Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
// C interface alias extern(C) void function(void*) CallbackFunc; extern(C) extern void nejaka_c_fce(CallbackFunc func, void* data); extern(C) extern void cekej_na_callback(); // class Bla { uint[] nejakyData; this() { nejakyData = new uint[1024*1024*10]; // 40M nejaka_c_fce(&cCallback, cast(void*)this); } void callback() { // něco tady } static extern(C) cCallback(void *data) { Bla self = cast(Bla)data; self.callback(); } } // ... Bla bla; void main() { while (true) { bla = new Bla(); cekej_na_callback(); // tahle fce čeká na nějaký data a až dorazí // tak zavolá ten callback v tomhle samým vlákně, // pak vrátí } }Něco v tom stylu výše. Referenci na objekt samozřejmě držím stranou, dokud není zavolán callback, takže problém se zrušením objektu by neměl nastat (a ani nenastane, o čemž jsem se přesvědčil přidáním destruktoru).
const(void*)this
, tak kód funguje.
import std.stdio; import core.thread; //import wayland.callback; class Callback { void delegate(uint) m_callback; Callback m_next; uint[] m_lotsOfData; public this(void delegate(uint) cb) { writefln("Callback %s create", cast(void*)this); m_lotsOfData = new uint[1024*1024*10]; // 40M writefln("Callback %s alloc done", cast(void*)this); m_callback = cb; } ~this() { writefln("Callback %s destroy", cast(void*)this); } public void call(uint bla) { m_callback(bla); } } class Bla { Callback m_callbacks; Callback m_last; public Callback createCallback(void delegate(uint) cb) { Callback ret = new Callback(cb); if (m_last is null) m_callbacks = ret; else m_last.m_next = ret; m_last = ret; return ret; } public Callback createCallback(void function(uint) cb) { return createCallback( (uint bla) { cb(bla); } ); } public void run() { while (m_callbacks !is null) { Callback cb = m_callbacks; m_callbacks = cb.m_next; cb.m_next = null; if (m_callbacks is null) m_last = null; cb.call(111); } } } Bla bla; void proc(uint serial) { writeln("call"); Thread.sleep(dur!("msecs")(10)); bla.createCallback(&proc); } void main() { bla = new Bla(); bla.createCallback(&proc); bla.run(); } /* Display display; SyncCallback cb; void proc(uint serial) { writeln("sync"); Thread.sleep(dur!("msecs")(10)); cb = display.sync(&proc); } void main() { display = new Display(null); cb = display.sync(&proc); while (true) display.dispatch(); } */
Řešení dotazu:
Jseš si jistý, že třída v D bude binárně kompatibilní se třídou v C++? Já si myslím, že to zaručeno není:
http//www.digitalmars.com/d/1.0/class.html
The D compiler is free to rearrange the order of fields in a class to optimally pack them in an implementation-defined manner.
Možná to nefunguje z tohoto důvodu:
http://www.digitalmars.com/d/1.0/garbage.html
void* p; ... int x = cast(int)p; // error: undefined behavior
garbage collector v D takové přetypování nedovoluje udělat
Přečti si všechno, co se píše v tom odkazu. Je úplně jedno, jestli přetypováváš na int nebo na instanci nějaké třídy. Navíc garbage collector v D se může kdykoliv rozhodnout přesunout ten objekt v paměti jinam, takže jakýkoliv void pointer ztrácí platnost (což bude ten důvod, proč to padá):
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory
Možný workaround by byl získat pointer na referenci místo objektu, ale musel bys zajistit, že ta reference nezanikne a taky to není hezké řešení.
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memoryTo zní docela zajímavě. Možná by Jardíkovi pomohl odkaz na nějaké howto jak předávat callbacky s odkazem na třídu, protože to při kombinování D a C musí být každodenní use case. Není něco takového? Přecijem je D novější jazyk než C a tudíž se dá počítat, že chce fungovat i ve stávajícím ekosystému.
// Typical C-style callback mechanism; the passed function // is invoked with the user-supplied context pointer at a // later point. extern(C) void addCallback(void function(void*), void*); // Allocate an object on the GC heap (this would usually be )// some application-specific context data. auto context = new Object; // Make sure that it is not collected even if it is no // longer referenced from D code (stack, GC heap, …). GC.addRoot(cast(void*)context); // Also ensure that a moving collector does not relocate // the object. GC.setAttr(cast(void*)context, GC.BlkAttr.NO_MOVE); // Now context can be safely passed to the C library. addCallback(&myHandler, cast(void*)context); extern(C) void myHandler(void* ctx) { // Assuming that the callback is invoked only once, the // added root can be removed again now to allow the GC // to collect it later. GC.removeRoot(ctx); GC.clrAttr(ctx, GC.BlkAttr.NO_MOVE); auto context = cast(Object)ctx; // Use context here… }
Tiskni
Sdílej: