abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:00 | Nová verze

    Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.11. 22:44 | Nová verze

    Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    24.11. 15:44 | Nová verze

    Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.11. 11:22 | Nová verze

    Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.11. 10:55 | Nová verze

    Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.11. 10:11 | Komunita

    Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 400 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: C - dynamicka alokace pole

    15.7.2014 19:31 Lada
    C - dynamicka alokace pole
    Přečteno: 362×
    Jak v C spravne naalokovat trirozmerne dynamicke pole? Ucim se z Herouta, prvni dil mam za sebou a pustil jsem se do druheho ale toto mi stale neni jasne, neni to tam tak uplne vysvetlene. Priklad: chci trirozmerne pole s X, Y, Z rozmery, typu int. Zajimala by me jednak sturktura "pole pointeru" a tez "pointer na pointer". Pokud mozno i testem prideleni s naslednym uvolnenim pameti, mam v tom trochu gulas. Diky za pomoc, Lada

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    15.7.2014 20:40 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole

    Dělal bych to asi tak to:

     

    int len_a;
    int len_b;
    int len_c;

    int ***p;
    p=malloc(len_a*sizeof(**int));
    for(int i=0;i<len_a;i++){
    p[i]=malloc(len_b*sizeof(*int));
    for(int j=0;j<len_b;j++)
    p[i][j]=malloc(len_c*sizeof(int));
    }

    16.7.2014 13:06 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Ten zápis je opravdu korektní alokace pro 3D pole, ale jak už tady psali, rozumnější je udělat něco jako:
    int len_a;
    int len_b;
    int len_c;
    
    int *p2;
    
    p2=malloc(len_a*len_b*len_c*sizeof(int));
    
    a potom k prvku a,b,c se přistupuje p2[a*len_b*len_c+b*len_c+c]

    má to tu výhodu, že jsou data kompaktně naalokována. A alokace paměťového bloku od systému je obecně dost pomalá operace. Na druhou stranu v případě, že se intenzívně pracuje přes indexy a a b může mít výhodu ten standardní přístup, protože k prvku pole se přistupuje přes dvakrát pointer a 3x sčítání a není tam násobení. Ten standardní přístup se sem přídá tím, že naalokuji ještě.
    
    int ***p, **p1;
    p=malloc(len_a*sizeof(**int));
    p1=malloc(len_a*len_b*sizeof(*int));
    for(int i=0;i<len_a;i++){
      p[i]=p1+i*len_b;
      for(int j=0;j<len_b;j++){
        p1[j+i*len_b]=p2+(i*len_b+j)*len_c;
      }
    }
    
    A pak je p2 pole dat, poskládané tak, že c prvek je nejrychlejší, p1 pole pointrů na data, každý pointr ukazuje na prvek s nulovým c indexem, p pole pointrů do pole pointrů, každý pointr ukazuje na pointr, který směřuje na prvek s nulovou hodnotou indexu b.
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 20:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Vícerozměrná pole v C jsou tak trošku iluze. Nejlepší je spočítat si velikost potřebného bloku paměti a alokovat si ho najednou. K přístupu pak použít mapovací makro či funkci, která přepočítá 3D souřadnice na 1D.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:26 Petr | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    "Nejlepší je spočítat si velikost potřebného bloku paměti a alokovat si ho najednou." a neslouzi k tomu prave funkce malloc?
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 22:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Slouží. A jejím parametrem je velikost paměti v bytech, což je to, co si má spočítat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:34 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Myslel tím, aby se ta funkce malloc() nevolala v cyklu tolikrát, ale jen jednou.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 22:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Přesně tak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Slouží k té druhé části, k té první se může hodit operátor sizeof ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.7.2014 22:46 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    To samozřejmě slouží, ale než volat malloc() veletucetkrát ze dvou vnořených cyklů je lepší udělat malloc(sizeof(my_type_t) * x * y * z).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.