abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    včera 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Řazení pointerů

    15.12.2016 19:20 Franta
    Řazení pointerů
    Přečteno: 547×
    Vytvářím RB strom v C a chci položky porovnávat podle ukazatele (jedná se o "internované" řetězce, takže mi stačí porovnat ukazatel a né obsah). V C++ můžu použít std::less k porovnání takových ukazatelů (total ordering). Je nějaké makro či něco v C, co má stejnou garanci? Operátor < nelze k porovnání pointerů na různé objekty použít.

    Odpovědi

    15.12.2016 23:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Striktně podle normy ne, prakticky to můžete přetypovat na long unsigned (chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
    17.12.2016 02:27 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Striktně podle normy ne,…
    Dokonce je to undefined, což je ale podle mě spíš relikt z děsivých dob far/near pointerů než dnešní problém. (Far/near pointery nejsou v C standardu, ale jsou příkladem oné hypotetické situace, kdy porovnání pointerů nemusí dávat smysl.) Například clang přeloží tohle s -Weverything bez keců, což sice neříká absolutně nic o souladu s normou, ale možná to aspoň vzdáleně naznačuje, že porovnatelnost bude na této konkrétní platformě fungovat předvídatelně. (V klasickém lineárním virtuálním adresním prostoru se nic překvapivého vymyslet nedá.)
    …prakticky to můžete přetypovat na long unsigned (chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.

    Já bych to castnul na const void*, což přímo v kódu dokumentuje, že se jedná o pointery a porovnání pointerů, a zakazuje (případnou) pointerovou aritmetiku.

    16.12.2016 23:30 Ondřej Novák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Můžete to zkusit všechno přetypovat na (char *) nebo radši (const char *) a pak to jde porovnávat.

    Osobně bych doporučoval, když už ten RB strom píšete, aby to umělo definovat porovnávací callback (když v tom C nejsou šablony), aby ten strom se dal využit ještě k něčemu jinému :)
    17.12.2016 01:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů

    Úplně klidně to může být void*.

    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    struct blah { int zee[80]; };
    
    int main() {
      struct blah *const sth = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah));
      if (!sth) return EXIT_FAILURE;
      struct blah *const oops = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah));
      if (!oops) { free(sth); return EXIT_FAILURE; }
    
      const void *const nonsense = (const void *)sth;
      const void *const bullcrap = (const void *)sth;
      const void *const bullshit = (const void *)oops;
    
      printf("%d %d\n", nonsense < bullcrap, nonsense < bullshit);
      printf("%d %d\n", nonsense == bullcrap, nonsense == bullshit);
    
      free(oops);
      free(sth);
    
      return EXIT_SUCCESS;
    }
    
    17.12.2016 02:30 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů

    Aha, správně bych tam měl mít víc datových typů než jeden, aby o opravdu dokumentovalo ten příklad z dotazu. No, co už. :-P

    17.12.2016 14:45 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Pokud tam dá callback, tak aby označil všechny funkce inline a modlil se, že mu to kompilátor inlinuje a zoptimalizuje. Výkonově na tom bude lépe, pokud to nechá parametrizovat nějakými makry.
    20.12.2016 13:02 Ondřej Novák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Zlatý C++ :) (trolling)
    Bedňa avatar 24.12.2016 00:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Asi by som pozrel Google a použil nejakú hotovú knižnicu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.