Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
long unsigned (chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
Striktně podle normy ne,…Dokonce je to undefined, což je ale podle mě spíš relikt z děsivých dob far/near pointerů než dnešní problém. (Far/near pointery nejsou v C standardu, ale jsou příkladem oné hypotetické situace, kdy porovnání pointerů nemusí dávat smysl.) Například
clang přeloží tohle s -Weverything bez keců, což sice neříká absolutně nic o souladu s normou, ale možná to aspoň vzdáleně naznačuje, že porovnatelnost bude na této konkrétní platformě fungovat předvídatelně. (V klasickém lineárním virtuálním adresním prostoru se nic překvapivého vymyslet nedá.)
…prakticky to můžete přetypovat nalong unsigned(chcete-li být korektní, tak třebauintptr_ta porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
Já bych to castnul na const void*, což přímo v kódu dokumentuje, že se jedná o pointery a porovnání pointerů, a zakazuje (případnou) pointerovou aritmetiku.
Úplně klidně to může být void*.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
struct blah { int zee[80]; };
int main() {
struct blah *const sth = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah));
if (!sth) return EXIT_FAILURE;
struct blah *const oops = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah));
if (!oops) { free(sth); return EXIT_FAILURE; }
const void *const nonsense = (const void *)sth;
const void *const bullcrap = (const void *)sth;
const void *const bullshit = (const void *)oops;
printf("%d %d\n", nonsense < bullcrap, nonsense < bullshit);
printf("%d %d\n", nonsense == bullcrap, nonsense == bullshit);
free(oops);
free(sth);
return EXIT_SUCCESS;
}
Aha, správně bych tam měl mít víc datových typů než jeden, aby o opravdu dokumentovalo ten příklad z dotazu. No, co už. :-P
Tiskni
Sdílej: