abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    9.9. 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 164 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Uváznutí v Aktor systému

    15.10.2019 16:39 BoneFlute | skóre: 3
    Uváznutí v Aktor systému
    Přečteno: 371×
    Zdravím.

    Zkouším si jednoduchý Aktor systém. Celkem mi to jakože pěkně funguje, ale trošku jsem se zasekl na uváznutí.

    Předpokládejme dva aktory A a B.
    A -> B: kolik je hodin
    B -> A: 19:41
    A -> B: supr, díky
    B -> A: není zač
    A -> B: ok
    B -> A: ok
    A -> B: ok
    B -> A: ok
    A -> B: ok
    B -> A: ok
    A -> B: ok
    ...
    

    Mohl by mi tu někodo poradit, jak se něco takového řeší? Třeba v Erlangu, systému Akka, nebo dalších?

    Nechce se mi spoléhat na to, že ten aktor bude napsán správně. Rád bych tomu dodal alespoň základní ochranu. V "normálním" kódu se to dá trochu statistickou analýzou podchytit. Na druhou stranu mé znalosti problematiky jsou omezené, a tak třeba existuje nějaké jednoduché řešení které dokáže víc.

    Předem dík.

    Odpovědi

    xkucf03 avatar 16.10.2019 15:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému

    Kdo definuje ten protokol a význam jednotlivých zpráv? Tam, kde je definováno, co znamená „ok“, by mělo být i definováno, jestli se na takovou zprávu má odpovídat.

    K nějakému zacyklení nebo rekurzi může dojít všude. To je chyba návrhu. Určitý počet opakování nebo návrat k předchozím stavům či nějaká rekurze můžou být dokonce žádoucí – např. zadání může znít tak, že se má něco zkusit třikrát s nějakou prodlevou, a pak to teprve má jít jinou cestou (opustit cyklus, ukončit se). Tzn. přidáš si tam nějaké počítadlo. Ale jak říkám, to je otázka návrhu/zadání. Pokud máš chybné zadání nebo se jím neřídíš, tak ti žádná technologie nepomůže.

    Ten návrh můžeš mít popsaný nějakým formálním jazykem a z něj generovat kód… pak bys mohl staticky analyzovat ten formální popis. Jestli ten kód píšeš ručně a jsou to prostě jen různé kousky kódu, které nějak reagují na nějaké události, ale není nikde zachycený ten logický model jako celek, tak se obávám, že to nelze. Leda k tomu psát automatické testy – ale tím neprokážeš, že to nikdy neselže – jen, že to v předpokládaných případech pracuje podle zadání.

    P.S. upravil jsem formátování (přidal <pre/>)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.10.2019 18:24 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému
    Myslím si to samé, už jsem odpovídal na totožný dotaz na root.cz. Postupně mi došlo, že tazatel asi chce obecnou prevenci zacyklení bez ohledu na protokol. Což nemá řešení a ani to nedává smysl.
    -- OldFrog
    16.10.2019 20:04 BoneFlute | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému
    Díky za příspěvek.
    16.10.2019 20:51 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému
    Myslím, že tu byl nedávno příspěvek, kdy se někdo snažil o "správný vzor návrhu vícethreadové aplikace".

    Určité fungování jde zajistit jen pro určité architektury a případy. Obecně to nejde.

    1) Určité zmírnění problému může spočívat v řešení, že se zprávám přidají priority důležitosti. Přednostně docházejí zprávy s vyššími prioritami. Můžete mít třeba zprávy "urgentní", "důležité", a pak zprávy "zahoditelné".

    2) Dále třeba v tom, že sender musí "navázat spojení" a povolit příjem.

    3) Pokud má actor frontu zpráv, je možné nad těmi zprávami dělat redukce a optimalizace. Tak jako to třeba dělá každý GUI ve své frontě zpráv.

    4) Každý sender může mít "váhu", která se snižuje při příliš vysoké frekvenci zpráv, a postupně obnovuje při "rádiovém klidu". Ovšem je třeba u každého sendera dát jinou počáteční váhu, některé dvojice actorů potřebují intenzivně komunikovat.

    5) Často se spojuje do jedné dvojice zpráva a případná odpověď na ní jako pár. Ovšem zatěžuje to zbytečně synchronizaci.

    6) Dále je možné detekovat různá zablokování a nepříznivé stavy.

    Je třeba ale napsat, že actor systém je založen na férovosti. Není určen pro neférové situace. Pokud v actor systému máte "záškodníka", tak vám ho rozloží snadno na atomy. Actor architektura se s tím prostě neumí vypořádat.

    Většina různých paralelních systémů implementuje ty věci co jsem popsal výše, a ještě mnohé další. Především je řada zpráv zahoditelných zcela, když systém přestane stíhat časově.

    Obecně nelze actor schéma učinit bezpečným a blbuvzdorným. Nejde to.

    Co je ale dobré je učinit ho flexibilním pomocí zahazování zpráv a dalších instrumentů, pokud začne běžet na hormí mezi výkonu počítače/hardware.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.