Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Řešení dotazu:
Měl bych jeden příkládek, jak jsem to páchával já. Omlouvám se za nevysokou štábní kulturu, je to jenom pár rychlých hacků. Je tam pár funkcí pro nastavení baudu, formátu znaku apod. prostě inicializaci sériového portu skrz termios. A C++ je tam jenom pro primitivní opouzdření - vlastně se jedná o skoro čisté Céčko.
Pokud se správně pamatuju, stačilo otevřít device pro čtení i zápis (podrobné flagy viz zdroják), pokonfigurovat baud rate a trochu umravnit TTY halucinace aby se device choval jako tupé znakové zařízení, a pak šlo ten port obsluhovat dvěma různými vlákny, z nichž jedno většinu času spalo zablokované v read() a druhé občas poslalo nějaký write(). Obě vlákna sdílejí otevřený file descriptor.
Troufl bych si nesouhlasit s názorem, že blokující synchronní I/O je out. Minimálně pokud se sériových portů týče. Rozvlákněním s důslednou aplikací primitivních principů producent/konzument a "pouze na jednom místě se smíš na neurčito zablokovat" se dají napsat docela zajímavé věci (nemluvím o výše odkázaném rychlém bastlu). Je na tom nějaká práce se vzájemnou synchronizací threadů a člověk se nesmí bát trochu "vykouknout ze škatulky" klasických POSIXových synchronizačních primitiv: já jsem si prošel učebnicové příklady a pak jsem si z nich skládal trochu složitější objekty pro "vzájemné vyloučení" a komunikaci více vláken podle potřeb konkrétní aplikace.
Pravda je, že asynchronní IO s použitím callbacků vyřeší spoustu věcí asi napohled méně pracně - mně to přišlo trochu nepřehledné a v některých případech se mi moc nelíbilo, že pak aplikace dělá "příliš mnoho různých věcí v jednom vlákně", tzn. při nepečlivém programování hrozí situace, kdy se nějaký callback "nečekaně" zablokuje a zdržuje ostatní callbacky. Záleží na osobních preferencích, cílech, situaci, programátorské sebekázni...
Tiskni
Sdílej: