Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Zdravím.
mám třídu (Odesilatel), která má simulovat přístroj - posílá data po UDP na danou ip po daném portu - konkrétním na 127.0.0.1:2023
Druhá (Prijemce) třída přijímá data po UDP na danym portu (odkukoliv), zpracuje je (udělá z nich floaty) a uloží do bufferu.
Pokud je simulátor puštěnej z jinýho programu než příjemce, vše funguje. Pokud jsou puštěny z jednoho, tak se přijme jen 92 packetů, pak jich to 260 přeskočí (+- 20, tehnle počet se mění, ale 92 jich to přijme vždy a 93 už je posunutej) a pak to zase přijímá normálně - další stovky packetů (nebo to občas začne zase přeskakovat).
Odesilatel a příjemce jsou ve vlastních threadech. Wireshark říká, že odesilatel odešle data správně, při krokování je vidět, že příjemce je už v int size = read(socketDesc, data, 65535); dostane přeskonečené. Trápim se s tim celý den a nemam ponětí, co dělám špatně.
Pokud nepošlu 981bytů, ale míň, tak to funguje normálně (asi by to začlo přeskakovat někde dál), takže předpokldám, že se něco někam nevejde, ale nemůžu přijít na to co/kam. Vidíte v tom někdo nějakou botu?
Projemce p;
Odesilatel o;
o.start();
p.startReadData();
while(1){
if(m.dataLength() > 0){
Data<float> d = p.getData();
for(int y = 0;y<d.length();y++)
fprintf(outF,"%f;%f\n",...);//vypis dat do souboru
}
}
Prijemce:
Prijemce::Prijemce(){
socketDesc = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP );
sockaddr_in serverSock;
serverSock.sin_family = AF_INET;
serverSock.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
serverSock.sin_port = htons(2023);
bind( socketDesc, (const sockaddr*) &serverSock, sizeof(serverSock) );
}
void Prijemce::startReadData(){
th = new std::thread(&MeterUDP::readPackets,this);
}
Data<float> Prijemce:getData(){
mutex.lock();
Data<float> ret = dataBuffer;
dataBuffer.clear();
mutex.unlock();
return ret;
}
void Prijemce::readPackets(){
ByteArray *bA;
while(1){
fd_set fds;
timeval tv;
FD_ZERO(&fds);
FD_SET(socketDesc, &fds);
tv.tv_sec = 1;
tv.tv_usec = 0;
u8 data[65535];
int test = 0;
int ret = select(socketDesc+1, &fds, NULL, NULL, &tv);
if(ret == 1){
int size = read(socketDesc, data, 65535);
Bytes b;
b.insert(b.end(),data,data+size);
bA = new ByteArray(b);
}
}
Data<float> dataBuffer = kouzla(bA);//konertuje ByteArray do pouzitelnyho formatu
}
Odesilatel:
Odesilatel::Odesilatel(){
sockfd = socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)
bzero(&serv_addr, sizeof(serv_addr));
serv_addr.sin_family = AF_INET;
serv_addr.sin_port = htons(2023);
net_aton("127.0.0.1", &serv_addr.sin_addr)
}
void Odesilatel::start(){
th = new std::thread(&Odesilatel::sendData,this);
}
void Odesilatel::sendData(){
while(1){
u8 packet[981];
for(int i = 0;i<981;i++)
packet[i] = data;//tady naplnim data (ze souboru, ale to neni podstatny)
sendto(sockfd, packet, 981, 0, (struct sockaddr*)&serv_addr, slen);
}
}
Řešení dotazu:
Tiskni
Sdílej: