abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 722 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: [c++2a] Aggregate initialization

    hermes avatar 4.10.2021 17:47 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    [c++2a] Aggregate initialization
    Přečteno: 432×
    Ahojte, občas používam anemické objekty (alebo čo to je) ako prepravky... (Napríklad keď si robím restové API a deserializujem JSONy, ktoré potom ukladám do DB.) Problém je, že C++ štandard je veľmi striktný, atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať. Prečo to tak je? A dá sa to nejako obísť? Nejakým parametrom compilera (GCC), alebo nejakým iným zápisom? Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek), ale ten v C++ nefunguje. Má to teda nejaké riešenie?
    struct Entity
    {
        int prop1;
        int prop2;
        int prop3;
    };
    
    auto entity = Entity{ .prop1 = 1, .prop2 = 2, .prop3 = 3 };

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Bhezret)
    4.10.2021 18:23 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Možná to chce udělat krok zpátky a podrobněji popsat, jaký problém řešíš, a zejména proč je pro řešení toho problému tak důležité proměnlivé pořadí členů ve třídě a proč se nedá najít v C++ taková reprezentace, která to pořadí bude mít „správně“.

    Nedá se zkrátka pořadí členů permutovat tak, aby mu obvyklý způsob inicializace odpovídal?

    Pokud to nejde a někteří členové nemusí být k dispozici, dá se použít std::optional (pro přímé zapouzdření) nebo std::unique_ptr (pro „zapouzdření“ à la Java)?

    Pokud se pořadí některých členů musí fakt libovolně náhodně lišit (proč?), pomohl by třeba std::variant nebo dynamický kontejner nebo kombinace obojího?

    Nedá se to rozdělit na víc různých typů? Nepomohla by dědičnost a mít to, co je vždy k dispozici, ve společném rodiči? (Což je opět stejná otázka jako „je možná permutace taková, že…“.)

    hermes avatar 4.10.2021 23:31 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Prečo to potrebujem? Je za tým viac dôvodov. Občas to pomôže sprehľadniť kód. V iných jazykoch sú plain objekty mocná zbraň... V JS / TSku sa dajú plain objecty používajú napríklad ako náhrada za pomenované parametre. Ale je za tým aj to vynechávanie. Keby to bolo o niečo málo flexibilnejšie, malo by to viac use cases.
    5.10.2021 03:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Pokud to má být extrémní flexibilita bez ohledu na efektivitu, třeba je to případ pro std::unordered_map<std::string, std::variant<Spousta, Různých, Variant, ...>>. I když, pro ještě větší podobnost JavaScriptu by ten klíč měl být asi std::variant<Nějaké, Skalární, Typy, ...> místo std::string.

    Jenže: Proč dělat z C++ JavaScript? Určitě se ten nápad dá v C++ vyjádřit líp a „idiomaticky“. Pokud ne, třeba je lepší to nechat v JavaScriptu.

    Gréta avatar 4.10.2021 21:27 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    co jakoby takle uplně jednoduše :D

    struct Entity
    {
        int a, b, c;
    };
    
    int main()
    {
        
        Entity hermes;
        hermes.c=1;
        hermes.b=2;
        hermes.a=3;
        
        return 0;
    }
    
    hermes avatar 4.10.2021 23:32 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    No len nevýhoda je, že to už neni inicializácia, ale priraďovanie, veľakrát je to skoro jedno, ale keby tam bol napr. const tak by to nefungovalo. Okrem toho v niektorých situáciách sa snažím preferovať immutablitu a teda inicializáciu pred priraďovaním.
    5.10.2021 03:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Ale const tam můžeš mít taky, kdybys setsakra moc chtěl. Stačí, aby ta třída měla (implicitně nebo explicitně) &&-konstruktor.

    const Entity hermes{[] {
      Entity result;
      result.c = 1;
      result.b = 2;
      result.a = 3;
      return result;
    }()};
    

    Jenom bych se vsadil, že se ty typy dají uspořádat (a spořádaně konstruktory inicializovat) mnohem líp než takhle.

    5.10.2021 03:06 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Mám ještě dojem, že kolem toho volání lambdy musí být extra závorky nebo tak něco. Kompilátor napoví. Ale to už jsou jenom technikálie (vzor: fekálie); princip zůstává.

    Řešení 1× (Gréta)
    5.10.2021 09:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať

    g++ od verze 8 sice trvá na zachování pořadí, ale už lze inicializátory vynechávat (příslušný člen je pak null initialized jako v C).

    Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek)

    Nic tak komplikovaného, prostě jen místo anonymních inicializátorů použijete pojmenované. Funguje to už od C90:

    #include <stdio.h>
    
    struct entity {
            int     prop1;
            int     prop2;
            int     prop3;
    };
    
    int main()
    {
            struct entity e = {
                    .prop3  = 3,
                    .prop1  = 1,
            };
    
            printf("prop1=%d, prop2=%d, prop3=%d\n", e.prop1, e.prop2, e.prop3);
    
            return 0;
    }
    
    mike@lion:/tmp/test> gcc-12 --std=c90 -Wall -Wextra -o x x.c
    mike@lion:/tmp/test> ./x
    prop1=1, prop2=0, prop3=3
    

    Třicet let standardizovaná featura mi nepřijde až tak horká novinka. :-)

    5.10.2021 09:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Vnořené složené závorky jste možná mohl vidět, pokud se inicializovalo např. pole struktur nebo vnořené struktury.
    6.10.2021 10:41 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Prekladejte to C prekladacem a prilinkujte si to k C++ aplikaci.
    6.10.2021 20:41 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Tady např. vysvětlují důvod.

    Podělaný semafory.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.