abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 04:00 | Nová verze

    Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | IT novinky

    Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    3.8. 14:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.8. 01:11 | Pozvánky

    Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.

    Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »
    bkralik | Komentářů: 3
    2.8. 23:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.8. 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.8. 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.8. 01:33 | Zajímavý software

    CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 17:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (29%)
     (5%)
     (7%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 215 hlasů
     Komentářů: 23, poslední včera 13:01
    Rozcestník

    Dotaz: C - dynamicka alokace pole

    15.7.2014 19:31 Lada
    C - dynamicka alokace pole
    Přečteno: 350×
    Jak v C spravne naalokovat trirozmerne dynamicke pole? Ucim se z Herouta, prvni dil mam za sebou a pustil jsem se do druheho ale toto mi stale neni jasne, neni to tam tak uplne vysvetlene. Priklad: chci trirozmerne pole s X, Y, Z rozmery, typu int. Zajimala by me jednak sturktura "pole pointeru" a tez "pointer na pointer". Pokud mozno i testem prideleni s naslednym uvolnenim pameti, mam v tom trochu gulas. Diky za pomoc, Lada

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    15.7.2014 20:40 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole

    Dělal bych to asi tak to:

     

    int len_a;
    int len_b;
    int len_c;

    int ***p;
    p=malloc(len_a*sizeof(**int));
    for(int i=0;i<len_a;i++){
    p[i]=malloc(len_b*sizeof(*int));
    for(int j=0;j<len_b;j++)
    p[i][j]=malloc(len_c*sizeof(int));
    }

    16.7.2014 13:06 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Ten zápis je opravdu korektní alokace pro 3D pole, ale jak už tady psali, rozumnější je udělat něco jako:
    int len_a;
    int len_b;
    int len_c;
    
    int *p2;
    
    p2=malloc(len_a*len_b*len_c*sizeof(int));
    
    a potom k prvku a,b,c se přistupuje p2[a*len_b*len_c+b*len_c+c]

    má to tu výhodu, že jsou data kompaktně naalokována. A alokace paměťového bloku od systému je obecně dost pomalá operace. Na druhou stranu v případě, že se intenzívně pracuje přes indexy a a b může mít výhodu ten standardní přístup, protože k prvku pole se přistupuje přes dvakrát pointer a 3x sčítání a není tam násobení. Ten standardní přístup se sem přídá tím, že naalokuji ještě.
    
    int ***p, **p1;
    p=malloc(len_a*sizeof(**int));
    p1=malloc(len_a*len_b*sizeof(*int));
    for(int i=0;i<len_a;i++){
      p[i]=p1+i*len_b;
      for(int j=0;j<len_b;j++){
        p1[j+i*len_b]=p2+(i*len_b+j)*len_c;
      }
    }
    
    A pak je p2 pole dat, poskládané tak, že c prvek je nejrychlejší, p1 pole pointrů na data, každý pointr ukazuje na prvek s nulovým c indexem, p pole pointrů do pole pointrů, každý pointr ukazuje na pointr, který směřuje na prvek s nulovou hodnotou indexu b.
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 20:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Vícerozměrná pole v C jsou tak trošku iluze. Nejlepší je spočítat si velikost potřebného bloku paměti a alokovat si ho najednou. K přístupu pak použít mapovací makro či funkci, která přepočítá 3D souřadnice na 1D.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:26 Petr | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    "Nejlepší je spočítat si velikost potřebného bloku paměti a alokovat si ho najednou." a neslouzi k tomu prave funkce malloc?
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 22:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Slouží. A jejím parametrem je velikost paměti v bytech, což je to, co si má spočítat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:34 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Myslel tím, aby se ta funkce malloc() nevolala v cyklu tolikrát, ale jen jednou.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 22:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Přesně tak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Slouží k té druhé části, k té první se může hodit operátor sizeof ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.7.2014 22:46 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    To samozřejmě slouží, ale než volat malloc() veletucetkrát ze dvou vnořených cyklů je lepší udělat malloc(sizeof(my_type_t) * x * y * z).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.