abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 04:00 | Nová verze

    raylib (Wikipedie), tj. multiplatformní open-source knihovna pro vývoj grafických aplikací a her, byla vydána ve verzi 6.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 18:33 | IT novinky

    Nové verze AI modelů. Společnost OpenAI představila GPT‑5.5. Společnost DeepSeek představila DeepSeek V4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 15:33 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 164 (pdf) a Hello World 29 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.4. 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 1
    22.4. 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1421 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Dotaz: Tisk pdf souborů na šíř

    Beetljuice avatar 6.3.2007 17:40 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Tisk pdf souborů na šíř
    Přečteno: 1684×
    Narazil jsem na problém s tiskem pdf souborů orientovaných na šíři strany. Mám tabulku v .ods souboru, která je orientovaná na šíři, tu jsem vyexportoval do pdf, ale nemůžu ji správně vytisknout, tiskne se stále s orientací papíru na výšku. Toto dělají všechny pdf prohlížeče co jsem zkusil Kpdf,Kghostview, Xpdf i Acroreader. Dělají to i jiné soubory pdf mnou nevytvořené. Tisk původní tabulky z .ods souboru proběhne se správnou orientací. Musí být někde chyba v převodu .pdf souboru do tisku. Už nevím co s tím :-(
    Používám Kubuntu 6.10, Cups 1.2.4.
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(

    Odpovědi

    6.3.2007 18:13 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Ano, mám Gentoo, používám kpdf a naprosto stejný problém. Je to vidět už v náhledu tisku. Papír je sice orientovaný na šířku, ale obsah, který se má tisknout je orientovaný na výšku, tudíž se nevejde (papír je otočený správně o 90 stupňů, ale tištěný text již není - vpravo zůstane místo, dole papír chybí).

    Určitě to ale dříve nedělalo, pokud si vzpomínám. I když bylo PDFko vícestránkové a jednotlivé listy orientovány růdně (na výšku a na šířku), náhled i tisk všech listů byl OK. V současné době jsou všechny orientovány na výšku (i ty co by měly být na šířku).

    Zatím jsem to nijak neřešil, i když by mě to také zajímalo. Tajně doufám, že to vyřeší nějaká aktualizace (zatím bohužel nic).
    6.3.2007 18:31 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Jenom upřesním a poopravím, teď na to koukám ještě jednou - tedy zkouším jenom náhled před tiskem:

    Takže papír i text je orientován správně (na šířku), ale bohužel pravá strana textu je oříznutá (chybí). Takže v náhledu vidím papír A4 na šírku, ale text na něm je široký jen 210mm (místo 297mm) - zbytek chybí. A4 na šířku je pokryta textem pouze do čtverce 210 x 210mm.

    Dělá to jak na PDF vyexportovaná z OOo z Calcu, tak i na "cizí" PDF.
    6.3.2007 18:58 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Stačí vytvořit novou instanci tiskárny - Ovládací centrum/Periferie/Tiskárny.

    Vyber tiskárnu "Tisk do souboru (PDF)" a dole zvol záložku "Instance". Klepni na tlačítko "Nový" a pojmenuj jak chceš (třeba A4_na_sirku). Ve vlastnostech instance navol orientaci na šířku a je to.

    Při tisku pak vyber jako tiskárnu tuto, místo impicitní.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    6.3.2007 19:25 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Jedině asi tak, ale to je spíš obejití, než vyřešení problému.

    Když mám PDF s několika stranami na šířku i výšku? Tak jedině tisk jednotlivě a posílat na růzdné tiskárny.
    Beetljuice avatar 6.3.2007 20:33 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Tak jsem doma zkusil ještě Evince a ta inkriminovaný dokument vytiskla v pořádku.Tudíž jí budu muset zatím asi nastavit jako implicitní, protože tu fíčuru s tou novou instancí bych v kanclu asi dost těžko vysvětloval.
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    6.3.2007 21:10 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Vyrobil jsem tabulku v calcu (Oo 2.0.4) na šířku, nastavil tisk A4 na šířku, vyexportoval do PDF. V acroreadu je normálně na šířku, okraje OK.

    Při tisku souboru s namíchanými orientacemi stránek z acroreadu 7 jsem zaškrtl automatickou orientaci stránky a výsledný postscript má všechny A4 na výšku, odpovídající stránky správně zrotované.

    Ale možná jsem to blbě pochopil :)
    Beetljuice avatar 6.3.2007 21:23 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    A tiskl jsi,nebo jen koukal na vytvořený postscriptový soubor?
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    otula avatar 6.3.2007 21:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Zkoušel jsem to také, funguje to bez problémů. Opravdu jsem tisknul. Takže ta chyba není obecná, ale asi nějaká chybka v konfiguraci (občas se některé věci začnou chovat "divně" po některých updatech, a blbě se pak hledá chyba, zvláště když ji člověk objeví až s odstupem času)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.3.2007 10:20 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Já to zkouším v Kpdf, Acroread nemám, nepoužívám. Volbu "automatická orientace" nikde nevidím. To je určitě ono, o co se jedná. Ale vím, že dříve to chodilo. No nic, uvidíme ...
    7.3.2007 10:48 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Tak zkus acroread a pokud ti to bude fungovat, tak proč se mořit s pracnými postupy, když by to šlo jednoduše přes acroread?
    7.3.2007 12:53 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Důvod, proč jsem se zatím bránil acroreadu, byl jediný:
    [ebuild  N    ] app-text/acroread-7.0.9-r1  USE="cups nsplugin -ldap" LINGUAS="en -da -de -es -fi -fr -it -ja -ko -nb -nl -pt -sv -zh_CN -zh_TW" 43,131 kB
    
    Kvůli prohlížení PDF se mi to zdá nepřiměřitelně veliký "moloch" (43MB). Pokud se kpdf nesrovná a nebylo by jinaké zbytí, třeba to nainstalím, ale zatím to nezbytně nepotřebuji.
    7.3.2007 13:56 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Jo, je to velká a pomalá mrcha. Ale většinou umí.
    Beetljuice avatar 7.3.2007 13:29 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Vyrobil jsem tabulku v calcu (Oo 2.0.4) na šířku, nastavil tisk A4 na šířku, vyexportoval do PDF. V acroreadu je normálně na šířku, okraje OK.
    Tzn. jeden list s orientací stránky na šířku a vyexportoval standartním pdf exportérem v Ooo?
    Při tisku souboru s namíchanými orientacemi stránek z acroreadu 7 jsem zaškrtl automatickou orientaci stránky a výsledný postscript má všechny A4 na výšku, odpovídající stránky správně zrotované.
    Jak namíchanými?Já z Calcu umím vytvořit list pouze s jednou orientací stránky???Nějak tomu nerozumím ... :-( Nebo tam mělo být tisku souborů a ne tisk souboru?
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    7.3.2007 14:07 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Tzn. jeden list s orientací stránky na šířku a vyexportoval standartním pdf exportérem v Ooo?
    Ano
    Jak namíchanými?Já z Calcu umím vytvořit list pouze s jednou orientací stránky???Nějak tomu nerozumím ... :-( Nebo tam mělo být tisku souborů a ne tisk souboru?
    Měl jsem PDF s namíchanými orientacemi, konkrétně http://manuals.harman.com/HK/Service%20Manual/AVR430-630%20sm.pdf .
    7.3.2007 15:41 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Jak namíchanými?Já z Calcu umím vytvořit list pouze s jednou orientací stránky???Nějak tomu nerozumím ... :-( Nebo tam mělo být tisku souborů a ne tisk souboru?
    Samozřejmě, že to jde. Např. každý list můžu orientovat jak chci. Jesli máš zájem, pošlu Ti ukázkový OOo calc soubor, který když budeš tisknout (exportovat), budeš mít 1 stranu na výšku, druhou na šířku.
    Beetljuice avatar 7.3.2007 16:58 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    Mno posílat ho nemusíš, stačí když řekneš jak ;-) dík
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    7.3.2007 17:55 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    No, z ukázky bys to pochopil nejlépe ...

    Stručně řečeno: Využij "Styly a formátování" v menu - Formát (klávesa F11) a třeba pro každý list si vytvoř jiný (třeba i na šířku/výšku). Vyzkoušej ...
    Beetljuice avatar 7.3.2007 22:08 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk pdf souborů na šíř
    OK, kouknu na to. Dík. Kdybych byl v ouzkejch, tak si poprosím o ten vzor ;-)
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.