abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.11. 19:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.11. 17:44 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.11. 17:22 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.11. 12:00 | IT novinky

    Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    18.11. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 373 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu

    Bundas avatar 19.2.2014 20:52 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Přečteno: 548×
    Zdravim vsechny. Nenapada vas zpusob, jak podstatne urychlit tento algoritmus? The algoritmus ma nejdrive nacist ze souboru cislo p indikujici pocet ostatnich cisel z rozmezi -1 000 000 000 az 1 000 000 000. A potom je ma rozradit, resp. zjistit, kolik je kterych cisel. Rozradit 100 000 cisel mu trva hodiny. Nenapada vas zpusob, jak to urychlit? Predem moc diky za pomoc.
    
    
    
     #define NAZEV "vstup.txt"
     #define TYP "r"
     #define NAZEV2 "help"
     #define TYP2 "a+"
     #define MIN_INT -1000000000
     #define MAX_INT 1000000000
     /*--------------------------------------------------------------------------------------------------*/
     FILE *s;
     FILE *pomocnySoubor;
     int n;
     int poleCisel[100001];
    
     /*------------------------------------------------------------------------------------------------*/
     void nactiVstup(){
         s = fopen(NAZEV, TYP);
         fscanf(s, "%d\n", &n);
         int i;
         for(i=0; i < n;i++){
             fscanf(s, "%d\n", &poleCisel[i]);
         }
     puts("nascanoval sem ze souboru");
         fclose(s);
     }
     /* Druha metoda ------------------------------------------------------------------------------ */
     void najdiVyskyt(){
         pomocnySoubor = fopen(NAZEV2, TYP2);
         int i,j,tmp=0;
         int vysledek;
    
             int aktualni_cislo;
             puts("zacinam tridit");
             for(j=MIN_INT; j < MAX_INT; j++){
                 vysledek=0;
                 aktualni_cislo =j;
                 if(j == MIN_INT/2){
                     puts("jsem v pulce");
                 }
                 if(j == MIN_INT/4){
                    puts("jsem ve ctvrtine");
            }
                    if(j == MIN_INT/1000){
                    puts("jsem v jedne tisicine");
     }
             for(i=0; i < n; i++){
                 if(poleCisel[i] == aktualni_cislo){
                 vysledek++;
    
             }
    
             }
             if(vysledek > 0){
                 fprintf(pomocnySoubor, "%d %d\n", aktualni_cislo, vysledek);
                 printf("%d %d\n", aktualni_cislo, vysledek);
             }
             }
    
    
    
             printf("dotridil sem\n");
    
    
    
         fclose(pomocnySoubor);
     }
    
     /*Hlavni funkce ------------------------------------------------------------------------------------- */
     int main(void){
         nactiVstup();
         najdiVyskyt();
         printf("\n");
         return EXIT_SUCCESS;
     }
    
    btw. mozna tam jsou nejake nepouzite promenne. Kdyz sem to poprve napsal, tak to nefungovalo a tak jsem to komplet prepisoval. >> proto tam jsou mozna nejake prebytecne.
    Abe the Messiah has come.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Bundas (tazatel))
    Jendа avatar 19.2.2014 21:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Odsazení!!!
    puts("zacinam tridit");
    for(j=MIN_INT; j < MAX_INT; j++){
        vysledek=0;
        aktualni_cislo =j;
        if(j == MIN_INT/2){
            puts("jsem v pulce"); 
        }
        if(j == MIN_INT/4){
           puts("jsem ve ctvrtine");
        }
        if(j == MIN_INT/1000){
           puts("jsem v jedne tisicine");
        }
        for(i=0; i < n; i++){ 
          if(poleCisel[i] == aktualni_cislo){
          vysledek++;
          }
        }
    }
    
    Pro každé číslo z <-1G; +1G> to projde všechna zadaná čísla. Pro 100k čísel to tedy udělá 2G*100k = 200T operací. Je zázrak, že to za ty hodiny vůbec projde. Složitost algoritmu je, řekněme, n^2 (pokud by pro zjednodušení ten rozsah byl závislý na n - teď je to lineární, ale s brutální multiplikativní konstantou :).

    Hint: Nebylo by lepší zadaná čísla napřed setřídit (to běží v n log n) a pak to setříděné pole projít sekvenčně?
    20.2.2014 00:02 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Hint: Nebylo by lepší zadaná čísla napřed setřídit (to běží v n log n) a pak to setříděné pole projít sekvenčně?
    Anebo rovnou při řazení pomocí merge sortu slučovat (a počítat výskyty) stejná čísla, tím to celé proběhne v n log n.
    20.2.2014 00:31 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Příloha:
    • z.c (1601 bytů)
    Standardní způsob urychlení je použití vhodné vyhledávací datové struktury, například hashové tabulky. Buď z knihovny, případně si ji můžeš naprogramovat sám... Přiložený program využívající GHashTable z GLib spočítá počty výskytů 100000 čísel asi za 50 ms. Půlku z toho času přitom sežere parsování vstupu a vypisování výsledků.

    Pokud nechceš používat vůbec žádné datové struktury, tak to pole po načtení setřiď pomocí qsort() a pak už jen počítej délky bloků stejných čísel. To je pro hodně velká pole méně efektivní, ale pořád to bude okamžitě.
    20.2.2014 01:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Použití vhodné struktury ano, ale hashmapa na integery? Really?

    qsort pro tohle není moc nevhodný, protože to musíte nejdřív seřadit a až potom počítat. Doporučuji merge sort a počítat výskyty rovnou při mergování. IMO to bude i o dost rychlejší než mapa, za cenu vyšší spotřeby paměti.
    20.2.2014 17:14 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Příloha:
    Tady je verze s merge sortem
    20.2.2014 17:29 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    hashmapa na integery? Really?
    Jasnačka že really.

    Integer je sám svým hashem (viz g_direct_hash), ale princip ukládání do tabulky je stejný. Pro ukázkový příklad to přece nebudu kódit zvlášť. Navíc se nestarám, jak přesně řešit velikost tabulky a její případný růst, když to udělá GHashTable sama...
    qsort pro tohle není moc nevhodný, protože to musíte nejdřív seřadit a až potom počítat. Doporučuji merge sort a počítat výskyty rovnou při mergování. IMO to bude i o dost rychlejší než mapa, za cenu vyšší spotřeby paměti.
    Jelikož každý sort má ten log(N) faktor, přijde mi toto porovnávání sortů jako poněkud plané teoretizování.

    Z praktického hlediska: qsort() je jedno volání funkce ze standardní libc. Plus potřebuješ funcki která porovná dva integery. Tečka.
    20.2.2014 18:21 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Určitě není pravda, že každý sort má svůj ln(N) faktor. A quick sort má svůj worst case na n^2. viz Sorting algorithm
    20.2.2014 21:18 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    To jsem si mohl myslet, že bude následovat ještě více planého teoretizování a odkaz na Wikipedii.

    Ano, máš pravdu, a taky je všechno, co píšeš, irelevantní.

    Pokud řešíš benchmarky, tak jsem psal, stejně sežere tak velkou část času parsování a vypisování, že program používající quciksort můžu zrychlit o 30%, když použiji strtol() namísto scanf(). Můžeš si progratulovat, že umíš napsat funkce pro parsování čísel, ale normální člověk použije standardní knihovnu...
    20.2.2014 21:20 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    A, sorry s tím parsováním. Pomíchalo se mi, že jsi autor i předchozí odpovědi, to zřejmě psal někdo jiný.
    21.2.2014 10:03 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Integer je sám svým hashem (viz g_direct_hash), ale princip ukládání do tabulky je stejný. Pro ukázkový příklad to přece nebudu kódit zvlášť. Navíc se nestarám, jak přesně řešit velikost tabulky a její případný růst, když to udělá GHashTable sama...
    Hashmapa slouží pro případy, kdy klíč má složité porovnání (např. string), potom je totiž mnohem rychlejší porovnávat hashe a plné porovnávání použít jen pro těch pár případů kolizí. Jenže to trpí mnoha problémy, mj. hash collision vede až k O(n). I proto se integer jako svůj vlastní hash většinou nepoužívá, ale počítá se nějaký odolnější hash, což zase stojí výkon. Navíc se hash mapa musí při velkém množství položek často rebalancovat, což stojí hodně výkonu Pro klíče s jednoduchým porovnáním je výrazně rychlejší nějaký binární (či n-ární, pokud se chcete přiblížit O(1)) strom.
    Jelikož každý sort má ten log(N) faktor, přijde mi toto porovnávání sortů jako poněkud plané teoretizování.
    Quick sort má average O(n log n), ale worst case O(n²). merge sort má O(n log n) obojí, stojí pouze víc paměti. Navíc u toho merge sortu se díky mergování duplicit dostanu na ještě lepší výkon, protože v průběhu výpočtu klesá počet položek. A ještě navíc vypočítám výsledky rovnou během toho řazení.
    21.2.2014 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Sorry, že se do toho pletu, ale ono zas na druhé straně fopen, scanf, scanf ve for, qsort a při zobrazení jen vypisovat při změně počet, jinak ++, odpovídá zadání, je to mnohem kratší, stojí to méně paměti, je to napsané za 10min i s ošetřením, a je to pomalejší o nějaké jednotky msec na čase, kde 80 % zabírá výstup a 19.9 % vstup (% střelená od pasu). Myslím si, že cokoliv jiného (včetně hashmapy) je dost overkill.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    wamba avatar 20.2.2014 01:53 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    jo standardně se na to používá hash(ale nevěděl jsem jak se v C používají) v Perlu by řešení mohlo vypadat např.
    #!/usr/bin/perl
    use 5.010;
    use warnings;
    use strict;
    
    our $VERSION = 0.001;
    
    my %hesla;
    while (<>) {
        chomp;
        $hesla{$_}++;
    }
    
    while ( my ( $heslo, $pocet ) = each %hesla ) {
        say $heslo, q{ }, $pocet;
    }
    
    (100000 položek v pohodě zvládá)
    This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
    20.2.2014 02:24 meggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    void najdiVyskyt(){
      pomocnySoubor = fopen(NAZEV2, TYP2);
      int *poleCisel_tmp;
      int *poleCisel_max = poleCisel + sizeof(poleCisel);
      int *vysledky = (int *) malloc((MIN_INT+MAX_INT+1) * sizeof(int) + 1);
      vysledky = vysledky + MIN_INT;
      
      // puts("zacinam tridit"); - strasne pomala vec :P
      
      poleCisel_tmp = poleCisel;
      for (;;) {
        vysledky[*poleCisel_tmp] = 0;
        poleCisel_tmp++;
        if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
          break;
      }
      
      poleCisel_tmp = poleCisel;
      for (;;) {
        vysledky[*poleCisel_tmp]++;
        poleCisel_tmp++;
        if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
          break;
      }
      
      poleCisel_tmp = poleCisel;
      for (;;) {
        fprintf(pomocnySoubor, "%d %d\n", *poleCisel_tmp, vysledky[*poleCisel_tmp]);
        vysledky[*poleCisel_tmp] = 0;
        poleCisel_tmp++;
        if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
          break;
      }
    
      fclose(pomocnySoubor);
    }
    ale nikde bych to nepouzil...
    20.2.2014 02:26 meggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    a jeste tam chybi if (vysledky[*poleCisel_tmp]) pred tim fprintf
    20.2.2014 02:31 meggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    a taky if (poleCisel_tmp > poleCisel_max) => if (poleCisel_tmp >= poleCisel_max) proste jsou tam sem tam chyby :P
    Saljack avatar 20.2.2014 21:45 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Co je proboha tohle?
    for (;;) {
        vysledky[*poleCisel_tmp] = 0;
        poleCisel_tmp++;
        if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
          break;
      }
    Proc nepouzit for rovnou nez psat podminky do nej a nebo pouzit while? Nechci byt hnusny, ale vic zprasit cyklus snad nejde, navic trikrat za sebou. Mozna by stalo za to si zopakovat co vlasne for a while dela.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Saljack avatar 20.2.2014 21:49 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    A jeste drobny detail pojmenovani promene poleCisel_tmp neni zrovna moc vhodne. Takhle to vypada, ze je to kopie celeho pole, ale promenna je pouze "iterator".
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    21.2.2014 04:59 meggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
    Pokud nezapne optimalizaci a ten kompilator to nejak nezoptimalizuje, tak diky tomu usetri jedno porovnani tech pointeru, ale slo by pouzit do while...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.