Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
// ANSI C++ example
#include <cstdio>
using namespace std;
int main ()
{
printf ("Hello World!");
return 0;
}
Pri jeho kompilacii to vsak hlasi nasledujuce:
pokus.c:3:18: cstdio: Adresár alebo súbor neexistuje pokus.c:4: error: syntax error before "namespace" pokus.c:4: warning: data definition has no type or storage class pokus.c:10:2: warning: no newline at end of fileCo s tym? Treba mu nejako nastavit cesty k cstdio? A co ta chyba s namespace? Mam potom aj dalsi script:
/ pre ANSI C++ example
// also valid under ANSI C++, but deprecated
#include <stdio.h>
int main ()
{
printf ("Hello World!");
return 0;
}
tento funguje v pohode....v tom tutorialy bolo porovnavanie ANSI C++ ...co je to vlastne ANSI C++?
(mam fedora core 3)
#include <cstdio> using namespace std;
by som to dal do dvoch riadkov: #include <cstdio>
using namespace std;
. A return 0;
v C++ nemusíš písať.
Zdroje:
papir:
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=112119
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=112507
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111768
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111557 - pekna
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111662 - pekna
www:
http://informit.com/articles/index.asp?st=41346
http://www.research.att.com/~bs/C++.html
http://gama.fsv.cvut.cz/~pytel/vyuka/153inf2/cpp_tutorial/ - cesky tutorial g++
newsgroup:
comp.lang.c++
comp.std.c++
comp.unix.programmer
comp.lang.c++.moderated
No ja si nemyslim, ze se C clovek musi ucit pro C++. Ani se to nedoporucuje. Kazdopadne kazda vedomost je k dobru:) Proc ne, ale Cecko neni nutnou podminkou pro C++. Co se tyka FFT, tak na webu jsou implentace v C++ nebo wrappery nad C. A nejsou i v Jave, neco jsem videl? Vlastne je mi to jedno. Proste pouziju knihovnu at je v C (nevyhybam se) nebo C++.
Napriklad ja pouzivam newmat. A tady jsou pekny grafy a komentar k tomu. Myslim, ze svmtl knihovna se tvari (licence) jako v C++ ale implemetace algoritmu je v C. Matlab je v C/C++/Fortran, tak je to prast jako uhod.
Nebudeš-li nikdy programovat nic, co opravdu něco dělá, a budeš jen dědit, přetěžovat operátory, deklarovat spřátelené metody, instancovat vzory a provozovat podobné hrátky, tak prosím, asi C umět nemusíš. Ale pro kód, který tam uvnitř něco dělá, stejně nakonec používáš podmnožinu C++, která se jmenuje C (+- formální změny v alokaci paměti a pod.).C neni subset C++. Viz vyse to vyznelo, jako ze clovek musi mit namakly Cecko a pak prejit na C++. Asi jsem se nesetkal jeste s nejakym problemem, abych trpel, ze to je implemetovany/implemtuju C nebo C++. To me asi ceka. Nevim proc by se nemel naucit v C++ psat neco jako tohle. To bych asi vzdal:/. To jo. Ale proc by se to nemohl naucit a pak treba i implementovat v C++?
#include <iostream> int main() { std::cout << "Hello World!\n"; return 0; }
#include <cstdio> using namespace std;
a C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");
Osobne ale som proti takejto prisnej segregacii. Podla mna sa oplati vybrat to najlepsie z oboch jazykov a pouzivat to vo vzajomnej harmonii :)
a C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");
V příspěvku, o kterém je řeč, ale žádné printf()
nevidím…
C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");Používat jen čistý(TM) C++ kód není povinnost.
Tiskni
Sdílej: