V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Řešení dotazu:
a diky tomu si procvicim ajinu a budu vic vnimat text.
Visual C++ kód této lekce.
ASM kód této lekce. ( Foolman )
Borland C++ Builder 6 kód této lekce. ( Christian Kindahl )
C# kód této lekce. ( Joachim Rohde )
VB.Net CsGL kód této lekce. ( X )
Code Warrior 5.3 kód této lekce. ( Scott Lupton )
Cygwin kód této lekce. ( Stephan Ferraro )
Delphi kód této lekce. ( Peter De Jaegher )
Delphi kód této lekce. ( Nelson Nelson )
Dev C++ kód této lekce. ( Dan )
Game GLUT kód této lekce. ( Milikas Anastasios )
Irix kód této lekce. ( Lakmal Gunasekara )
Java kód této lekce. ( Jeff Kirby )
Java/SWT kód této lekce. ( Victor Gonzalez )
JoGL kód této lekce. ( Kevin J. Duling )
LCC Win32 kód této lekce. ( Robert Wishlaw )
Linux kód této lekce. ( Richard Campbell )
Linux/GLX kód této lekce. ( Mihael Vrbanec )
Linux/SDL kód této lekce. ( Ti Leggett )
Mac OS kód této lekce. ( Anthony Parker )
Mac OS X/Cocoa kód této lekce. ( Bryan Blackburn )
MASM kód této lekce. ( Nico (Scalp) )
Power Basic kód této lekce. ( Angus Law )
Perl kód této lekce. ( Cora Hussey )
Python kód této lekce. ( John )
Scheme kód této lekce. ( Jon DuBois )
Solaris kód této lekce. ( Lakmal Gunasekara )
Visual Basic kód této lekce. ( Ross Dawson )
Visual Fortran kód této lekce. ( Jean-Philippe Perois )
Visual Studio .NET kód této lekce. ( Grant James )
To neni zrovna malo, rozhodne je co studovat, musel jste to prehlidnout :)
Osobně bych řekl bych, že se učit buď 2 nebo 4 (možná 3.3 ale s ohledem na „změny“ v 4).
A na původní otázku, <=2 je jednoduché a snadno pochopitelné, což u 3-4 bych řekl, že už tak zrovna není (aspoň já jsem z toho na větvi).
Tiskni
Sdílej: