Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »
srand(time())
for(){
nahodna_hodnota = rand();
}
Udělat zdroj "dostatečně" bílého šumu je hodně těžké, a přes zvukovku v PC skoro nemožné.
Ano, já jsem také psal Jako taková domácí náhrada zdroje náhody. Od dvou tranzistorů (z toho jeden v roli zenerky), nelze očekávat zázraky.
Pokud ale budu mít funkci, co mi umí vstup "náhodně" rozházet (ať už to znamená cokoliv) -- což nicméně není standardní požadavek na dobrou kryptografickou hashovací funkci, tak se mohu vykašlat na pájení a zvukovku a protě ji krmit sekvencí od jedničky dál, ne?Ta hashovací fce je tam pro rovnoměrnou distribuci hodnot přes celý rozsah. I kdybych měl náhodný signál na line-in, tak jen těžko dosáhnu přesné úrovně tak, aby všechny bity (16 nebo 24) byly využité. Horní bity prakticky nebudou, takže z "náhodné" hodnoty 24b může být ve slabší chvilce třeba jen 8 (pokud bude signál hodně slabý a obsluha si nedá pozor). Dobrá hashovací fce se chová jako náhodné orákulum, takže by měla pokrývat celé spektrum (pokud by nepokrývala, tak je to její oslabení).
Ty víceméně předpokládáš, že "dobrý" resp. "lepší" znamená nepredikovatelný, ale to podle mě tazatelka ani nežádala.
Tazatelka napsala, že chce skutečně náhodné hodnoty a ví, že pseudonáhodné generátory jí stačit nebudou. Takže sama automaticky vyřazuje kongruentní generátory. Pokud nechce kupovat hw za (sta)tisíce se skutečnými vyváženými generátory, tak jsem ji poradil relativně jednoduché a levné řešení.
pokud to není potřeba (což kromě kryptografie není snad nikdy), tak budou "počítaná" čísla jednodušší a lepšíTřeba numerické metody Monte Carlo. I při generování "náhodného šumu" do obrázků se perioda může trefit velmi nevhodně na sloupce a potom to vypadá velmi rušivě (jako vzor, nikoliv šum).
play -n synth 60:00 whitenoise
random.shuffle(x[, random])¶ Shuffle the sequence x in place. The optional argument random is a 0-argument function returning a random float in [0.0, 1.0); by default, this is the function random(). Note that for even rather small len(x), the total number of permutations of x is larger than the period of most random number generators; this implies that most permutations of a long sequence can never be generated.pokud je ale potreba "jen" gigabajt dat, tak to mersenne twister, pouzivany pythonem, imho zvladne, aniz by prekrocil periodu (opravte me, jestli se mylim, nechce se mi to googlit a pocitat), problem s temi permutacemi je, ze jich je perverzne moc
Tiskni
Sdílej: