abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 577 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: Python program

    11.6.2018 17:20 bobo11028
    Python program
    Přečteno: 2355×
    Ahoj, nevím si rady s tímhle. Zkoušel jsem to už jakkoliv ale nedokážu docílit toho aby se mi rybka spawnovala mimo ten vodní kanál a taky aby se ten vodní kanál zužoval.. Pomužete mi někdo?

    Zachraň zlatou rybku Vytvořte program, který má tyto vlastnosti:  Rozměr grafického plátna je 1000 x 650 bodů.  Po spuštění programu, se na náhodném místě obrazovky nakreslí svislý rovný pruh - vodní kanál. Vodní kanál má náhodnou šířku od 100 do 300 px, a vykreslí se na náhodném místě, ale tak, aby měl od ľevého nebo pravého okraje odstup minimálně 100 px,  Po nakreslení kanálu, se na náhodném místě nakreslí zlatá rybka. Zlatá rybka se vykreslí náhodně, buď vlevo nebo vpravo od kanálu. Nikdy sa nenakreslí přímo ve vodním kanálu.  Zlatá rybka má následující obrázek:  Úlohou hráče je zachránit zlatou rybku a pomocí klávesnice ji přemístit do vodního kanálu. Rybku posouváme šipkou vlevo a vpravo.  Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne.  Když se rybka dostane do vody, vypíše se nám oznámení: „Máš tři přání, zachránil jsi zlatou rybku.“ Oznámení je napsáno uprostřed obrazovky větším písmem, zlatou barvou a program se ukončí.  Pokud se nám rybku nepodaří zachránit do vyschnutí kanálu, vypíše se uprostřed obrazovky oznámení s textem „Smůla“ (Oznámení bude napsáno větším písmem červenou barvou).

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    11.6.2018 18:12 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Dej sem to, co máš a napiš, co nejde konkrétně a proč a jak jsi to zkoušel řešit.

    Každej Ti rád pomůže, ale DÚ za Tebe dělat nebudem.
    11.6.2018 18:26 bobo11028
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Mám zatím tohle. A jediný s čím si nevím rady je, jak mám udělat, aby se mi to pásmo (v tomhle případě ten potok) zužoval postupně. Jak stojí v zadání: Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne. Netuším jak napsat tu definici aby se zmenšoval a zároveň stál na místě..

    import tkinter from random import * canvas = tkinter.Canvas(width="1000",height="650") canvas.pack()

    x = randrange(100,600) sirka = randrange(100,300) xs = x + sirka canvas.create_rectangle(x,0,xs,650, fill="blue")

    xl=randrange(50,950)

    x=randrange(1,1000) y=randrange(1,650)

    ryba=canvas.create_rectangle(10+x,10+y,20+x,20+y,fill="yellow")

    def posun_vpravo(event): canvas.move(ryba,10,0) def posun_vlevo(event): canvas.move(ryba,-10,0)

    zde mám nastavené tlačítka rpo rybu na posun vpravo a vlevo ale nejde to sem dat :D
    11.6.2018 19:27 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Aby to bylo hratelne budes muset vymyslet po kolika tazich a o kolik se bude zmensovat reka a jak velke tahy/skoky dela ryba. Cele to hodis do smycky, ktera bude detekovat stisk klaves. Behem smycky budes prekreslovat reku a detekovat prekryti s rybkou.
    11.6.2018 20:38 bobo11028
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    no jasny, jenže problem je, že ja vubec nevím jak udělat tu smičku. Respektive vím že bych to nejspíš dělal přes příkaz IF ale nevím jake podmínky
    12.6.2018 06:02 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Prokristapána, vyprdni se na to. Očividně nejsi žádný myslitel, pane "smičko" a smyčko s "IF", takže je-li to škola, odhlas se a běž dělat něco, co ti jde, resp. čím budeš užitečný.
    pVit avatar 12.6.2018 10:37 pVit | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Smyčky (cykly) jsou for, while, do while. O těch si něco zjisti a pochop jejich funkci, jinak se nepohneš. If je podmínka, která složí k rozhodování.

    Až pochopíš cykly, tak i pochopíš, co do nich máš vůbec dát.
    Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
    12.6.2018 21:47 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program

    Když se ti pozice ryby vygeneruje v kanále, tak ji můžeš posunout. Nebo můžeš nejdříve vybrat jestli bude nalevo nebo napravo a podle toho pak vybrat pozici z rozsashu mimo kanál. Nebo prostě tu pozici generovat tak dlouho dokud nebude mimo.

    Vysychání jako změnu pozice i šířky můžeš udělat funkcí coords. Pokud chceš, aby vysychání běželo "samo", tak můžeš použít funkci after.

    Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.

    def posun(event):
        dx = -10 if event.keysym == 'Left' else 10
        canvas.move(ryba, dx, 0)
        coords = canvas.coords(ryba)
        overlapping = canvas.find_overlapping(*coords)
        if kanal in overlapping:
            print('Kanal')
    
    
    def vysychani():
        x0, y0, x1, y1 = canvas.coords(kanal)
        if x1 - x0 >= 10:
            canvas.coords(kanal, x0 + 5, y0, x1 - 5, y1)
            master.after(500, vysychani)
    
    
    canvas.bind('<Left>', posun)
    canvas.bind('<Right>', posun)
    canvas.focus_set()
    
    master.after(500, vysychani)
    master.mainloop()
    
    13.6.2018 07:38 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.
    A toto:
    master.mainloop()
    je prosim pekne co?
    13.6.2018 16:22 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    No jo, tak žádná další mimo té hlavní. A přesně to ty jsi vlastně myslel, žejo, kreténe?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.