Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
const char *dev = "/dev/input/by-id/usb-Gaming_KB_Gaming_KB-event-kbd";
fd = open(dev, O_RDONLY);
while (1) {
n = read(fd, &ev, sizeof ev);
if (ev.type == EV_KEY) {
// nějaké zpracování
}
}
Chtěl bych něco takovéhoto (pro libovolný, při spuštění daný, počet klávesnic, čili místo dev1, dev2 by byl nějaký seznam, nebo Vector, nebo tak něco, ale to už taky zvládnu)
const char *dev = "/dev/input/by-id/usb-Gaming_KB_Gaming_KB-event-kbd";
const char *dev2 = "/dev/input/by-id/usb-neco-jineho-event-kbd";
fd = open(dev, O_RDONLY);
fd2 = open(dev2, O_RDONLY);
while (1) {
n = read(fd, &ev, sizeof ev);
n2 = read(fd2, &ev2, sizeof ev2);
if (n1) {
if (ev.type == EV_KEY) {
// nějaké zpracování
}
}
if (n2) {
if (ev2.type == EV_KEY) {
// nějaké podobné zpracování
}
}
}
ale dělat to naráz (neblokující), nečekat zablokovaný na jedné z klávesnic ....
nebo ještě lépe blokovat, dokud nebude aspoň jedna stisknutá, abych se zbytečně nemotal ve smyčce a nepožíral planě výkon
Asi bych to zvládnul nějak přez vlákna, ale to mi přijde s kanonem na vrabce
Řešení dotazu:
poll() nebo select()? Zdá se mi, že obě dokážou číst z více file descriptorů naráz, ale už jsem je dlouho nepoužil.
Druhá možnost je std::thread pro každou klávesnici. (Ale pro use case shift na jedné a písmeno na druhé je mnohem lepší poll().)
Tiskni
Sdílej: