abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Zajímavý článek

    Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Zajímavý software

    Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 15:00 | Komunita

    Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    5.6. 12:33 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    5.6. 11:22 | Komunita

    Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    5.6. 11:11 | Komunita

    Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 04:33 | Zajímavý software

    Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 02:55 | IT novinky

    Dnes po celém světě startuje prodej herní konzole Nintendo Switch 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (33%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 221 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 2.6. 08:30
    Rozcestník

    Dotaz: Uváznutí v Aktor systému

    15.10.2019 16:39 BoneFlute | skóre: 3
    Uváznutí v Aktor systému
    Přečteno: 371×
    Zdravím.

    Zkouším si jednoduchý Aktor systém. Celkem mi to jakože pěkně funguje, ale trošku jsem se zasekl na uváznutí.

    Předpokládejme dva aktory A a B.
    A -> B: kolik je hodin
    B -> A: 19:41
    A -> B: supr, díky
    B -> A: není zač
    A -> B: ok
    B -> A: ok
    A -> B: ok
    B -> A: ok
    A -> B: ok
    B -> A: ok
    A -> B: ok
    ...
    

    Mohl by mi tu někodo poradit, jak se něco takového řeší? Třeba v Erlangu, systému Akka, nebo dalších?

    Nechce se mi spoléhat na to, že ten aktor bude napsán správně. Rád bych tomu dodal alespoň základní ochranu. V "normálním" kódu se to dá trochu statistickou analýzou podchytit. Na druhou stranu mé znalosti problematiky jsou omezené, a tak třeba existuje nějaké jednoduché řešení které dokáže víc.

    Předem dík.

    Odpovědi

    xkucf03 avatar 16.10.2019 15:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému

    Kdo definuje ten protokol a význam jednotlivých zpráv? Tam, kde je definováno, co znamená „ok“, by mělo být i definováno, jestli se na takovou zprávu má odpovídat.

    K nějakému zacyklení nebo rekurzi může dojít všude. To je chyba návrhu. Určitý počet opakování nebo návrat k předchozím stavům či nějaká rekurze můžou být dokonce žádoucí – např. zadání může znít tak, že se má něco zkusit třikrát s nějakou prodlevou, a pak to teprve má jít jinou cestou (opustit cyklus, ukončit se). Tzn. přidáš si tam nějaké počítadlo. Ale jak říkám, to je otázka návrhu/zadání. Pokud máš chybné zadání nebo se jím neřídíš, tak ti žádná technologie nepomůže.

    Ten návrh můžeš mít popsaný nějakým formálním jazykem a z něj generovat kód… pak bys mohl staticky analyzovat ten formální popis. Jestli ten kód píšeš ručně a jsou to prostě jen různé kousky kódu, které nějak reagují na nějaké události, ale není nikde zachycený ten logický model jako celek, tak se obávám, že to nelze. Leda k tomu psát automatické testy – ale tím neprokážeš, že to nikdy neselže – jen, že to v předpokládaných případech pracuje podle zadání.

    P.S. upravil jsem formátování (přidal <pre/>)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.10.2019 18:24 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému
    Myslím si to samé, už jsem odpovídal na totožný dotaz na root.cz. Postupně mi došlo, že tazatel asi chce obecnou prevenci zacyklení bez ohledu na protokol. Což nemá řešení a ani to nedává smysl.
    -- OldFrog
    16.10.2019 20:04 BoneFlute | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému
    Díky za příspěvek.
    16.10.2019 20:51 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uváznutí v Aktor systému
    Myslím, že tu byl nedávno příspěvek, kdy se někdo snažil o "správný vzor návrhu vícethreadové aplikace".

    Určité fungování jde zajistit jen pro určité architektury a případy. Obecně to nejde.

    1) Určité zmírnění problému může spočívat v řešení, že se zprávám přidají priority důležitosti. Přednostně docházejí zprávy s vyššími prioritami. Můžete mít třeba zprávy "urgentní", "důležité", a pak zprávy "zahoditelné".

    2) Dále třeba v tom, že sender musí "navázat spojení" a povolit příjem.

    3) Pokud má actor frontu zpráv, je možné nad těmi zprávami dělat redukce a optimalizace. Tak jako to třeba dělá každý GUI ve své frontě zpráv.

    4) Každý sender může mít "váhu", která se snižuje při příliš vysoké frekvenci zpráv, a postupně obnovuje při "rádiovém klidu". Ovšem je třeba u každého sendera dát jinou počáteční váhu, některé dvojice actorů potřebují intenzivně komunikovat.

    5) Často se spojuje do jedné dvojice zpráva a případná odpověď na ní jako pár. Ovšem zatěžuje to zbytečně synchronizaci.

    6) Dále je možné detekovat různá zablokování a nepříznivé stavy.

    Je třeba ale napsat, že actor systém je založen na férovosti. Není určen pro neférové situace. Pokud v actor systému máte "záškodníka", tak vám ho rozloží snadno na atomy. Actor architektura se s tím prostě neumí vypořádat.

    Většina různých paralelních systémů implementuje ty věci co jsem popsal výše, a ještě mnohé další. Především je řada zpráv zahoditelných zcela, když systém přestane stíhat časově.

    Obecně nelze actor schéma učinit bezpečným a blbuvzdorným. Nejde to.

    Co je ale dobré je učinit ho flexibilním pomocí zahazování zpráv a dalších instrumentů, pokud začne běžet na hormí mezi výkonu počítače/hardware.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.