Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Hezký den všem. Diskuse pod novinkou o reiser4 a upozornění na pokračující vývoj spadfs mě přivedly na myšlenku udělat si zase pro vlastní potřebu pár amatérských testů filesystémů. Dříve jsem na čerstvý oddíl rozbaloval portage strom a ten pak mazal, ale i když je pro mě práce s malými soubory dost důležitá, většinou se neděje na čerstvém disku, ale občas i na oddílu se zaplněním ~95%, kde už bude fragmentace asi dost velká. Proto se vás chci zeptat - nevíte o nástroji nebo možné technice (kterou bych použil pro vytvoření nástroje), kterými bych filesystémy testovat? Něco, co třeba na ext3 nebo reiserfs za daných podmínek vytvoří nějakou úroveň fragmentace (abych měl s čím porovnávat) - třeba máte svá vyladěná nastavení pro bonnie++ (já nemám) nebo tak něco ... za každou radu nebo odkaz budu rád, díky!
Díky vám oběma, něco takové jsem popravdě chtěl dělat pokud mi nikdo neporadí něco hotového, ale je dobré to mít potvrzené.
Diskusi jsem čet už včera, teď mne napadlo ... teoreticky by to šlo vzít nějakým cyklem, udělat x souborů o velikosti 1 bloku, pak dejmě každý čtvrtý nechat a zbytek smazat, vytvořit soubory o násobné velikosti a zase nechat jen jejich část.
Tiskni
Sdílej: