Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
long unsigned
(chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t
a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
Striktně podle normy ne,…Dokonce je to undefined, což je ale podle mě spíš relikt z děsivých dob far/near pointerů než dnešní problém. (Far/near pointery nejsou v C standardu, ale jsou příkladem oné hypotetické situace, kdy porovnání pointerů nemusí dávat smysl.) Například
clang
přeloží tohle s -Weverything
bez keců, což sice neříká absolutně nic o souladu s normou, ale možná to aspoň vzdáleně naznačuje, že porovnatelnost bude na této konkrétní platformě fungovat předvídatelně. (V klasickém lineárním virtuálním adresním prostoru se nic překvapivého vymyslet nedá.)
…prakticky to můžete přetypovat nalong unsigned
(chcete-li být korektní, tak třebauintptr_t
a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
Já bych to castnul na const void*
, což přímo v kódu dokumentuje, že se jedná o pointery a porovnání pointerů, a zakazuje (případnou) pointerovou aritmetiku.
Úplně klidně to může být void*
.
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> struct blah { int zee[80]; }; int main() { struct blah *const sth = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah)); if (!sth) return EXIT_FAILURE; struct blah *const oops = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah)); if (!oops) { free(sth); return EXIT_FAILURE; } const void *const nonsense = (const void *)sth; const void *const bullcrap = (const void *)sth; const void *const bullshit = (const void *)oops; printf("%d %d\n", nonsense < bullcrap, nonsense < bullshit); printf("%d %d\n", nonsense == bullcrap, nonsense == bullshit); free(oops); free(sth); return EXIT_SUCCESS; }
Aha, správně bych tam měl mít víc datových typů než jeden, aby o opravdu dokumentovalo ten příklad z dotazu. No, co už. :-P
Tiskni
Sdílej: