V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Řešení dotazu:
Osobne bych se nebal zkusit nejakej framework. Ono neco takoveho naprogramovat je otazka nekolika vterin a par radku kodu, akorat bych asi volil neco jineho nez C, to dle toho co tvrdis by mohlo byt pro tebe zbytecne obtizne.
Napriklad v Decku s vibe.d to vypada nejak takto:
import vibe.d; shared static this() { listenTCP(55555, toDelegate(&logMe)); } void logMe(TCPConnection conn) { appendToFile("/tmp/nejakysoubor", conn.readAllUTF8()); }
-k, --keep-open (Accept multiple connections) . Normally a listening server accepts only one connection and then quits when the connection is closed. This option makes it accept multiple simultaneous connections and wait for more connections after they have all been closed. It must be combined with --listen. In this mode there is no way for Ncat to know when its network input is finished, so it will keep running until interrupted. This also means that it will never close its output stream, so any program reading from Ncat and looking for end-of-file will also hang.
nc --listen --port=PORT --exec=CMD --continuous
response = data client.send(response)nahradit za:
with open('logfile.log', 'a') as log: log.write(data)Může nastat problém se současným zápisem do souboru z více vláken - dá se řešit zámkem, nebo pomocí fronty. Rychlejší, ale komplikovanější řešení s frontou je http://stackoverflow.com/questions/11983938/python-appending-to-same-file-from-multiple-threads příklad se zámky by do __init__ přidal
self.lock = threading.Lock()a zápis by pak vypadal:
self.lock.acquire() with open('logfile.log', 'a') as log: log.write(data) self.lock.release()
Ale bez toho omezeni jednim klientem. Da se vlastne spustit vice instanci?Aby mohl paralelně odbavit několik klientů. Předpokládám (jen předpokládám, netvrdím že je to opravdu situace tazatele), že se k serveru má připojit několik klientů a posílat mu nějaká data, která chtějí ukládat do souboru. Pokud by se klient jen připojil, poslal data a odpojil, tak stačí
nc -k
.
Pokud však klient data nějak získává postupně a chce je zapisovat průběžně, potřebuje server vlákna aby obsloužil několik klientů najednou.
Ani to není úplně nutné. Pokud klientů (a provozu od nich) není moc a zpracování požadavku netrvá moc dlouho, vystačíte i s jednou smyčkou a poll()
(případně epoll()
nebo pro tradicionalisty select()
).
Jak se konkrétně ty tři varianty (fork, thready, poll/select) implementují, na to jsou na webu hromady příkladů, takže není potřeba to znovu podrobně popisovat.
Pokud však klient data nějak získává postupně a chce je zapisovat průběžně, potřebuje server vlákna aby obsloužil několik klientů najednou.
Dřív, než se problém začne řešit, je potřeba ho nejdřív co nejpřesněji formulovat. Dokud je jeden klient a jedno TCP spojení, je celkem jasné, co znamená zapisovat data z něj do logu. Jakmile mám do jednoho logu zapisovat streamy od několika současně připojených klientů, je potřeba si ujasnit požadavky na to, jak má ten výstup vypadat, protože kvůli bufferování může být výsledek dost divoký.
V praxi nejspíš budeme požadovat, že ve výstupním souboru musí být všechno, co přijde od klientů (což není tak samozřejmé, jak se na první pohled zdá). Kromě toho si typicky definujeme minimální "větu", která musí být ve výsledném souboru zapsaná tak, že nebude přerušená jiným textem. U textového logu to může být třeba řádek, ale dokážu si představit, že někdy může být požadavkem, že záznam skládající se z několika řádků má být pohromadě. Takže je potřeba definovat, jak se pozná "věta", a následně zajistit, aby se zápisy jednotlivých vět serializovaly.
jj, predstav si to jako postu, nekolik lidi ti puse na tvou adresu coz je vlastne ip + port, no a ty jim odpovidas na zpet dle zpetne adresy coz je zase ip + port
Tiskni
Sdílej: