Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Nenašel jsem žádné fórum pro které by se můj dotaz hodil lépe. Na ábíčku se pohybuje mnoho studentů nebo ještě lépe adminů s vysokoškolským vzděláním kteří by mi mohli odpovědět na moji otázku.
Na jaké VŠ jste studovali a jaké s tím máte zkušenosti ?
Mezi dobře známé určitě patří FIT VŠE a FI MUNI o kterých určitě všichni ví a je o nich na netu mnoho informací. Ale například o KIT VŠE se moc informací najít nedá. Nestudoval nebo studujete jí někdo ? Podle toho co se mi o ní podařilo dohledat by to měla být škola zaměřená na ekonomiku a IT ale to je tak asi všechno...
Budu vděčný za jakékoli informace
Díky
Diskuse byla administrátory uzamčena.
FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
Fakt je, že když koukám na ty studijní plány, tak zmizel kurs základů UNIXu, a objevil se kurs na .NET
VŠE je skutečně zatížená trochu jiným směrem, než na poznávání spletitých zákoutí linuxu zevnitř...
) nebo to o sobě aspoň ráda tvrdí.
Já osobně na tyhle snobské disciplíny moc nejsem, pracovně se záměrně pohybuji někde jinde. Vazbu špiček KIT na realitu nedokážu proto dobře posoudit. Konkrétní negativní zkušenosti si nechám pro sebe, ty jsou na každé škole, a časem se studijní plán mění.
Osobně ve zpětném pohledu velice oceňuji široký záběr bakalářského oboru Informatika a i magisterského IT, zejména pokud vezmu v úvahu i volitelné předměty - vyučují se v přiměřené (lidsky pochopitelné) hloubce důležité základy teorie jako je formální logika, SQL databázoviny (ale s užitečným důrazem na optimální modelování datové základny), operační systémy zevnitř (včetně třeba přidělování času procesoru a základů synchronizace mezi vlákny/procesy), síťoviny, základy programování (za mě byl default Pascal/Delphi a volitelně C/C++, dneska Cčko zmizelo a vidím tam Javu), dobrá je i obecná statistika, návazné předměty jako operační výzkum, povinně druhý jazyk. Osobně jsem s oblibou sklízel povinně-volitelné kredity na jazykových kursech. Všechny ty odborné předměty jsou vyučovány velice příjemným způsobem na příkladech, pochopitelných selským rozumem. Nekonají se samoúčelné formální důkazy okrajových aspektů na základě nepřehledných vzorců... Ty Johnsonovy diagramy vyžadované v základních programátorských kursech byly trochu absurdní, ale aspoň měl člověk příležitost utvořit si na to vlastní názor
A i ty managorsky zaměřené kursy jsou dobré aspoň k tomu, že i když člověk samozřejmě není rovnou ze školy managor, tak si pak v pracovním procesu tu a tam v konkrétní situaci vzpomene na nějakou školní vědomost a dojde k závěru, že "tudy cesta nevede"
Při hledání cesty z bludiště to občas ušetří nějakou slepou uličku.
Samozřejmě je tam i pár povinných kurzů, které jsou "neškodné pavědy", a pár kurzů, které jsou úplně mimo hrnec, ale o to drsněji zkoušené - jako všude.
Taky protože ta škola je ekonomka, musíte se prokousat mikro/makroekonomií, základy financí, účetníctví, práva, počtů, "managementu" apod., s proměnlivou úrovní pochopitelnosti při výuce a absurdity při zkouškách
ale všechno dohromady to dá jakousi hlavu a patu Vašemu budoucímu působení v libovolné firmě na libovolně nízké pozici. Pokud si správně pamatuju, tak v prváku se člověk k odborným informatickým předmětům moc nedostal. Já měl jako vedlejší obor na magistru logistiku - velice prakticky pojatý obor - a v mém třetím zaměstnání jsou ty uvázlé vědomosti najednou velice relevantní.
Pokud bych měl hodnotit užitečnost přednášené látky, tak řekněme 50% času jsou to velice užitečné věci, 80% času pořád vcelku OK. Celých pět let školy je obsahově v průměru OK a užitečných, jenom ke konci se nelekněte, když v jednom-dvou závěrečných kursech a při diplomce KIT výrazně přitvrdí (a to nikoli co do užitečnosti).
atd. doporučuji FEI na VŠB nebo lépe VUT Brno, ale upozorňuji, že úbytky počtu studentů v prvních čtyřech semestrech bývaly cca 50% na matice a fyzice(nevím jak je to dnes).
.
KIT by vypadala docela slibně pokud by nebyla tolik zaměřená na MS. Kombinace SAP, Oracle a managmentu je myslím více než dobře využitelná na trhu práce.
Nejsem si jist, kolik hands-on zkušeností přímo se SAPem na té škole získáte. Dostanete ale do základu solidní penzum analytických vědomostí, abyste se případně mohl ucházet o pozici eléva v nějaké integrátorské firmě, která SAP dodává (nejlépe už při studiu). KIT s takovými firmami spolupracuje a nějaké SAP-oriented analytické/modelovací nástroje se tam už za mě vyučovaly.
Na Oracle jsem tehdy absolvoval základní správcovský kurs (co to tehdy bylo za verzi - 8i? Nepamatuju se). Velice praktická cvičení, přestože za ten kurz se toho nestihne probrat moc. Možná tam tehdy bylo nějaké pokročilejší pokračování, na které jsem se vykašlal - už se nepamatuju. Tehdy jsme se nedostali třeba k programování vložených procedur a Oracle-specific nuancím SQL, nebo používání nějakých RADových nástrojů od Oraclu, ale i ten administrátorský základ byl užitečný. Je fakt, že na kusu nazvaném "databáze" jsme tehdy pracovali v DOSovém Progressu a jeho 4GL formulářích - pokud se toto dneska vyučuje na Oraclu, tak k němu jistě přičichnete výrazně víc, než my tehdy koncem devadesátých let
Celoškolské kursy týkající se teorie managementu mi přijdou možná maličko úsměvné v tom smyslu, že podáno takto od stolu ve škole jsou ty vědomosti velice akademické. Management se Vám reálně přihodí ve chvíli, kdy dostanete ve firmě jakožto zaměstnanec na starosti nějakou oblast, případně nějaké podřízené lidi - a musíte se snažit, jak umíte. V tu chvíli neřešíte akademické problémy teorie managementu, ale fůru velice konkrétních a přízemních každodenních provozních záležitostí. Na školní vědomosti v tu chvíli vzpomenete spíš s nostalgií za studentskými léty. Občas mi přijde, že v některých takto "okecávacích" oborech jsou školní katedry stejně jako třeba noviny ve vleku firem, které se v oboru živí jako "nezávislí konzultanti". Občas papouškují kecy a vatu. "Zobou z ruky nafouk sem jim hlavy"...
Tím naprosto nechci říct, že by výuka Managementu na VŠE neměla úroveň - jenom bych nepřeceňoval její důležitost pro praxi čerstvého absolventa
Nějaké relativně praktické poznatky se dozvíte na pozdějších oborových kurzech ohledně "řízení projektu informačního systému" - je to kořeněno spoustou "historek z natáčení", které jsou možná užitečnější než pitvání se v metodikách. Zas na druhou stranu používat "MS Project" se naučíte i sám, asi tak jako Excel - a ve spoustě project-managorských zaměstnání mimo echt analýzu IS s tím bohatě vystačíte.
Velmi doporučuji nechat se při této škole někde zaměstnat, pochopitelně v oboru. Ať už tu práci seženete vlastním přičiněním, nebo nějakým zprostředkováním přes katedru. Řekněme počínaje druhákem se dá poloviční úvazek zvládat poměrně bez problému, pokud máte jenom trochu pružnou pracovní dobu. Katedře IT se budete nejlíp "hodit do krámu", pokud se necháte zaměstnat u nějaké střední až velké integrátorské či softwarové firmy, která dodává podnikové aplikace a vyskytují se v ní rozsáhlé projekty - v takovém prostředí se nejlíp získává materiál pro semestrálky a diplomku. Pokud má firma zpracovány nějaké interní formální metodiky v oblasti řízení projektů nebo vývoje softwaru, nebo aspoň ISO, tím lépe.
Pokud už pracujete někde, kde se dělá "spíš rukama než tužkou na papíře", nebo sám podnikáte a nevypadá to na návrat do zaměstnaneckého poměru, možná Vám ta škola přijde dost jako ztráta času (a možná potažmo peněz). Levně koupit a draho prodat, na to člověk nepotřebuje vejšku. Člověka počítačového by ještě napadlo chodit jenom na jednotlivé zajímavé kursy, ale pak jsou tam povinné "milníky" v podobě obecných předmětů, které člověk musí absolvovat, aby se ve studiu dostal dál. Tahle škola (stejně jako kterákoli jiná) se v mnoha ohledech líp snáší, když člověk nepřepočítává čas na peníze (zejm. na velké peníze
a biflování těch širokých všeobecných vědomostí budete lépe snášet spíš jako zaměstnanec (byť třeba slušně postavený), než jako self-made man.
Předem chci říct že vím že se jedná o offtopic tak se nebudu na správce zlobit když můj dotaz smáznouNádhera. A co takhle, abys tedy takovou diskusi nezakládal, když sám víš, že je offtopic? Byl by takový problém o tom diskutovat v blogu? Až zase příště budeš o něčem vědět, že to do poradny nepatří, tak prosím buď tak hodný a nedávej to tam.
Tiskni
Sdílej: