("chat");
db.setUserName("chat");
db.setPassword("********");
db.open();
QSqlQuery sql;
sql.prepare( "SELECT id FROM uzivatele where email='info@efadesigner.cz' and heslo=sha1('********')" );
sql.exec();
QSqlRecord rec = sql.record();
int pocet = rec.count();
cout << pocet;
QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window );
email->setObjectName( "email" );
email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) );
QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window );
email_input->setObjectName( "textEdit" );
email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) );
QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window );
heslo->setObjectName( "heslo" );
heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) );
QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window );
heslo_input->setObjectName( "textEdit" );
heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) );
heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password);
QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window);
//ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA
prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30);
//události
ClassPrihlasit test;
QObject::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&test, SLOT(cppSlot()));
window->show();
return app.exec();
}
skoro dole volam udalost cppSlot() kliknutim na tlacitko prihlasit ale hlásí mě to chybu
(.text.startup+0x5ab):-1: error: undefined reference to `vtable for ClassPrihlasit'
pritom tu class mam definovanou nahoře, už netuším co dělám špatně a za jakou koliv radu co povede k řešení budu Rád.
Řešení dotazu:
moc na příslušný hlavičkový soubor, což se obvykle nedělá, protože je to pracné a snadno se to zapomene.
Mnohem lepší je moc soubory generovat automaticky. qmake to pokud vím dělá samo bez dalšího zásahu, jak to udělat pro obyčejný makefile je popsáno přímo v dokumentaci Qt. Pro CMake je možné použít buď qt4_automoc() na všechny zdrojáky a moc se vygeneruje pro všechny, pro které je to potřeba, nebo lze použít qt4_wrap_cpp() pro vygenerování moc pro konkrétní soubor.
pak jsem dal opet ctrl+r pro kompilaci a hups byli tito chyby v moc souboru main.moc
a na google jsem si stim nejak moc neporadil pokud by nekdo mel radu dekuji
void GrafikaPrihlaseni(){
QWidget *window = new QWidget();
//sirka výska
window->resize(200, 110);
QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window );
email->setObjectName( "email" );
email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) );
QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window );
email_input->setObjectName( "textEdit" );
email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) );
QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window );
heslo->setObjectName( "heslo" );
heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) );
QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window );
heslo_input->setObjectName( "textEdit" );
heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) );
heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password);
QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window);
//ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA
prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30);
//události
prihlaseni prihlasit_click;
QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&prihlasit_click, SLOT(UserPrihlaseni()));
window->show();
}
kterou si samozrejme radne pripojim do projektu (je v samostatnem souboru) a prez hlavickove soubory ji pripojim a z main zavolam , grafika se zobrazi, ale kdyz kliknu na tlacitko tak to nic nevykona ani chybu to nezobrazi ale kdyz to dam cele do mainu tak to projde v pohode
hellou word jsem rozebral snad uz vsechno co jsem nasel
using namespace std;. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug().
A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.
Také je lepší zdědit si třídu QWidget a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect() ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda)).
A teď k té chybě:
Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click jen takle bez new, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window); QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu
prihlasit_click se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.
V main() to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec().
Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
class WidgetPrihlaseni : QWidget {
private:
QLineEdit *m_email;
QLineEdit *m_heslo;
public:
WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent)
{
//sirka výska
// window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo
QGridLayout layout = new QGridLayout(this);
QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:"));
layout->addWidget(email_label, 1, 1);
m_email = new QLineEdit(QString(""));
layout->addWidget(m_email, 1, 2);
QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:"));
layout->addWidget(heslo, 2, 1);
m_heslo = new QLineEdit();
m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password);
layout->addWidget(m_heslo, 2, 2);
QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"));
layout->addWidget(prihlasit, 3, 2);
//události
connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni()));
// this->show(); -- neni treba, vola se to samo
// rekurzivne, takze to patri jen jednou do main()
}
public slots:
void login()
{
// Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen
// přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci,
// který se stará o session.
qDebug() << "email:" << m_email->text();
qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****");
emit submited(m_email->text(), m_heslo->text());
}
signals:
void submited(const QString & email, const QString & password);
};
QWidget *window= new WidgetPrihlaseni;
window->show();
a uz me to jelo ok a pokud mohu jest jednu otazku jak pak vypnu to oknu?
krom toho ze bych to main.cpp napsal window->close() ale napr z nejake vnejsi funkce zda k tomu jde pristoupit do toho main a tu promenou window proste vypnotu cvy vyvolat a vypnout jinde?
Ještě je dobrým zvykem těla metod přesunout do cpp souboru a v hlavičkovém mít jen deklarace. Takle dohromady jsem to sesypal kvůli čitelnosti v diskusi.
to okno zlikviduješ stejně jako jakýkoliv jiný widget – doporučuju zavolat slot (metodu) deleteLater(). Případně si můžeš hrát s hide() a show(). Odkud to budeš volat záleží na kontextu a na logice aplikace.
Na modální dialogy je ale lepší použít třídu QDialog a z ní zděděné.
Použití pak může vypadat takto:
LoginDialog ld;
if (ld.exec() == QDialog::Accepted) {
qDebug() << ld.email() << ld.password();
}
Modifikaci kódu z mého minulého příspěvku určitě zvládneš, vlastně jen změníš rodičovskou třídu z QWidget na QDialog a doladíš detaily.
window->close();a bylo vystarano ale to nemohu udelat v najake funkci kdyz je to ve tride uplne nekde jinde
a destruktor me na to nefunguje
jinak dialog je fakt lepsi :)
takze me jeste asi chvilku potrva nez to cele pochopim takze dekuji za schovyvavost.
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje?
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje? jeste doplnuji Qt creator je tvurce
Tiskni
Sdílej: