Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
&trida::metoda.
Dohledal jsem mnoho implementací "delegation/c++ method callback" z různých dob na různých verzích C++.
Rád bych se zeptat, jak dnes, tady a teď řešit tuto problematiku.
Díky
Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.
Huh? A tohle je "známo" odkdy? Že jsem to nějak nepostřehnul… Tady jsou "nestatické" metody a &třída::metoda:
#include <iostream>
#include <memory>
#include <string>
#include <tuple>
class BunchOfCallbacks {
public:
BunchOfCallbacks(std::string state) : state_(std::move(state)) {}
void Callback1(const std::string& message) const {
std::cout << "Callback1 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
}
void Callback2(const std::string& message) const {
std::cout << "Callback2 (" << state_ << "): " << message << std::endl;
}
private:
const std::string state_;
};
int main() {
const std::tuple<BunchOfCallbacks,
void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&) const>
callbacks[]{
{BunchOfCallbacks{"first state"}, &BunchOfCallbacks::Callback1},
{BunchOfCallbacks{"second state"}, &BunchOfCallbacks::Callback2},
};
for (const auto& bunch_callback : callbacks) {
const auto& bunch{std::get<0>(bunch_callback)};
const auto callback{std::get<1>(bunch_callback)};
(bunch.*callback)("Yay! I can select a callback!");
}
}
Bývá problém to předat do API nějaké céčkovské knihovny, ne?
Tam to často řeší tak, že kromě (statické) funkce lze předat i libovolný ukazatel, který se pak použije jako parametr při volání té funkce (tzn. tohle je způsob jak tam dostat to this nebo nějaký kontext)
Máš pravdu, (implicitní) požadavek na interoperabilitu s C jsem tady úplně přehlédl.
Ano, tam by se to muselo řešit jinak.
Problém totiž je, že member pointer je dost podivná věc. Například sizeof(void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&)) je asi tak 16, což zjevně neodpovídá pointeru, se kterým by mohlo pracovat přímo C.
(Důvod pro velikost member pointeru nějak souvisí s tím, že skrz něj musí správně fungovat taky virtuální metody. Což je u tříd bez virtuálních metod celkem jedno, ale ta implementace už je zkrátka taková.)
Když to má spolupracovat s C, asi bych ten callback napsal jako virtuální metodu, tj. každý typ callbacku by byl třída. Tam se pak dá předat tomu C nějaký void* a vhodný C++ wrapper (viditelný z C) ho může interpretovat jako ukazatel na toho abstraktního předka a zavolat jeho virtuální metodu.
Inu, epoll() neznám, takže příklad s epoll() tady narychlo nesesmolím, ale takhle by mohla (obecně) vypadat ta spolupráce s C (tady konkrétně s pthread):
#include <errno.h>
#include <pthread.h>
#include <string.h>
#include <iostream>
namespace {
struct Callback {
virtual void* call() = 0;
};
class ThreadWrapper {
pthread_t thread_;
public:
ThreadWrapper(void* (*start_routine)(void*), void* arg) {
if (-1 == pthread_create(&thread_, nullptr, start_routine, arg)) {
throw errno;
}
}
~ThreadWrapper() {
if (-1 == pthread_join(thread_, nullptr)) {
std::cerr << "Join failed!\n";
}
}
};
void* ThreadBody(void* arg) { return static_cast<Callback*>(arg)->call(); }
} // namespace
int main() {
struct Callback1 : public Callback {
void* call() override {
std::cout << "I'm Callback 1!\n";
return nullptr;
}
} callback1;
struct Callback2 : public Callback {
void* call() override {
std::cout << "I'm Callback 2!\n";
return nullptr;
}
} callback2;
try {
ThreadWrapper t1(ThreadBody, &callback1);
ThreadWrapper t2(ThreadBody, &callback2);
} catch (int e) {
std::cerr << strerror(e) << std::endl;
}
}
To^^^ pochopitelně vyžaduje -lpthread.
(Jasně, používat takhle v C++ pthread je nesmysl, protože C++ má už dávno (od dob Rapperswilu) na vlákna vhodnější abstrakce, nicméně tohle je míněno jako příklad na "callback mezi C a C++".)
Tiskni
Sdílej: