abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 604 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: Řazení pointerů

    15.12.2016 19:20 Franta
    Řazení pointerů
    Přečteno: 542×
    Vytvářím RB strom v C a chci položky porovnávat podle ukazatele (jedná se o "internované" řetězce, takže mi stačí porovnat ukazatel a né obsah). V C++ můžu použít std::less k porovnání takových ukazatelů (total ordering). Je nějaké makro či něco v C, co má stejnou garanci? Operátor < nelze k porovnání pointerů na různé objekty použít.

    Odpovědi

    15.12.2016 23:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Striktně podle normy ne, prakticky to můžete přetypovat na long unsigned (chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
    17.12.2016 02:27 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Striktně podle normy ne,…
    Dokonce je to undefined, což je ale podle mě spíš relikt z děsivých dob far/near pointerů než dnešní problém. (Far/near pointery nejsou v C standardu, ale jsou příkladem oné hypotetické situace, kdy porovnání pointerů nemusí dávat smysl.) Například clang přeloží tohle s -Weverything bez keců, což sice neříká absolutně nic o souladu s normou, ale možná to aspoň vzdáleně naznačuje, že porovnatelnost bude na této konkrétní platformě fungovat předvídatelně. (V klasickém lineárním virtuálním adresním prostoru se nic překvapivého vymyslet nedá.)
    …prakticky to můžete přetypovat na long unsigned (chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.

    Já bych to castnul na const void*, což přímo v kódu dokumentuje, že se jedná o pointery a porovnání pointerů, a zakazuje (případnou) pointerovou aritmetiku.

    16.12.2016 23:30 Ondřej Novák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Můžete to zkusit všechno přetypovat na (char *) nebo radši (const char *) a pak to jde porovnávat.

    Osobně bych doporučoval, když už ten RB strom píšete, aby to umělo definovat porovnávací callback (když v tom C nejsou šablony), aby ten strom se dal využit ještě k něčemu jinému :)
    17.12.2016 01:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů

    Úplně klidně to může být void*.

    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    struct blah { int zee[80]; };
    
    int main() {
      struct blah *const sth = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah));
      if (!sth) return EXIT_FAILURE;
      struct blah *const oops = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah));
      if (!oops) { free(sth); return EXIT_FAILURE; }
    
      const void *const nonsense = (const void *)sth;
      const void *const bullcrap = (const void *)sth;
      const void *const bullshit = (const void *)oops;
    
      printf("%d %d\n", nonsense < bullcrap, nonsense < bullshit);
      printf("%d %d\n", nonsense == bullcrap, nonsense == bullshit);
    
      free(oops);
      free(sth);
    
      return EXIT_SUCCESS;
    }
    
    17.12.2016 02:30 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů

    Aha, správně bych tam měl mít víc datových typů než jeden, aby o opravdu dokumentovalo ten příklad z dotazu. No, co už. :-P

    17.12.2016 14:45 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Pokud tam dá callback, tak aby označil všechny funkce inline a modlil se, že mu to kompilátor inlinuje a zoptimalizuje. Výkonově na tom bude lépe, pokud to nechá parametrizovat nějakými makry.
    20.12.2016 13:02 Ondřej Novák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Zlatý C++ :) (trolling)
    Bedňa avatar 24.12.2016 00:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řazení pointerů
    Asi by som pozrel Google a použil nejakú hotovú knižnicu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.