Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
using namespace std; class ClassPrihlasit : public QObject { Q_OBJECT public slots: void cppSlot() { cout << "Called the C++ slot with message:"; } }; int main(int argc, char *argv[]) { QApplication app(argc, argv); QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QMYSQL"); db.setHostName("88.86.113.81"); db.setDatabaseName("chat"); db.setUserName("chat"); db.setPassword("********"); db.open(); QSqlQuery sql; sql.prepare( "SELECT id FROM uzivatele where email='info@efadesigner.cz' and heslo=sha1('********')" ); sql.exec(); QSqlRecord rec = sql.record(); int pocet = rec.count(); cout << pocet; QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události ClassPrihlasit test; QObject::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&test, SLOT(cppSlot())); window->show(); return app.exec(); }skoro dole volam udalost cppSlot() kliknutim na tlacitko prihlasit ale hlásí mě to chybu (.text.startup+0x5ab):-1: error: undefined reference to `vtable for ClassPrihlasit' pritom tu class mam definovanou nahoře, už netuším co dělám špatně a za jakou koliv radu co povede k řešení budu Rád.
Řešení dotazu:
moc
na příslušný hlavičkový soubor, což se obvykle nedělá, protože je to pracné a snadno se to zapomene.
Mnohem lepší je moc soubory generovat automaticky. qmake to pokud vím dělá samo bez dalšího zásahu, jak to udělat pro obyčejný makefile je popsáno přímo v dokumentaci Qt. Pro CMake je možné použít buď qt4_automoc() na všechny zdrojáky a moc se vygeneruje pro všechny, pro které je to potřeba, nebo lze použít qt4_wrap_cpp() pro vygenerování moc pro konkrétní soubor.
void GrafikaPrihlaseni(){ QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události prihlaseni prihlasit_click; QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&prihlasit_click, SLOT(UserPrihlaseni())); window->show(); }kterou si samozrejme radne pripojim do projektu (je v samostatnem souboru) a prez hlavickove soubory ji pripojim a z main zavolam , grafika se zobrazi, ale kdyz kliknu na tlacitko tak to nic nevykona ani chybu to nezobrazi ale kdyz to dam cele do mainu tak to projde v pohode
using namespace std;
. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug()
.
A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.
Také je lepší zdědit si třídu QWidget
a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect()
ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda))
.
A teď k té chybě:
Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click
jen takle bez new
, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window); QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu
prihlasit_click
se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.
V main()
to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec()
.
Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
class WidgetPrihlaseni : QWidget { private: QLineEdit *m_email; QLineEdit *m_heslo; public: WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent) { //sirka výska // window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo QGridLayout layout = new QGridLayout(this); QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:")); layout->addWidget(email_label, 1, 1); m_email = new QLineEdit(QString("")); layout->addWidget(m_email, 1, 2); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:")); layout->addWidget(heslo, 2, 1); m_heslo = new QLineEdit(); m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password); layout->addWidget(m_heslo, 2, 2); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit")); layout->addWidget(prihlasit, 3, 2); //události connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni())); // this->show(); -- neni treba, vola se to samo // rekurzivne, takze to patri jen jednou do main() } public slots: void login() { // Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen // přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci, // který se stará o session. qDebug() << "email:" << m_email->text(); qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****"); emit submited(m_email->text(), m_heslo->text()); } signals: void submited(const QString & email, const QString & password); };
QWidget *window= new WidgetPrihlaseni; window->show();a uz me to jelo ok a pokud mohu jest jednu otazku jak pak vypnu to oknu? krom toho ze bych to main.cpp napsal window->close() ale napr z nejake vnejsi funkce zda k tomu jde pristoupit do toho main a tu promenou window proste vypnotu cvy vyvolat a vypnout jinde?
deleteLater()
. Případně si můžeš hrát s hide()
a show()
. Odkud to budeš volat záleží na kontextu a na logice aplikace.
Na modální dialogy je ale lepší použít třídu QDialog a z ní zděděné.
Použití pak může vypadat takto:
LoginDialog ld; if (ld.exec() == QDialog::Accepted) { qDebug() << ld.email() << ld.password(); }Modifikaci kódu z mého minulého příspěvku určitě zvládneš, vlastně jen změníš rodičovskou třídu z QWidget na QDialog a doladíš detaily.
window->close();a bylo vystarano ale to nemohu udelat v najake funkci kdyz je to ve tride uplne nekde jinde
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje?
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje? jeste doplnuji Qt creator je tvurce
Tiskni
Sdílej: