Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
DIM a%(2) DEF SEG = VARSEG(a%(0)) FOR i% = 0 TO 2 READ d% POKE VARPTR(a%(0)) + i%, d% NEXT i% DATA 205, 5, 203 CALL ABSOLUTE(VARPTR(a%(0))) DEF SEG
Řešení dotazu:
Zapisovat můžeš pomocí funkce outb()
:
outb(0b00000001, addr);
Nebo si ukazatel mířící na dané místo v paměti přetypovat na datový typ, který chceš zapsat a pak normálně přiřadit pomocí =.
Cílem je kopírovat příklady z Dokumentace QBasicu poplatné reálnému režimu x86.
Ne že by ho jazyk C omezoval v zapisování do paměti. Ale skok na konkrétní adresu už problém bude. Předně C bude očekávat platformě závislou volací konvenci, takže autor bude muset ty tři bajty kódu obalit nějakou hlavičkou. A pak bude muset najít operační systém, který mu dovolí spustit kód z adresy, kam má právo zapisovat. Řada moderních systémů takovému mapování paměti brání. Nehledě na to, že volání BIOSu mu z uživatelského ringu opět fungovat nebude. Ale je docela možné, že tazatel stále používá DOS a jen vyměnil QBasic za C.
Předně C bude očekávat platformě závislou volací konvenci, takže autor bude muset ty tři bajty kódu obalit nějakou hlavičkou. A pak bude muset najít operační systém, který mu dovolí spustit kód z adresy, kam má právo zapisovat. Řada moderních systémů takovému mapování paměti brání. Nehledě na to, že volání BIOSu mu z uživatelského ringu opět fungovat nebude. Ale je docela možné, že tazatel stále používá DOS a jen vyměnil QBasic za C.Ak on mysli na skok na nejaku funkciu z adresa, da sa to. Zavolat funkciu cez smernik na funkciu. Ale nechod tak LOW ak nemusis a nechod az tak LOW ako pascal resp. assambler. Ano, ma pravdu, ze existuje nejake standart, ako sa predavaju data medzi OS a programom. A je to v C osetrene aj platformove veci - napr. big/little endian. Pokial sa bavime o OS s Linuxom. Ak to zariadenie nema OS. Tak volas funkcie alebo funkcie cez smernik na funkcie, pouzitie goto alebo inline assambler v C.
Ale skok na konkrétní adresu už problém bude. Předně C bude očekávat platformě závislou volací konvenci, takže autor bude muset ty tři bajty kódu obalit nějakou hlavičkou.A pokud se bude chtít vrátit, tak bude muset vědět, co ten kód udělal, a jak po něm uklidit. Ale to mu neporadíme dokud nebudeme vědět o co se snaží. (pokud to má správnou konvenci tak teoreticky chce udělat to co dělá dlopen/dlsym, ne?)
A pak bude muset najít operační systém, který mu dovolí spustit kód z adresy, kam má právo zapisovat. Řada moderních systémů takovému mapování paměti brání.AFAIK to jde třeba na Linuxu dost snadno vypnout (viz mprotect) a i takový non-executable stack se teprve nedávno řešil že by měl být všude defaultně zapnutý.
volatile uint16_t *const bootKeyPtr = (volatile uint16_t *)0x0300; *bootKeyPtr = 0x7777;Samozřejmě pokud je to na nějakém operačním systému a ne přímo bare-metal, tak jde o virtuální paměť, kterou tvému programu poskytl operační systém. Pokud chceš přímo zapisovat do fyzické paměti (například máš v paměti namapované nějaké zařízení, které se pomocí zápisů ovládá), musíš si (na Linuxu) zkompilovat podporu pro zařízení
/dev/mem
. Následně toto zařízení otevřeš, pomocí lseek dojedeš na danou pozici a pomocí read přečteš (případně je možné namapovat kousek tohoto souboru pomocí mmap do tvého virtuálního prostoru a zápisy jsou pak překládány jak by člověk čekal).
#include <stdlib.h> void int5() { asm volatile("int $5" : : : "memory"); } int main(int argc, char **argv) { int5(); return EXIT_SUCCESS; }
Tiskni
Sdílej: