Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
struct Entity { int prop1; int prop2; int prop3; }; auto entity = Entity{ .prop1 = 1, .prop2 = 2, .prop3 = 3 };
Řešení dotazu:
Možná to chce udělat krok zpátky a podrobněji popsat, jaký problém řešíš, a zejména proč je pro řešení toho problému tak důležité proměnlivé pořadí členů ve třídě a proč se nedá najít v C++ taková reprezentace, která to pořadí bude mít „správně“.
Nedá se zkrátka pořadí členů permutovat tak, aby mu obvyklý způsob inicializace odpovídal?
Pokud to nejde a někteří členové nemusí být k dispozici, dá se použít std::optional
(pro přímé zapouzdření) nebo std::unique_ptr
(pro „zapouzdření“ à la Java)?
Pokud se pořadí některých členů musí fakt libovolně náhodně lišit (proč?), pomohl by třeba std::variant
nebo dynamický kontejner nebo kombinace obojího?
Nedá se to rozdělit na víc různých typů? Nepomohla by dědičnost a mít to, co je vždy k dispozici, ve společném rodiči? (Což je opět stejná otázka jako „je možná permutace taková, že…“.)
Pokud to má být extrémní flexibilita bez ohledu na efektivitu, třeba je to případ pro std::unordered_map<std::string, std::variant<Spousta, Různých, Variant, ...>>
. I když, pro ještě větší podobnost JavaScriptu by ten klíč měl být asi std::variant<Nějaké, Skalární, Typy, ...>
místo std::string
.
Jenže: Proč dělat z C++ JavaScript? Určitě se ten nápad dá v C++ vyjádřit líp a „idiomaticky“. Pokud ne, třeba je lepší to nechat v JavaScriptu.
co jakoby takle uplně jednoduše :D
struct Entity { int a, b, c; }; int main() { Entity hermes; hermes.c=1; hermes.b=2; hermes.a=3; return 0; }
Ale const
tam můžeš mít taky, kdybys setsakra moc chtěl. Stačí, aby ta třída měla (implicitně nebo explicitně) &&
-konstruktor.
const Entity hermes{[] { Entity result; result.c = 1; result.b = 2; result.a = 3; return result; }()};
Jenom bych se vsadil, že se ty typy dají uspořádat (a spořádaně konstruktory inicializovat) mnohem líp než takhle.
Mám ještě dojem, že kolem toho volání lambdy musí být extra závorky nebo tak něco. Kompilátor napoví. Ale to už jsou jenom technikálie (vzor: fekálie); princip zůstává.
atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať
g++ od verze 8 sice trvá na zachování pořadí, ale už lze inicializátory vynechávat (příslušný člen je pak null initialized jako v C).
Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek)
Nic tak komplikovaného, prostě jen místo anonymních inicializátorů použijete pojmenované. Funguje to už od C90:
#include <stdio.h> struct entity { int prop1; int prop2; int prop3; }; int main() { struct entity e = { .prop3 = 3, .prop1 = 1, }; printf("prop1=%d, prop2=%d, prop3=%d\n", e.prop1, e.prop2, e.prop3); return 0; }
mike@lion:/tmp/test> gcc-12 --std=c90 -Wall -Wextra -o x x.c mike@lion:/tmp/test> ./x prop1=1, prop2=0, prop3=3
Třicet let standardizovaná featura mi nepřijde až tak horká novinka. :-)
Tiskni
Sdílej: