Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
namespace
{
template<typename CharType = wchar_t>
std::basic_istream<CharType>& operator>>(std::basic_istream<CharType>& inputStream, std::basic_string<CharType>& line)
{
std::getline(inputStream, line);
return inputStream;
}
}
template<typename CharType = char>
auto ReadLines(std::wstring path)
{
auto inputStream = new std::ifstream(path);
using iterator = std::istream_iterator<std::basic_string<CharType>>;
auto begin = std::shared_ptr<iterator>(
new iterator(*inputStream),
[inputStream](auto* iterator)
{
delete iterator;
delete inputStream;
}
);
return begin;
}
Je toto správne riešenie? Alebo na to idem zle? Lebo fungovať mi to funguje. Ak viete o niečom priamočiarejšom tak sem s tým. Ďakujem.
auto begin = ReadLines(L"c:\test\newFile21.txt");
for (auto it = *begin; it != std::istream_iterator<std::string>(); ++it)
{
std::cout << ":" << *it << "n";
}
#include <fstream>
#include <iostream>
#include <stdexcept>
template <typename T>
void read_lines(const std::string &path, T &&handler)
{
std::ifstream s{};
s.open(path);
if (!s.is_open())
throw std::runtime_error{"Cannot open file"};
std::string str{};
while (std::getline(s, str).good())
handler(str);
}
int main()
{
try {
read_lines("abc.txt", [](const std::string &s) { std::cout << s << std::endl; });
} catch (const std::runtime_error &ex) {
std::cout << ex.what() << std::endl;
}
return 0;
}
Začal bych od jednoduchého příkladu — implicitní iterace po slovech. To se zařídí třeba takhle:
#include <fstream>
#include <iostream>
#include <iterator>
#include <string>
namespace {
template<typename C>
struct ifstream_iterable {
ifstream_iterable(const std::string &path) : stream_{path} {}
auto begin() { return iterator{stream_}; }
auto end() { return iterator{}; }
private:
typedef std::istream_iterator<std::basic_string<C>, C> iterator;
std::basic_ifstream<C> stream_;
};
} // namespace
int main() {
for (auto &w : ifstream_iterable<wchar_t>{"/proc/cpuinfo"})
std::wcout << w << std::endl;
}
To bychom měli. Teď je otázka, jak z toho^^^ udělat iteraci po řádcích. Předně pár poznámek k tématu:
>> je mírně špatně v mezích zákona, protože deklarace je hodně podobná této deklaraci v headeru <string>, což sice na první pohled nevadí, ale na druhý pohled tam hraje roli až příliš mnoho složitých detailů kolem pravidel pro hledání identifikátorů. Drobná změna standardu a/nebo (kni)hovny může vést k tomu, že operátor se buď vůbec nepoužije, nebo začne být v konfliktu s operátory z (kni)hovny. Drobnou modifikací se mi podařilo vyrobit (proti)příklad, kdy clang++ i g++ kód přeloží bez varování, ale g++ „přetížený“ operátor použije, zatímco clang++ nikoliv.std::string (což je sice technicky možné, ale z hlediska kompatibility a udržovatelnosti kódu je vhodné se takových nápadů vyvarovat)Co tedy podniknout? Třeba tohle:
#include <fstream>
#include <iostream>
#include <iterator>
#include <string>
#include <utility>
namespace {
template <typename C>
struct line {
std::basic_istream<C>& operator <<(std::basic_istream<C> &stream) {
std::getline(stream, str_);
return stream;
}
operator const std::basic_string<C>&() const & { return str_; }
operator std::basic_string<C>&() & { return str_; } // zde se nepoužije
operator std::basic_string<C>() && { return std::move(str_); } // -dtto-
private:
std::basic_string<C> str_;
};
template <typename C>
std::basic_istream<C>& operator >>(std::basic_istream<C> &stream,
line<C> &str) {
str << stream;
return stream;
}
template<typename C>
struct ifstream_iterable {
ifstream_iterable(const std::string &path) : stream_{path} {}
auto begin() { return iterator{stream_}; }
auto end() { return iterator{}; }
private:
typedef std::istream_iterator<line<C>, C> iterator;
std::basic_ifstream<C> stream_;
};
} // namespace
int main() {
for (const std::wstring &l : ifstream_iterable<wchar_t>{"/proc/cpuinfo"})
std::wcout << l << std::endl;
}
Tohle^^^ nedědí od základních typů, nevyvolává příliš mnoho nespecifikovaných rohových případů, nepoužívá kámoše a vystačí si s jednou třídou (dělnickou), kterou lze konvertovat na odpovídající string. (Pro složitější konverze do jiného API si lze napsat deduction guides, ale to už je jiné téma. V této podobě se kód přeloží s C++ 14, 17 i 20, zatímco s deduction guides by vyžadoval minimálně C++17.)
Ještě závěrem dodám (a předejdu tak, doufám, některým komentářům), že někteří lidé mají utkvělou špatnou představu o sousloví return std::move(...); — myslí si, že něco takového nedává smysl a že by to nemělo existovat. Samozřejmě se mýlí, jak jinak; tady jsou k tomu předdrobnosti i podrobnosti.
A když nad tím znova přemýšlím (což rozhodně nedělám často), čitelnější to bude bez toho nestandardního operátoru <<, který nijak neinteraguje s (kni)hovnou a jenom všeho všudy mate čtenáře (včetně mě). Takže raději třeba takto:
#include <fstream>
#include <iostream>
#include <iterator>
#include <string>
#include <utility>
namespace {
template <typename C>
struct line {
operator const std::basic_string<C>&() const & { return str_; }
operator std::basic_string<C>&() & { return str_; }
operator std::basic_string<C>() && { return std::move(str_); } // nepoužito
private:
std::basic_string<C> str_;
};
template <typename C>
std::basic_istream<C>& operator >>(std::basic_istream<C> &stream,
line<C> &str) {
std::getline(stream, static_cast<std::basic_string<C>&>(str));
return stream;
}
template<typename C>
struct ifstream_iterable {
ifstream_iterable(const std::string &path) : stream_{path} {}
auto begin() { return iterator{stream_}; }
auto end() { return iterator{}; }
private:
typedef std::istream_iterator<line<C>, C> iterator;
std::basic_ifstream<C> stream_;
};
} // namespace
int main() {
for (const std::wstring &l : ifstream_iterable<wchar_t>{"/proc/cpuinfo"})
std::wcout << l << std::endl;
}
Ale ak pri smartpointeroch používate deleter tak sa použitiu delete nevyhnete.
To je sice pravda, ale právě nadužívání dynamické alokace je u C++ poměrně častá chyba. Zrovna třeba statement delete iterator; není dobrý nápad (a kdekoho přiměje zvednout obočí), protože iterátor má být (a většinou je) malý kousek dat (něco jako 16 B, dejme tomu), který se dá a má předávat všude hodnotou. (Samozřejmě kromě případu, kdy je potřeba z více míst měnit jeden iterátor, tj. mít něco jako dvouhvězdičkový pointer.)
Ještě bych poznamenal, jen tak pro úplnost, že příklad v dotazu by byl lepší s použitím std::unique_ptr místo std::shared_ptr. Zatímco std::unique_ptr je jednoduchý zapouzdřený pointer, který vyjadřuje exkluzivní vlastnictví a vlastní z jednoho kontextu jeden kousek dat, std::shared_ptr je složitá mašinerie s atomickým reference-countingem. Uvnitř v implementaci std::shared_ptr neukazuje přímo na data, která spravuje, nýbrž na svou vlastní dynamickou strukturu, ve které má (kromě pointeru) také atomické počítadlo referencí a pár dalších vychytávek. (Dlužno navíc dodat, v souvislosti s atomickým počítadlem, že jedna atomická instrukce může stát čas srovnatelný s řádově tisícem sčítání.) Dá se říct, že std::shared_ptr je v jistém smyslu thread-safe, byť s omezeními:
std::shared_ptr, každou z jiného vlákna, lze používat paralelně zcela bez omezení.std::shared_ptr několika vlákny (například rozumně atomické přiřazení toho sdíleného pointeru) ovšem samo od sebe atomické není; k tomu slouží specializace std::atomic<std::shared_ptr<...>>.Zkrátka a dobře (nebo zdlouha a špatně, teď nevím),
std::unique_ptr místo std::shared_ptr, je to jasná volba, zejména z hlediska efektivity a jednoznačnosti vlastnictví objektů. Atomický reference-counting je potřebný jenom velmi zřídka, nikoliv zhusta.
Tiskni
Sdílej: