abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Zajímavý projekt

    Singularity je rootkit ve formě jaderného modulu (Linux Kernel Module), s otevřeným zdrojovým kódem dostupným pod licencí MIT. Tento rootkit je určený pro moderní linuxová jádra 6.x a poskytuje své 'komplexní skryté funkce' prostřednictvím hookingu systémových volání pomocí ftrace. Pro nadšence je k dispozici podrobnější popis rootkitu na blogu autora, případně v článku na LWN.net. Projekt je zamýšlen jako pomůcka pro bezpečnostní experty a výzkumníky, takže instalujte pouze na vlastní nebezpečí a raději pouze do vlastních strojů 😉.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.1. 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.1. 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (40%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 10:22
    Rozcestník

    Dotaz: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?

    27.10.2005 06:37 Filip Hesse | skóre: 20
    OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    Přečteno: 188×

    Poskytovatel připojení mi namontuje anténu a nastaví připojení. Já dodám vlastní PC (slabý stroj), na kterém poběží Linux a bude poskytovat inet.

    Technik, co mi včera měřil dosažitelnost signálem, říkal, že si Linux zaheslují, abych se jim nemohl nabourat do sítě a ohorožovat ostatní připojené. Je to běžné? A hlavně, je to vůbec potřeba?

    Technik také říkal, že místo mého Debianu Woody (nebo upgradu na Sarge), na kterém běží stávající "Eurotel data nonstop router", je potřeba použít starý RedHat 7.1 nebo 7.3, protože nové Linuxy mají problém se síťováním. To tu nechci rozebírat, byl to moc ochotný pán a pouze to naznažuje, že Linux není jeho oborem. Řekl bych ale, že podobně se unáhlil s zaheslováním mého stroje.

    Je přiměřené argumentovat, že když instalují připojení na herní WinXP (asi velká část zákazníků), museli by uživatele shodit na usera a admina mu zaheslovat?


    Předem díky za názory.

    Odpovědi

    27.10.2005 07:51 Martin H.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    No já nevím, ale připadá mě to jako nějaká blbost. Vlastní stroj a takové zásah ... tak proč si nedá svůj, když tam chce mít RH7 ?

    Samozřejmě, že je to z jeho strany blbost a nesmysl. Jak by jsi mohl ohrozit jeho síť? Nechápu. Asi tu síť nemá dobře zabezpečenou, když jeden router to může ohrozit. Asi bych trval buď na jeho zařízení, nebo ať mě do routeru nerýpe. Můj názor ... taky mám svůj router RH9 (jsem líný to přeinstalovávat, když to chodí) a dostal jsem jen parametry a zbytek je na mě.

    Jo a jsem na to připojen já a ještě jedna firma.
    27.10.2005 09:02 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    Souhlasim s Martinem, neni to normalni, zvlast pokud jde o tvuj stroj. Doma mi jede router na Debianu Sarge a nemam s nim nejmensi problem.
    27.10.2005 09:06 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    No tak o tom, ze "nove Linuxy maji problem se sitovanim" se snad bavit ani nebudeme, to je samozrejme blbost maximalni.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.10.2005 09:04 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    Zdravim

    No ja bych od providera ocekaval jen sdeleni IP adres a pripadne povoleni MAC adresy, to je vse. Satrost providera konci na externi sitovce onoho routeru, cili router je samozrejme tvuj, takze podle me ti nic nebrani si to heslo zmenit a vubec, dat si tam system jaky chces. Jak se na to bude tvarit provider je vec jina, ale rozhodne ses v pravu.

    Pokud by jim to bylo proti srsti tak bych trval na tom at si k tobe daj nejakou HW krabicku se svym heslem a internet ti vyvedou eth kabelem, co si s nim udelas je tvoje starost.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.10.2005 09:08 morpho | skóre: 4 | blog: morpho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    Ahoj, ma zkusenost rika, ze provideri pouzivaji tyhle stroje pro CBQ nebo jine omezeni rychlosti v zavislosti na objednane sluzbe. A vetsinou na tom maji i monitoring. Je se potreba podivat do jejich vseobecnych podminek a yjistit co jsis vlastne objednal.

    S pozdravem Morpho
    To že daný produkt neumíme používat ještě neznamená že musi být bezpodmínečně špatný
    27.10.2005 09:29 Martin H. | skóre: 27 | blog: linservis | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    Souhlas, ale pak by si to měl dělat na páteři, a ne na konci u zákazníka. Je to pak jen lenost a nebo neschopnost providiera.

    Sakra, každý kdo si koupí knihu "Stavíme bezdrátové sítě" snad nemusí být providierem.
    --- Kapitalismus je lepší, než socialismus ... ale horší, než jsem čekal. (Jiří Suchý) ---
    27.10.2005 10:49 morpho | skóre: 4 | blog: morpho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?
    Jsem toho sameho nazoru, ale fakt to tak delaji. Dle mne se nejedna o lenost co neschopnost, tlaci tim cim dal vice dolu TCO - sve naklady na poskytovani sluzby.
    To že daný produkt neumíme používat ještě neznamená že musi být bezpodmínečně špatný
    27.10.2005 13:50 Martin Šebek | skóre: 18 | blog: Tady je Indiánovo | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: můj WIFI router - mám nárok na heslo?

    Myslím, že s tím neposkytnutím rootovského hesla bude problém jinde. Když ho zákazníkovi poskytnou, není jasné, kdo za server zodpovídá. V takovém případě existují dvě možnosti:


    1. zákazník má server plně pod kontrolou, poskytovatel od něj dává ruce pryč.

    2. server má pod kontrolou poskytovatel a provádí veškeré potřebné zásahy.


    Nic mezi IMHO nebude nikdy fungovat a vždycky dojde k nějakému konfliktu, kterému se oni zjevně chtějí touhle akcí vyhnout.

    Otázkou tedy zůstává, proč reinstalovat něco co funguje, proč jen nepřekonfigurovat stávající instalaci.

    K řečím typu "nové Linuxy mají problém se síťováním" se ani vyjadřovat nebudu.

    Nemáš možnost si nechat od poskytovatele sdělit parametry připojení a všechno si nakonfigurovat a nainstalovat sám? To je myslím nejelegantnější řešení.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.