abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 4
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 402 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ callback

    8.11.2019 17:14 __blr__
    C++ callback
    Přečteno: 868×
    Zdravím,

    potřeboval bych implementovat jednoduchou epoll smyčku, kdy ke každému deskriptoru potřebuju uložit callback. Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.

    Dohledal jsem mnoho implementací "delegation/c++ method callback" z různých dob na různých verzích C++.

    Rád bych se zeptat, jak dnes, tady a teď řešit tuto problematiku.

    Díky

    Odpovědi

    8.11.2019 20:38 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    A to "potřebuju" znamená co?
    8.11.2019 22:28 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    Metóda nejakej triedy v C++ je vlastne obyčajná C funkcia, ktorá okrem obyčajných parametrov dostane jeden parameter navyše: this. Ja som stará škola, ale urobil by som jednoducho mapu, kde kľúčom je deskriptor a hodnotou je pointer na funkciu.

    A pokiaľ treba funkcii "odovzdať this", tak by hodnotou v tej mape nebol pointer na funkciu, ale štruktúra, v ktorej je jeden pointer na objekt (,ktorého metódu treba zavolať) a jeden pointer na funkciu.
    11.11.2019 12:44 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    https://en.cppreference.com/w/cpp/utility/functional/invoke
    11.11.2019 14:16 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.

    Huh? A tohle je "známo" odkdy? Že jsem to nějak nepostřehnul… Tady jsou "nestatické" metody a &třída::metoda:

    #include <iostream>
    #include <memory>
    #include <string>
    #include <tuple>
    
    class BunchOfCallbacks {
     public:
      BunchOfCallbacks(std::string state) : state_(std::move(state)) {}
    
      void Callback1(const std::string& message) const {
        std::cout << "Callback1 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
      }
      void Callback2(const std::string& message) const {
        std::cout << "Callback2 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
      }
    
     private:
      const std::string state_;
    };
    
    int main() {
      const std::tuple<BunchOfCallbacks,
                       void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&) const>
          callbacks[]{
              {BunchOfCallbacks{"first state"}, &BunchOfCallbacks::Callback1},
              {BunchOfCallbacks{"second state"}, &BunchOfCallbacks::Callback2},
          };
    
      for (const auto& bunch_callback : callbacks) {
        const auto& bunch{std::get<0>(bunch_callback)};
        const auto callback{std::get<1>(bunch_callback)};
    
        (bunch.*callback)("Yay! I can select a callback!");
      }
    }
    
    xkucf03 avatar 11.11.2019 14:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback

    Bývá problém to předat do API nějaké céčkovské knihovny, ne?

    Tam to často řeší tak, že kromě (statické) funkce lze předat i libovolný ukazatel, který se pak použije jako parametr při volání té funkce (tzn. tohle je způsob jak tam dostat to this nebo nějaký kontext)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.11.2019 16:43 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback

    Máš pravdu, (implicitní) požadavek na interoperabilitu s C jsem tady úplně přehlédl. :-) Ano, tam by se to muselo řešit jinak.

    Problém totiž je, že member pointer je dost podivná věc. Například sizeof(void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&)) je asi tak 16, což zjevně neodpovídá pointeru, se kterým by mohlo pracovat přímo C.

    (Důvod pro velikost member pointeru nějak souvisí s tím, že skrz něj musí správně fungovat taky virtuální metody. Což je u tříd bez virtuálních metod celkem jedno, ale ta implementace už je zkrátka taková.)

    Když to má spolupracovat s C, asi bych ten callback napsal jako virtuální metodu, tj. každý typ callbacku by byl třída. Tam se pak dá předat tomu C nějaký void* a vhodný C++ wrapper (viditelný z C) ho může interpretovat jako ukazatel na toho abstraktního předka a zavolat jeho virtuální metodu.

    11.11.2019 16:56 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback

    Inu, epoll() neznám, takže příklad s epoll() tady narychlo nesesmolím, ale takhle by mohla (obecně) vypadat ta spolupráce s C (tady konkrétně s pthread):

    #include <errno.h>
    #include <pthread.h>
    #include <string.h>
    #include <iostream>
    
    namespace {
    struct Callback {
      virtual void* call() = 0;
    };
    
    class ThreadWrapper {
      pthread_t thread_;
    
     public:
      ThreadWrapper(void* (*start_routine)(void*), void* arg) {
        if (-1 == pthread_create(&thread_, nullptr, start_routine, arg)) {
          throw errno;
        }
      }
      ~ThreadWrapper() {
        if (-1 == pthread_join(thread_, nullptr)) {
          std::cerr << "Join failed!\n";
        }
      }
    };
    
    void* ThreadBody(void* arg) { return static_cast<Callback*>(arg)->call(); }
    }  // namespace
    
    int main() {
      struct Callback1 : public Callback {
        void* call() override {
          std::cout << "I'm Callback 1!\n";
          return nullptr;
        }
      } callback1;
      struct Callback2 : public Callback {
        void* call() override {
          std::cout << "I'm Callback 2!\n";
          return nullptr;
        }
      } callback2;
    
      try {
        ThreadWrapper t1(ThreadBody, &callback1);
        ThreadWrapper t2(ThreadBody, &callback2);
      } catch (int e) {
        std::cerr << strerror(e) << std::endl;
      }
    }
    

    To^^^ pochopitelně vyžaduje -lpthread.

    (Jasně, používat takhle v C++ pthread je nesmysl, protože C++ má už dávno (od dob Rapperswilu) na vlákna vhodnější abstrakce, nicméně tohle je míněno jako příklad na "callback mezi C a C++".)

    14.11.2019 14:17 Kojot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    std::function
    17.11.2019 16:52 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    V čem je vlastně problém? V epoll_data můžeš mít vlastní pointer, to ti stačí. Můžeš si dynamicky naalokovat klidně std::function, kde budeš mít cokoliv, pointer předáš při přidávání deskriptoru v epoll_event::data, po volání epoll_wait tento pointer dostaneš, přetypuješ na pointer na std::function, dereferencuješ a zavoláš. Nebo místo alokace std::function můžeš naalokovat strukturu, kde bude ukazatel na objekt a ukazatel na funkci a pak funkci zavoláš na ten objekt.
    22.11.2019 20:58 __blr__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ callback
    Vyřešeno, díky moc!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.