V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
ts *ts1 = new ts();
Akurát že toto dáva pointer, ak sa nemýlim. Následne môžem urobiť toto:
ts tsobj1=*ts1;
toto už je samotný objekt (neviem či sa vyjadrujem správne)
Otázka je či je to možné urobiť v jednom kroku. Skušal som tak náhodne rôzne varianty a nikdy to neprešlo :)
Ďakujem
PS: domáca uloha to nie je...
ts tsobj1 = ts();
ts tsobj1;Na halde bych urcite nevytvarel objekt pomoci operatoru new, ale pomoci smart pointeru takto: Do headeru dej:
typedef std::shared_ptr<ts> TsPtr;do kodu:
TsPtr tsptr = std::make_shared(); tsptr->doSomething();
const TsPtr tsptr = std::make_shared();To neznamena, ze objekt za pointrem je konstantni! Konstantni je pouze pointer. Presne: konstantni pointer na nekonstantni objekt. Je dobrym zvykem davat const vsude kde to jde, a az casem pripadne odebirat. Zpetne se const do komplikovaneho kodu spatne pridava...
ts tsobj1;
Veľká vdaka, a vďaka aj ostatným, lebo celý tento thread bol veľmi poučný :)
ts tsobj1 = ts();
Vytvoril jsi temporary object na prave strane, ktery se hned zkopiruje do objektu na leve strane. Temporary objekt nasledne zanikne, protoze na nej nevedou zadne reference. Pokud by kopirovani byla draha operace, tak zbytecne plytvas prostredky. Muzes ale implementovat metodu ts& ts::operator=(const ts& other), ktera nebude provadet kopirovani, ale napr. swapnuti.
ts& tsobj1 = ts();
Tak se nebude kopirovat cely temporary objekt z prave strany, ale jen reference na nej. Tim prodlouzis zivot temporary objektu, ktery bude existovat tak dlouho, dokud nepujde tsobj1 out-of-scope.
const ts&, ale rvalue reference ts&&. Nicméně podle toho, na co se tazatel ptá, bych se do těchhle optimalizací zatím nepouštěl :)
Tiskni
Sdílej: