Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
struct Entity
{
int prop1;
int prop2;
int prop3;
};
auto entity = Entity{ .prop1 = 1, .prop2 = 2, .prop3 = 3 };
Řešení dotazu:
Možná to chce udělat krok zpátky a podrobněji popsat, jaký problém řešíš, a zejména proč je pro řešení toho problému tak důležité proměnlivé pořadí členů ve třídě a proč se nedá najít v C++ taková reprezentace, která to pořadí bude mít „správně“.
Nedá se zkrátka pořadí členů permutovat tak, aby mu obvyklý způsob inicializace odpovídal?
Pokud to nejde a někteří členové nemusí být k dispozici, dá se použít std::optional (pro přímé zapouzdření) nebo std::unique_ptr (pro „zapouzdření“ à la Java)?
Pokud se pořadí některých členů musí fakt libovolně náhodně lišit (proč?), pomohl by třeba std::variant nebo dynamický kontejner nebo kombinace obojího?
Nedá se to rozdělit na víc různých typů? Nepomohla by dědičnost a mít to, co je vždy k dispozici, ve společném rodiči? (Což je opět stejná otázka jako „je možná permutace taková, že…“.)
Pokud to má být extrémní flexibilita bez ohledu na efektivitu, třeba je to případ pro std::unordered_map<std::string, std::variant<Spousta, Různých, Variant, ...>>. I když, pro ještě větší podobnost JavaScriptu by ten klíč měl být asi std::variant<Nějaké, Skalární, Typy, ...> místo std::string.
Jenže: Proč dělat z C++ JavaScript? Určitě se ten nápad dá v C++ vyjádřit líp a „idiomaticky“. Pokud ne, třeba je lepší to nechat v JavaScriptu.
co jakoby takle uplně jednoduše :D
struct Entity
{
int a, b, c;
};
int main()
{
Entity hermes;
hermes.c=1;
hermes.b=2;
hermes.a=3;
return 0;
}
Ale const tam můžeš mít taky, kdybys setsakra moc chtěl. Stačí, aby ta třída měla (implicitně nebo explicitně) &&-konstruktor.
const Entity hermes{[] {
Entity result;
result.c = 1;
result.b = 2;
result.a = 3;
return result;
}()};
Jenom bych se vsadil, že se ty typy dají uspořádat (a spořádaně konstruktory inicializovat) mnohem líp než takhle.
Mám ještě dojem, že kolem toho volání lambdy musí být extra závorky nebo tak něco. Kompilátor napoví. Ale to už jsou jenom technikálie (vzor: fekálie); princip zůstává.
atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať
g++ od verze 8 sice trvá na zachování pořadí, ale už lze inicializátory vynechávat (příslušný člen je pak null initialized jako v C).
Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek)
Nic tak komplikovaného, prostě jen místo anonymních inicializátorů použijete pojmenované. Funguje to už od C90:
#include <stdio.h>
struct entity {
int prop1;
int prop2;
int prop3;
};
int main()
{
struct entity e = {
.prop3 = 3,
.prop1 = 1,
};
printf("prop1=%d, prop2=%d, prop3=%d\n", e.prop1, e.prop2, e.prop3);
return 0;
}
mike@lion:/tmp/test> gcc-12 --std=c90 -Wall -Wextra -o x x.c mike@lion:/tmp/test> ./x prop1=1, prop2=0, prop3=3
Třicet let standardizovaná featura mi nepřijde až tak horká novinka. :-)
Tiskni
Sdílej: