Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
&trida::metoda.
Dohledal jsem mnoho implementací "delegation/c++ method callback" z různých dob na různých verzích C++.
Rád bych se zeptat, jak dnes, tady a teď řešit tuto problematiku.
Díky
            Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.
Huh? A tohle je "známo" odkdy? Že jsem to nějak nepostřehnul… Tady jsou "nestatické" metody a &třída::metoda:
#include <iostream>
#include <memory>
#include <string>
#include <tuple>
class BunchOfCallbacks {
 public:
  BunchOfCallbacks(std::string state) : state_(std::move(state)) {}
  void Callback1(const std::string& message) const {
    std::cout << "Callback1 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
  }
  void Callback2(const std::string& message) const {
    std::cout << "Callback2 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
  }
 private:
  const std::string state_;
};
int main() {
  const std::tuple<BunchOfCallbacks,
                   void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&) const>
      callbacks[]{
          {BunchOfCallbacks{"first state"}, &BunchOfCallbacks::Callback1},
          {BunchOfCallbacks{"second state"}, &BunchOfCallbacks::Callback2},
      };
  for (const auto& bunch_callback : callbacks) {
    const auto& bunch{std::get<0>(bunch_callback)};
    const auto callback{std::get<1>(bunch_callback)};
    (bunch.*callback)("Yay! I can select a callback!");
  }
}
            Bývá problém to předat do API nějaké céčkovské knihovny, ne?
Tam to často řeší tak, že kromě (statické) funkce lze předat i libovolný ukazatel, který se pak použije jako parametr při volání té funkce (tzn. tohle je způsob jak tam dostat to this nebo nějaký kontext)
Máš pravdu, (implicitní) požadavek na interoperabilitu s C jsem tady úplně přehlédl.  Ano, tam by se to muselo řešit jinak.
 Ano, tam by se to muselo řešit jinak.
Problém totiž je, že member pointer je dost podivná věc. Například sizeof(void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&)) je asi tak 16, což zjevně neodpovídá pointeru, se kterým by mohlo pracovat přímo C.
(Důvod pro velikost member pointeru nějak souvisí s tím, že skrz něj musí správně fungovat taky virtuální metody. Což je u tříd bez virtuálních metod celkem jedno, ale ta implementace už je zkrátka taková.)
Když to má spolupracovat s C, asi bych ten callback napsal jako virtuální metodu, tj. každý typ callbacku by byl třída. Tam se pak dá předat tomu C nějaký void* a vhodný C++ wrapper (viditelný z C) ho může interpretovat jako ukazatel na toho abstraktního předka a zavolat jeho virtuální metodu.
Inu, epoll() neznám, takže příklad s epoll() tady narychlo nesesmolím, ale takhle by mohla (obecně) vypadat ta spolupráce s C (tady konkrétně s pthread):
#include <errno.h>
#include <pthread.h>
#include <string.h>
#include <iostream>
namespace {
struct Callback {
  virtual void* call() = 0;
};
class ThreadWrapper {
  pthread_t thread_;
 public:
  ThreadWrapper(void* (*start_routine)(void*), void* arg) {
    if (-1 == pthread_create(&thread_, nullptr, start_routine, arg)) {
      throw errno;
    }
  }
  ~ThreadWrapper() {
    if (-1 == pthread_join(thread_, nullptr)) {
      std::cerr << "Join failed!\n";
    }
  }
};
void* ThreadBody(void* arg) { return static_cast<Callback*>(arg)->call(); }
}  // namespace
int main() {
  struct Callback1 : public Callback {
    void* call() override {
      std::cout << "I'm Callback 1!\n";
      return nullptr;
    }
  } callback1;
  struct Callback2 : public Callback {
    void* call() override {
      std::cout << "I'm Callback 2!\n";
      return nullptr;
    }
  } callback2;
  try {
    ThreadWrapper t1(ThreadBody, &callback1);
    ThreadWrapper t2(ThreadBody, &callback2);
  } catch (int e) {
    std::cerr << strerror(e) << std::endl;
  }
}
To^^^ pochopitelně vyžaduje -lpthread.
(Jasně, používat takhle v C++ pthread je nesmysl, protože C++ má už dávno (od dob Rapperswilu) na vlákna vhodnější abstrakce, nicméně tohle je míněno jako příklad na "callback mezi C a C++".)
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                