abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 37
    včera 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 282 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: C++ callback

    8.11.2019 17:14 __blr__
    C++ callback
    Přečteno: 870×
    Zdravím,

    potřeboval bych implementovat jednoduchou epoll smyčku, kdy ke každému deskriptoru potřebuju uložit callback. Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.

    Dohledal jsem mnoho implementací "delegation/c++ method callback" z různých dob na různých verzích C++.

    Rád bych se zeptat, jak dnes, tady a teď řešit tuto problematiku.

    Díky

    Odpovědi

    8.11.2019 20:38 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    A to "potřebuju" znamená co?
    8.11.2019 22:28 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    Metóda nejakej triedy v C++ je vlastne obyčajná C funkcia, ktorá okrem obyčajných parametrov dostane jeden parameter navyše: this. Ja som stará škola, ale urobil by som jednoducho mapu, kde kľúčom je deskriptor a hodnotou je pointer na funkciu.

    A pokiaľ treba funkcii "odovzdať this", tak by hodnotou v tej mape nebol pointer na funkciu, ale štruktúra, v ktorej je jeden pointer na objekt (,ktorého metódu treba zavolať) a jeden pointer na funkciu.
    11.11.2019 12:44 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    https://en.cppreference.com/w/cpp/utility/functional/invoke
    11.11.2019 14:16 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.

    Huh? A tohle je "známo" odkdy? Že jsem to nějak nepostřehnul… Tady jsou "nestatické" metody a &třída::metoda:

    #include <iostream>
    #include <memory>
    #include <string>
    #include <tuple>
    
    class BunchOfCallbacks {
     public:
      BunchOfCallbacks(std::string state) : state_(std::move(state)) {}
    
      void Callback1(const std::string& message) const {
        std::cout << "Callback1 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
      }
      void Callback2(const std::string& message) const {
        std::cout << "Callback2 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
      }
    
     private:
      const std::string state_;
    };
    
    int main() {
      const std::tuple<BunchOfCallbacks,
                       void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&) const>
          callbacks[]{
              {BunchOfCallbacks{"first state"}, &BunchOfCallbacks::Callback1},
              {BunchOfCallbacks{"second state"}, &BunchOfCallbacks::Callback2},
          };
    
      for (const auto& bunch_callback : callbacks) {
        const auto& bunch{std::get<0>(bunch_callback)};
        const auto callback{std::get<1>(bunch_callback)};
    
        (bunch.*callback)("Yay! I can select a callback!");
      }
    }
    
    xkucf03 avatar 11.11.2019 14:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback

    Bývá problém to předat do API nějaké céčkovské knihovny, ne?

    Tam to často řeší tak, že kromě (statické) funkce lze předat i libovolný ukazatel, který se pak použije jako parametr při volání té funkce (tzn. tohle je způsob jak tam dostat to this nebo nějaký kontext)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.11.2019 16:43 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback

    Máš pravdu, (implicitní) požadavek na interoperabilitu s C jsem tady úplně přehlédl. :-) Ano, tam by se to muselo řešit jinak.

    Problém totiž je, že member pointer je dost podivná věc. Například sizeof(void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&)) je asi tak 16, což zjevně neodpovídá pointeru, se kterým by mohlo pracovat přímo C.

    (Důvod pro velikost member pointeru nějak souvisí s tím, že skrz něj musí správně fungovat taky virtuální metody. Což je u tříd bez virtuálních metod celkem jedno, ale ta implementace už je zkrátka taková.)

    Když to má spolupracovat s C, asi bych ten callback napsal jako virtuální metodu, tj. každý typ callbacku by byl třída. Tam se pak dá předat tomu C nějaký void* a vhodný C++ wrapper (viditelný z C) ho může interpretovat jako ukazatel na toho abstraktního předka a zavolat jeho virtuální metodu.

    11.11.2019 16:56 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback

    Inu, epoll() neznám, takže příklad s epoll() tady narychlo nesesmolím, ale takhle by mohla (obecně) vypadat ta spolupráce s C (tady konkrétně s pthread):

    #include <errno.h>
    #include <pthread.h>
    #include <string.h>
    #include <iostream>
    
    namespace {
    struct Callback {
      virtual void* call() = 0;
    };
    
    class ThreadWrapper {
      pthread_t thread_;
    
     public:
      ThreadWrapper(void* (*start_routine)(void*), void* arg) {
        if (-1 == pthread_create(&thread_, nullptr, start_routine, arg)) {
          throw errno;
        }
      }
      ~ThreadWrapper() {
        if (-1 == pthread_join(thread_, nullptr)) {
          std::cerr << "Join failed!\n";
        }
      }
    };
    
    void* ThreadBody(void* arg) { return static_cast<Callback*>(arg)->call(); }
    }  // namespace
    
    int main() {
      struct Callback1 : public Callback {
        void* call() override {
          std::cout << "I'm Callback 1!\n";
          return nullptr;
        }
      } callback1;
      struct Callback2 : public Callback {
        void* call() override {
          std::cout << "I'm Callback 2!\n";
          return nullptr;
        }
      } callback2;
    
      try {
        ThreadWrapper t1(ThreadBody, &callback1);
        ThreadWrapper t2(ThreadBody, &callback2);
      } catch (int e) {
        std::cerr << strerror(e) << std::endl;
      }
    }
    

    To^^^ pochopitelně vyžaduje -lpthread.

    (Jasně, používat takhle v C++ pthread je nesmysl, protože C++ má už dávno (od dob Rapperswilu) na vlákna vhodnější abstrakce, nicméně tohle je míněno jako příklad na "callback mezi C a C++".)

    14.11.2019 14:17 Kojot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    std::function
    17.11.2019 16:52 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    V čem je vlastně problém? V epoll_data můžeš mít vlastní pointer, to ti stačí. Můžeš si dynamicky naalokovat klidně std::function, kde budeš mít cokoliv, pointer předáš při přidávání deskriptoru v epoll_event::data, po volání epoll_wait tento pointer dostaneš, přetypuješ na pointer na std::function, dereferencuješ a zavoláš. Nebo místo alokace std::function můžeš naalokovat strukturu, kde bude ukazatel na objekt a ukazatel na funkci a pak funkci zavoláš na ten objekt.
    22.11.2019 20:58 __blr__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    Vyřešeno, díky moc!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.