Mobilní Datovka, tj. svobodná aplikace pro přístup k datovým schránkám pro zařízení s operačním systémem iOS a Android, byla minulá týden vydána v nové verzi 2.0.0. Zásadně bylo zmodernizováno uživatelské rozhraní. Přibyla možnost přepínat aplikaci mezi světlým a tmavým režimem. Současně byl publikován rozhovor QaA: Projekt Datovka očima vývojářů.
Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení obrazovky i audia připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 2.3.
Včera skončila upstream podpora PHP 8.0. Podporované verze jsou 8.1, 8.2 a 8.3.
Představen byl herní notebook TUXEDO Sirius 16 - Gen1 s 16,1palcovým displejem s rozlišením 2560 x 1440 pixelů, 8jádrovým CPU AMD Ryzen 7 7840HS a GPU AMD Radeon RX 7600M XT 8 GB. V konfiguraci si lze vybrat až 96 GB RAM. Hmotnost notebooku je 2,3 kg. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 22.04 LTS. Cena začíná na 1 699 eurech (41 500 korun).
Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní dospěl do verze 1.0.0.
LibreOffice Viewer je zpět na Google Play. Byl tam již dříve, ale kvůli chybovosti byl v roce 2020 odstraněn. Pravidelně aktualizovaný LibreOffice Viewer lze instalovat také z F-Droidu.
Byla vydána OpenMandriva Lx 5.0 s kódovým názvem Iodine. Po více než roce a půl od předchozí stabilní verze 4.3. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek i s náhledy aplikací v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Ansel (GitHub) je program pro úpravu digitálních fotografií. Jedná se o fork Darktable. Autorem je Aurélien Pierre, bývalý vývojář Darktable.
Microsoft předal realtimový operační systém Azure RTOS nadaci Eclipse (Microsoft, Eclipse). Nově se jmenuje Eclipse ThreadX (Wikipedie) a k dispozici je pod licencí MIT. Detaily ve FAQ.
// ANSI C++ example
#include <cstdio>
using namespace std;
int main ()
{
printf ("Hello World!");
return 0;
}
Pri jeho kompilacii to vsak hlasi nasledujuce:
pokus.c:3:18: cstdio: Adresár alebo súbor neexistuje pokus.c:4: error: syntax error before "namespace" pokus.c:4: warning: data definition has no type or storage class pokus.c:10:2: warning: no newline at end of fileCo s tym? Treba mu nejako nastavit cesty k cstdio? A co ta chyba s namespace? Mam potom aj dalsi script:
/ pre ANSI C++ example
// also valid under ANSI C++, but deprecated
#include <stdio.h>
int main ()
{
printf ("Hello World!");
return 0;
}
tento funguje v pohode....v tom tutorialy bolo porovnavanie ANSI C++ ...co je to vlastne ANSI C++?
(mam fedora core 3)
#include <cstdio> using namespace std;
by som to dal do dvoch riadkov: #include <cstdio>
using namespace std;
. A return 0;
v C++ nemusíš písať.
Zdroje:
papir:
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=112119
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=112507
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111768
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111557 - pekna
http://shop.ben.cz/detail.asp?id=111662 - pekna
www:
http://informit.com/articles/index.asp?st=41346
http://www.research.att.com/~bs/C++.html
http://gama.fsv.cvut.cz/~pytel/vyuka/153inf2/cpp_tutorial/ - cesky tutorial g++
newsgroup:
comp.lang.c++
comp.std.c++
comp.unix.programmer
comp.lang.c++.moderated
No ja si nemyslim, ze se C clovek musi ucit pro C++. Ani se to nedoporucuje. Kazdopadne kazda vedomost je k dobru:) Proc ne, ale Cecko neni nutnou podminkou pro C++. Co se tyka FFT, tak na webu jsou implentace v C++ nebo wrappery nad C. A nejsou i v Jave, neco jsem videl? Vlastne je mi to jedno. Proste pouziju knihovnu at je v C (nevyhybam se) nebo C++.
Napriklad ja pouzivam newmat. A tady jsou pekny grafy a komentar k tomu. Myslim, ze svmtl knihovna se tvari (licence) jako v C++ ale implemetace algoritmu je v C. Matlab je v C/C++/Fortran, tak je to prast jako uhod.
Nebudeš-li nikdy programovat nic, co opravdu něco dělá, a budeš jen dědit, přetěžovat operátory, deklarovat spřátelené metody, instancovat vzory a provozovat podobné hrátky, tak prosím, asi C umět nemusíš. Ale pro kód, který tam uvnitř něco dělá, stejně nakonec používáš podmnožinu C++, která se jmenuje C (+- formální změny v alokaci paměti a pod.).C neni subset C++. Viz vyse to vyznelo, jako ze clovek musi mit namakly Cecko a pak prejit na C++. Asi jsem se nesetkal jeste s nejakym problemem, abych trpel, ze to je implemetovany/implemtuju C nebo C++. To me asi ceka. Nevim proc by se nemel naucit v C++ psat neco jako tohle. To bych asi vzdal:/. To jo. Ale proc by se to nemohl naucit a pak treba i implementovat v C++?
#include <iostream> int main() { std::cout << "Hello World!\n"; return 0; }
#include <cstdio> using namespace std;
a C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");
Osobne ale som proti takejto prisnej segregacii. Podla mna sa oplati vybrat to najlepsie z oboch jazykov a pouzivat to vo vzajomnej harmonii :)
a C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");
V příspěvku, o kterém je řeč, ale žádné printf()
nevidím…
C++ to nie je kvoli: printf ("Hello World!");Používat jen čistý(TM) C++ kód není povinnost.
Tiskni
Sdílej: