Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »
const char *dev = "/dev/input/by-id/usb-Gaming_KB_Gaming_KB-event-kbd";
fd = open(dev, O_RDONLY);
while (1) {
n = read(fd, &ev, sizeof ev);
if (ev.type == EV_KEY) {
// nějaké zpracování
}
}
Chtěl bych něco takovéhoto (pro libovolný, při spuštění daný, počet klávesnic, čili místo dev1, dev2 by byl nějaký seznam, nebo Vector, nebo tak něco, ale to už taky zvládnu)
const char *dev = "/dev/input/by-id/usb-Gaming_KB_Gaming_KB-event-kbd";
const char *dev2 = "/dev/input/by-id/usb-neco-jineho-event-kbd";
fd = open(dev, O_RDONLY);
fd2 = open(dev2, O_RDONLY);
while (1) {
n = read(fd, &ev, sizeof ev);
n2 = read(fd2, &ev2, sizeof ev2);
if (n1) {
if (ev.type == EV_KEY) {
// nějaké zpracování
}
}
if (n2) {
if (ev2.type == EV_KEY) {
// nějaké podobné zpracování
}
}
}
ale dělat to naráz (neblokující), nečekat zablokovaný na jedné z klávesnic ....
nebo ještě lépe blokovat, dokud nebude aspoň jedna stisknutá, abych se zbytečně nemotal ve smyčce a nepožíral planě výkon
Asi bych to zvládnul nějak přez vlákna, ale to mi přijde s kanonem na vrabce
Řešení dotazu:
poll() nebo select()? Zdá se mi, že obě dokážou číst z více file descriptorů naráz, ale už jsem je dlouho nepoužil.
Druhá možnost je std::thread pro každou klávesnici. (Ale pro use case shift na jedné a písmeno na druhé je mnohem lepší poll().)
Tiskni
Sdílej: