Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Hledám nějaký manuál či tutorial, kde by bylo popsáno programování vláken v GUI (pomocí PyQt). Google tyto info. přede mnou poněkud tají. Děkuju.
V PyQt jsem už dlouho nedělal, ale bude to nějak takhle:
class MojeVlakno(QThread): def run(): pass #tohle se provede ve vlakne moje_vlakno = MojeVlakno(); moje_vlakno.start();
Pro více info viz: http://www.riverbankcomputing.co.uk/static/Docs/PyQt4/html/qthread.html
Ty středníky tam nedávej . Už mi hrabe
.
ono je to v podstate stejne jako pro kazda jina vlakna... Je treba dat pozor, ze samotna trida MojeVlakno zije v hlavnim vlakne aplikace (GUI vlakno), takze pokud chces pristupovat k nejakym svym definovanym objektum pro tu tridu jak z MojeVlakno::run tak z jinych mist, tak musis pouzit mutex (QMutex).
Vyhodou QThreadu je to, ze je mozne napojovat signaly mezi vlakny a to za pouziti QuedConnection signalu, ktere jsou thread-safe (nemusis se starat o mutexy atd, jen proste posles signal z worker threadu a gui thread ho prijme a nic se neposere) (viz http://doc.trolltech.com/4.4/threads.html#signals-and-slots-across-threads)
Jednoduchy priklad muzes videt treba na nasem autoaway pluginu pro Jabbim http://dev.jabbim.cz/jabbim/browser/trunk/plugins/autoaway/autoaway.py . Neni to sice nejlepsi kod, protoze je asi tak stary jako Jabbim sam a ja se to tehdy jeste ucil, ale fungovat funguje :) a ta prace z thready tam je imho v pohode.
Jinak jeste dodam, ze z worker threadu samozrejme nesmis volat GUI funkce (nemuzes udelat self.parent().ui.lineEdit.setText(...)), tohle je prave idealni wrappovat pres ty signaly :). proste v tom threadu nesmis pouzivat Qt tridy pripadne funkce, ktere nejsou thread-safe (napriklad QPixmap tam pouzit nejde, ale QImage uz jo).
U me doma python-qt4-doc obsahuje mimo jine taky priklady na pouziti QThreadu. a samotna dokumentace ke Qt ma taky plno prikladu, staci si v googlu najit 'docs trolltech' a tam je hned odkaz na dokumentaci o threadech (jo, nechce se mi hledat ten link ted... :) )
Díky všem za info...
Tiskni
Sdílej: