Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Robím si jeden projekt pre microcontrollery, používam tam C++20 a zvažujem použitie nových C++ modulov (s exportami).
Moduly som už chvíľku testoval vo Windowse a MSVC a ani tam to nebolo jednoduché to rozbehnúť.
Lenže teraz môj vývoj prebieha v Linuxe a gcc + CMake + ninja, všetko funguje krásne (aj C++20) jediné čo mi robí problém sú tie neštastné moduly. a zase je to uplne o inom. Moduly potrebuje zapnúť nie len kompilátor, ale aj CMake (kde je to experimentálna featura (od verzie CMake 3.25) a treba to zapnúť Uuid-om ktorý som si vygooglil a ktorý je iný pre každú verziu CMake - fuj). Samozrejme to nestačí. Lebo ani s tými uuid-ami mi to nefunguje. Moj koreňový CMakeLists.txt som upravil takto:
cmake_minimum_required(VERSION 3.26.0) set(CMAKE_CXX_STANDARD 20) set(CMAKE_CXX_STANDARD_REQUIRED ON) set( CMAKE_CXX_FLAGS "${CMAKE_CXX_FLAGS} -std=c++2a -DESP32=1 -DARDUINO_ARCH_ESP32=1 -DBOARD_HAS_PSRAM -fdiagnostics-color -fmodules-ts -fmodule-header" ) if(CMAKE_VERSION VERSION_LESS "3.27.0") set(CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_MODULE_CMAKE_API "2182bf5c-ef0d-489a-91da-49dbc3090d2a") else() set(CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_MODULE_CMAKE_API "aa1f7df0-828a-4fcd-9afc-2dc80491aca7") endif() set(CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_MODULE_DYNDEP 1) include($ENV{IDF_PATH}/tools/cmake/project.cmake) project( "Camera3X" )ale dostávam chybu:
CMake Error: Error required internal CMake variable not set, cmake may not be built correctly. Missing variable is: CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_SCANDEP_SOURCE CMake Generate step failed. Build files cannot be regenerated correctly. FAILED: build.ninja
Takže mám nastaviť nejakú premennú CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_SCANDEP_SOURCE ale čo konkrétne? Už toho mám plné zuby. Ak niekto používate moduly s GCC, tak mi prosím pošlite váš CMakeLists.txt pre inšpiráciu, v opačnom prípade to vzdám, lebo ozaj asi nemá zmysel používať neodladené experimentálne featury. Vďaka.
Tiskni Sdílej: