abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    25.11. 11:55 | Zajímavý software

    Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 05:00 | Nová verze

    Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.11. 04:33 | Komunita

    Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 406 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Python program

    11.6.2018 17:20 bobo11028
    Python program
    Přečteno: 2358×
    Ahoj, nevím si rady s tímhle. Zkoušel jsem to už jakkoliv ale nedokážu docílit toho aby se mi rybka spawnovala mimo ten vodní kanál a taky aby se ten vodní kanál zužoval.. Pomužete mi někdo?

    Zachraň zlatou rybku Vytvořte program, který má tyto vlastnosti:  Rozměr grafického plátna je 1000 x 650 bodů.  Po spuštění programu, se na náhodném místě obrazovky nakreslí svislý rovný pruh - vodní kanál. Vodní kanál má náhodnou šířku od 100 do 300 px, a vykreslí se na náhodném místě, ale tak, aby měl od ľevého nebo pravého okraje odstup minimálně 100 px,  Po nakreslení kanálu, se na náhodném místě nakreslí zlatá rybka. Zlatá rybka se vykreslí náhodně, buď vlevo nebo vpravo od kanálu. Nikdy sa nenakreslí přímo ve vodním kanálu.  Zlatá rybka má následující obrázek:  Úlohou hráče je zachránit zlatou rybku a pomocí klávesnice ji přemístit do vodního kanálu. Rybku posouváme šipkou vlevo a vpravo.  Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne.  Když se rybka dostane do vody, vypíše se nám oznámení: „Máš tři přání, zachránil jsi zlatou rybku.“ Oznámení je napsáno uprostřed obrazovky větším písmem, zlatou barvou a program se ukončí.  Pokud se nám rybku nepodaří zachránit do vyschnutí kanálu, vypíše se uprostřed obrazovky oznámení s textem „Smůla“ (Oznámení bude napsáno větším písmem červenou barvou).

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    11.6.2018 18:12 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Dej sem to, co máš a napiš, co nejde konkrétně a proč a jak jsi to zkoušel řešit.

    Každej Ti rád pomůže, ale DÚ za Tebe dělat nebudem.
    11.6.2018 18:26 bobo11028
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Mám zatím tohle. A jediný s čím si nevím rady je, jak mám udělat, aby se mi to pásmo (v tomhle případě ten potok) zužoval postupně. Jak stojí v zadání: Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne. Netuším jak napsat tu definici aby se zmenšoval a zároveň stál na místě..

    import tkinter from random import * canvas = tkinter.Canvas(width="1000",height="650") canvas.pack()

    x = randrange(100,600) sirka = randrange(100,300) xs = x + sirka canvas.create_rectangle(x,0,xs,650, fill="blue")

    xl=randrange(50,950)

    x=randrange(1,1000) y=randrange(1,650)

    ryba=canvas.create_rectangle(10+x,10+y,20+x,20+y,fill="yellow")

    def posun_vpravo(event): canvas.move(ryba,10,0) def posun_vlevo(event): canvas.move(ryba,-10,0)

    zde mám nastavené tlačítka rpo rybu na posun vpravo a vlevo ale nejde to sem dat :D
    11.6.2018 19:27 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Aby to bylo hratelne budes muset vymyslet po kolika tazich a o kolik se bude zmensovat reka a jak velke tahy/skoky dela ryba. Cele to hodis do smycky, ktera bude detekovat stisk klaves. Behem smycky budes prekreslovat reku a detekovat prekryti s rybkou.
    11.6.2018 20:38 bobo11028
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    no jasny, jenže problem je, že ja vubec nevím jak udělat tu smičku. Respektive vím že bych to nejspíš dělal přes příkaz IF ale nevím jake podmínky
    12.6.2018 06:02 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Prokristapána, vyprdni se na to. Očividně nejsi žádný myslitel, pane "smičko" a smyčko s "IF", takže je-li to škola, odhlas se a běž dělat něco, co ti jde, resp. čím budeš užitečný.
    pVit avatar 12.6.2018 10:37 pVit | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Smyčky (cykly) jsou for, while, do while. O těch si něco zjisti a pochop jejich funkci, jinak se nepohneš. If je podmínka, která složí k rozhodování.

    Až pochopíš cykly, tak i pochopíš, co do nich máš vůbec dát.
    Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
    12.6.2018 21:47 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program

    Když se ti pozice ryby vygeneruje v kanále, tak ji můžeš posunout. Nebo můžeš nejdříve vybrat jestli bude nalevo nebo napravo a podle toho pak vybrat pozici z rozsashu mimo kanál. Nebo prostě tu pozici generovat tak dlouho dokud nebude mimo.

    Vysychání jako změnu pozice i šířky můžeš udělat funkcí coords. Pokud chceš, aby vysychání běželo "samo", tak můžeš použít funkci after.

    Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.

    def posun(event):
        dx = -10 if event.keysym == 'Left' else 10
        canvas.move(ryba, dx, 0)
        coords = canvas.coords(ryba)
        overlapping = canvas.find_overlapping(*coords)
        if kanal in overlapping:
            print('Kanal')
    
    
    def vysychani():
        x0, y0, x1, y1 = canvas.coords(kanal)
        if x1 - x0 >= 10:
            canvas.coords(kanal, x0 + 5, y0, x1 - 5, y1)
            master.after(500, vysychani)
    
    
    canvas.bind('<Left>', posun)
    canvas.bind('<Right>', posun)
    canvas.focus_set()
    
    master.after(500, vysychani)
    master.mainloop()
    
    13.6.2018 07:38 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.
    A toto:
    master.mainloop()
    je prosim pekne co?
    13.6.2018 16:22 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    No jo, tak žádná další mimo té hlavní. A přesně to ty jsi vlastně myslel, žejo, kreténe?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.