Byla vydána nová verze 1.54.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Jan Václav.
Knižní edice správce české národní domény přináší novou knihu zkušeného programátora Pavla Tišnovského s názvem Programovací jazyk Go. Publikace nabízí srozumitelný a prakticky zaměřený pohled na programování v tomto moderním jazyce. Nejedná se však o klasickou učebnici, ale spíše o průvodce pro vývojáře, kteří s Go začínají, nebo pro ty, kdo hledají odpovědi na konkrétní otázky či inspiraci k dalšímu objevování. Tištěná i digitální verze knihy je již nyní k dispozici u většiny knihkupců.
OpenAI zpřístupnila (en) nové nenáročné otevřené jazykové modely gpt-oss (gpt-oss-120b a gpt-oss-20b). Přístupné jsou pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána RC verze openSUSE Leap 16. S novým instalátorem Agama, Xfce nad Waylandem a SELinuxem.
Google Chrome 139 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 139.0.7258.66 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. S verzí 139 přestal být podporován Android 8.0 (Oreo) a Android 9.0 (Pie).
Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
// ANSI C++ example
#include <cstdio>
using namespace std;
int main ()
{
printf ("Hello World!");
return 0;
}
Pri jeho kompilacii to vsak hlasi nasledujuce:
pokus.c:3:18: cstdio: Adresár alebo súbor neexistuje pokus.c:4: error: syntax error before "namespace" pokus.c:4: warning: data definition has no type or storage class pokus.c:10:2: warning: no newline at end of fileCo s tym? Treba mu nejako nastavit cesty k cstdio? A co ta chyba s namespace? Mam potom aj dalsi script:
/ pre ANSI C++ example
// also valid under ANSI C++, but deprecated
#include <stdio.h>
int main ()
{
printf ("Hello World!");
return 0;
}
tento funguje v pohode....v tom tutorialy bolo porovnavanie ANSI C++ ...co je to vlastne ANSI C++?
(mam fedora core 3)
#include <cstdio> using namespace std;
by som to dal do dvoch riadkov: #include <cstdio>
using namespace std;
. A return 0;
v C++ nemusíš písať.
Zdroje:
papir:
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=112119
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=112507
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111768
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111557 - pekna
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111662 - pekna
www:
http://informit.com/articles/index.asp?st=41346
http://www.research.att.com/~bs/C++.html
http://gama.fsv.cvut.cz/~pytel/vyuka/153inf2/cpp_tutorial/ - cesky tutorial g++
newsgroup:
comp.lang.c++
comp.std.c++
comp.unix.programmer
comp.lang.c++.moderated
No ja si nemyslim, ze se C clovek musi ucit pro C++. Ani se to nedoporucuje. Kazdopadne kazda vedomost je k dobru:) Proc ne, ale Cecko neni nutnou podminkou pro C++. Co se tyka FFT, tak na webu jsou implentace v C++ nebo wrappery nad C. A nejsou i v Jave, neco jsem videl? Vlastne je mi to jedno. Proste pouziju knihovnu at je v C (nevyhybam se) nebo C++.
Napriklad ja pouzivam newmat. A tady jsou pekny grafy a komentar k tomu. Myslim, ze svmtl knihovna se tvari (licence) jako v C++ ale implemetace algoritmu je v C. Matlab je v C/C++/Fortran, tak je to prast jako uhod.
Nebudeš-li nikdy programovat nic, co opravdu něco dělá, a budeš jen dědit, přetěžovat operátory, deklarovat spřátelené metody, instancovat vzory a provozovat podobné hrátky, tak prosím, asi C umět nemusíš. Ale pro kód, který tam uvnitř něco dělá, stejně nakonec používáš podmnožinu C++, která se jmenuje C (+- formální změny v alokaci paměti a pod.).C neni subset C++. Viz vyse to vyznelo, jako ze clovek musi mit namakly Cecko a pak prejit na C++. Asi jsem se nesetkal jeste s nejakym problemem, abych trpel, ze to je implemetovany/implemtuju C nebo C++. To me asi ceka. Nevim proc by se nemel naucit v C++ psat neco jako tohle. To bych asi vzdal:/. To jo. Ale proc by se to nemohl naucit a pak treba i implementovat v C++?
#include <iostream> int main() { std::cout << "Hello World!\n"; return 0; }
#include <cstdio> using namespace std;
a C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");
Osobne ale som proti takejto prisnej segregacii. Podla mna sa oplati vybrat to najlepsie z oboch jazykov a pouzivat to vo vzajomnej harmonii :)
a C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");
V příspěvku, o kterém je řeč, ale žádné printf()
nevidím…
C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");Používat jen čistý(TM) C++ kód není povinnost.
Tiskni
Sdílej: