abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (53%)
     (11%)
     (20%)
     (16%)
    Celkem 70 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Nefunkční Fluxbox

    6.8.2008 22:22 vice | skóre: 21
    Nefunkční Fluxbox
    Přečteno: 298×
    Narazil jsem na zajímavý problém - pro tuto okurkovou sezonu jako stvořený ;-)

    mám 12 totožných pc, které bootují po síti (PXE) lehce upravený debian a rootfs mají na nfs.

    Po najetí X se spustí Fluxbox. Tedy na všech, vyjma dvou. Pokud zkusím na těchto dvou kusech jiný wm, tak jede. Jen ten flux ne.

    Nastavení BIOSu (i jeho verze) jsou u VŠECH naprosto totožné. Jediné čím se jednotlivá PC liší je MAC, jméno a IP (výrobní číslo desky nepovažuji za relevantní).

    Zatím jsem problém "vyřešil" použitím jiných pc (mám jich na skladé povíc ;-), nicméně si stále lámu hlavu, proč ten Flux nejede. Vítám jakoukoli terorii.

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.

    Odpovědi

    6.8.2008 22:43 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    logy? debug?
    6.8.2008 23:06 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    Právě že nic. Nechal jsem Flux logovat, ale vůbec nic.
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    6.8.2008 23:33 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    ani xka nic nerikaji?
    7.8.2008 08:17 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    Ne, ve výstupu xorg logu taky není nic zvláštního. To je právě ta nejvetší záhada - když do .xsession dám třeba xterm, tak mi X normálně najedou a z xtermu můžu pustit jakoukoliv aplikaci (teda, ty co jsem zkusil, tak naběhly, včetně win aplikace pod wine).

    Když tam mám /usr/bin/startfluxbox tak najedou X - je vidět klasické pozadí s kurzorem a pak konec - vrátí se to textu jako bych flux (nebo obecně poslední spuštěný program) ukončil.

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    7.8.2008 10:06 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    /usr/bin/startfluxbox ?? neni lepsi 'echo exec fluxbox >> .xinitrc' ??
    7.8.2008 11:52 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    I to jsem zkoušel ...

    startfluxbox jsem našel na wiki fluxboxu (asi).

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    7.8.2008 13:08 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    binarky toho fluxboxu jsou pro vsechny compy stejne? jestli ne tak je zkuste nahradit binarkami, ze stroju ktere funguji. uz sem parkrat zazil nefunkcni program z duvodu poskozeni binarky na disku, zpusobene prenasenim disku. a jinak, jak se projevuje ta nefunkcnost? jaky je navratovy kod (vseho)? zkuste nahodit 'ulimit -c unlimited' a sledovat jestli se nekde nevytvori nejake soubory *core. pomoci gdb by pak uz slo neco presnejsiho rict. snad lsof, dmesg, strace a dalsi.. mozna by bylo dobre pustit ten fluxbox primo z gdb a az padne tak ho zanalyzovat..
    7.8.2008 14:17 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    Nejen že binárky jsou stejné, dokonce jsem ty dva "vadné" zkoušel na nfsrootu těch fungujících a naopak - je to jako bych vyndal disk a strčil do druhého stejného pc - disk A i disk B v pc1 funguje a v pc2 ne, ale přitom pc2 jinou vadu než nefunkčnost fluxe nevykazuje.

    Abych to honil přes gdb, na to teď čas nemám, asi později. A protože máme i jiné aplikace, kde flux nepoužívám, tak je použiji tam, ale obecně jsem z toho nervózní a hlava mi to nebere.

    A core se nevytvoří, protože ten flux nespadne, jenom skončí.

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    7.8.2008 15:48 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    nepochopil jsem ty disky.. vylucuje ten experiment HW (-hdd) ?
    8.8.2008 00:01 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    To je jednoduché - podle MAC přidělím IP a podle IP se nfs root připojí z konkrétního exportovaného adresáře - takže suchá změna MAC v DHCP serveru mi připojí jiný "disk".
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    8.8.2008 08:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    A core se nevytvoří, protože ten flux nespadne, jenom skončí.
    To podle mne znamená, že buď nerozparsuje konfigurační soubor, nebo nenajde nějaký potřebný zdroj – obrázek, konfigurační soubor apod. Nemáte nějakou konfiguraci závislou na konkrétním počítači – třeba že by měl každý počítač svůj vlastní home nebo /etc?
    8.8.2008 09:25 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    To mám, jenže jak jsem psal výše, prosté prohození škatulí na jiný nfs export mi potvrdilo, že chybu sebou nese škatule, nikoli fs. Navíc rozdíl v konfiguraci je skutečně jen /etc/hostname a username v ssh příkazu, kterým se posléze loguje na aplik. server. Ale to je až v menu toho fluxe.
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    Shadow avatar 8.8.2008 09:37 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    Co na to zkusit pustit strace?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    7.8.2008 17:24 boar | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    co memtest? a projet ramku ? pravdepodobne to muze bejt klidne nejakej HW problem ... spatna ramka nebo tak neco. ackoli je zvlastni, ze nejede jen fluxbox ... varim z vody, ale za pokus to stoji ne ?
    8.8.2008 00:02 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    Jo, to zkusím.
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    8.8.2008 00:07 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční Fluxbox
    Ještě něco - spíš než paměť možná nějaká specialitka - nějaké registry nebo co ...

    Napadá někoho test, který bere širší okruh hw než jen paměť?

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.